SC5000 SCSI Backplane

Pagina: 1
Acties:

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-02 11:11
Hallo Mede Tweakers,

Ik ben opzoek naar de vervaning van de SCSI controller van mijn Intel Server.
Het gaat om een SC5000 met de originele hotswap backplane. Helaas is de controllerchip doorgebrandt dus deze zal niet meer werken. De controller die erin zit is een Adapteq 3860Q. Is het mogelijk om in de drive cage een andere pci-kaart te zetten met een nieuwe controller chip zodat ik de originele hotswap, fan en power aansluitingen wel kan behouden zonder dat daar een andere in moet.

Alvast bedankt,
Grtz,
Dhr_Soulslayer

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn SC5000: De SAF-TE controller (insteekkaart op backplane) deed het niet meer, de schijven werden niet meer herkend.
De SAF-TE kaart kan je nergens meer krijgen, de backplane nog wel. Eventueel heb ik er nog wel een liggen voor je (moet ik goed zoeken).
Ik heb derhalve op marktplaats een 2e hands Intel-server gekocht en backplane en SAF-TE controller overgeplaatst.

Je kan de backplane+saf-te kaart op elke (raid) controller aansluiten.

Houdoe

• Dhr_Soulslayer
Hmm dat is wel erg jammer dat die niet meer te krijgen zijn. Maar alleen aan een backplane heb ik toch niks of moet ik die dan zelf op een raid controller drukken? zonder SAF-TE controller? Mja zelfs op marktplaats zijn ze schaars. Maar jij hebt alleen de backplane liggen zonder de SAF-TE kaart?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Je (raid)controller is waarschijnlijk een 64bits PCI-kaart in je mobo, de SAF-TE kaart is een soort 'hulpje' en steekt op de SCA-backplane, deze lijkt als 2 druppels water op een standaard PCI-kaartje. Zonder SAF-TE kaart werkt het geheel niet, de schijven worden niet herkend (bij mij in ieder geval niet).

Hier vind je iets over saf-te.

De SCA-backplane zit met een SCSI-kabel aangesloten op je raid-controller.

Als je raid-controller stuk is, kan je ieder andere SCSI-controller proberen, zoals je on-board SCSI-controller.

En inderdaad, omdat bij mij de saf-te kaart stuk was, heb ik slechts een sca-backplane liggen. En die is bij jou ook nog werkend, denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Witte op 21-10-2008 13:37 ]

Houdoe

• Skip0Pot2Mus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 14:19
Ik zal vanavond eens kijken of ik die onderdelen nog heb liggen met de besproken Adapteq 3860Q.

• Dhr_Soulslayer
Skip0Pot2Mus schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:38:
Ik zal vanavond eens kijken of ik die onderdelen nog heb liggen met de besproken Adapteq 3860Q.
Het zou heel fijn zijn als je hem zou hebben liggen.

• Skip0Pot2Mus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 14:19
Mja heb ik als een pci kaart in de backplane zitten:
AIC-3860Q
AQEA202

• Dhr_Soulslayer
Skip0Pot2Mus schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:53:
Mja heb ik als een pci kaart in de backplane zitten:
AIC-3860Q
AQEA202
Verkoop je die los of meteen met backplane?
Is misschien makkelijker met backplane ivm compatibiliteit.

• Dhr_Soulslayer
De Controller is gevonden en geregeld. Hier kan een slotje op.

[ Voor 24% gewijzigd door Dhr_Soulslayer op 22-10-2008 17:30 ]

Pagina: 1