Toon posts:

Overclock fout

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag eens gaan zoeken naar wat overclock info en heb een stomme fout gemaakt ( denk ik).
Ergens gelezen dat mijn processor op 400mhz geklokt kon worden, settings ingevoerd en gereboot.
Nu doet de pc niks meer. Als ik hem aanzet gaat mn fan als een gek blazen maar er gebeurt niks, ook geen video output. Het gekke is dat de cpu nog niet eens op die mhz gedraaid heeft.
Issie stuk? Of moet ik iets resetten? Kan het aan mijn geheugen liggen? Dat is niet super...

Ik had beter moeten nadenken blijkt, hulp wordt gewaardeerd.

Het gaat om een E6420 op een ASUS P5B-E moederbord.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 00:28

Nobby

Nuts!

BIOS reset zou het moeten fixen. Staat wel in je boekje van je moederbord hoe je dit kunt doen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-01 15:22
Reset de Bios eens en kijk of de pc het dan weer doet. dat helpt vaak wel. je bios kun je resetten door de batterij op het moederbord er af te halen, of door een jumpertje op reset bios te zetten.

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 14:46
hou er wel rekening mee dat je pc uit moet staan wanneer je je bios reset jumper reset! en deze dan absoluut ook niet aan mag gaan! Maar dit staat ook in de handleiding...

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:14:
Ik ben vandaag eens gaan zoeken naar wat overclock info en heb een stomme fout gemaakt ( denk ik).
Ergens gelezen dat mijn processor op 400mhz geklokt kon worden, settings ingevoerd en gereboot.
Nu doet de pc niks meer. Als ik hem aanzet gaat mn fan als een gek blazen maar er gebeurt niks, ook geen video output. Het gekke is dat de cpu nog niet eens op die mhz gedraaid heeft.
Issie stuk? Of moet ik iets resetten? Kan het aan mijn geheugen liggen? Dat is niet super...

Ik had beter moeten nadenken blijkt, hulp wordt gewaardeerd.

Het gaat om een E6420 op een ASUS P5B-E moederbord.
Je zou ook eens op zoek moeten gaan naar standaard overclock handleidingen.... Daarin geven ze vaak van te voren aan waar je rekening mee moet houden (bv dat je het bios zou kunnen resseten bij problemen)

Dan heb je wat meer basis info.. om te gaan clocken... Ik zelf heb zeker 3 weken gespeurd op het net, voordat ik ook maar 1 wijziging heb gedaan... .en hier ben ik achteraf heel blij mee.,

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties, ik ga het direct proberen als ik thuiskom.
nog een dingetje: mijn harddrives staan in RAID 0...
ben ik alles kwijt? kan dat hersteld worden?

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01 18:49
Nee, je data blijf ongewijzigd. Het reset de bios, niet je hdd's.

Hmm begon toch te twijfelen, heb dit net ff gevonden:

Question:
Hello, a mate of mine had to reset his Bios on his Asus P5N2E-3 SLI but he also has a Raid 0 array set up on the motherboard. He wants to know how he can retrieve the data. He assumes that by using the same settings in the bios as before everything will work.. But I doubt he can retrieve the data at all. Can he get his data back, if so, how? Thanks in advance for your reply.

Reply:
If he keeps it on the same board it may, and as long as you can setup the array without having to create it on the disks (these are separate processes).

If it needs to create the array on the disks then it will wipe the data.

This is why RAID 0 is not recommended when you want to keep your data.

[ Voor 85% gewijzigd door frank131331 op 21-10-2008 12:33 ]

• LarsOo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 15:14
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:19:
bedankt voor alle reacties, ik ga het direct proberen als ik thuiskom.
nog een dingetje: mijn harddrives staan in RAID 0...
ben ik alles kwijt? kan dat hersteld worden?
Zoek op je moederbord (vaak vlak naast de aan/uit/leds aansluitingen) naar een jumper met 3 pinnen.
Vaak staat er CLRcrt of CLRcmos bij. Standaard staat de jumper op pin 1 & 2. Zet de deze, mits de computer uit staat op pin 2 & 3. Haal de powerkabel uit je voeding en druk de aan-schakelaar van je computer in (deze 5 sec vasthouden. Nu is je bios als het goed is gereset. Je snapt het wel.. zet de jumper weer terug op pin 1 & 2 en sluit je voeding weer aan.

Betreft je RAID configuratie. Zet in je bios raid weer aan en wijs eventueel toe welke sata-poorten in raid moeten draaien. Als het goed is herkent het raid systeem dan automatisch je schij(f - ven) weer.

Succes! ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal, het heeft gewerkt :)
ik ga nu maar eerst wat meer info opdoen voordat ik weer ga rommelen.
en dan zien of crysis wat beter wil draaien ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
In het vervolg toch eerst maar eens wat meer info zoeken voordat je aan dit soort dingen gaat beginnen. Overigens is het resetten van de bios ook de standaard oplossing bij problemen :)

Dus om problemen in de toekomst te voorkomen wil ik je toch aanraden om bijv. Frequently Asked Questions TCA door te lezen. Daar staat de bios-reset oplossing ook meteen in vermeld :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.