Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een AD server op te zetten alleen ik kom uit het hele dns verhaal niet, ik heb een .nl domeinnaam bij lycos.

Hoe kan ik een ad/eigen dns opzetten??

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Je haalt dingen door elkaar. een internet domein is niet gelijk aan een AD domein. Ik zou er een goed boek bij pakken, als je hier al de bomen door het bos niet ziet, ga je overal de fout in.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
maar je moet een dns naam invoeren en daar gaat et bij fout....

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:32
Je moet daar gewoon een .local adres invullen.
je domeinnaam regel je ergens anders.

Verwijderd

Topicstarter
okee! bedankt!!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Wat bovenstaande mensen zeggen klopt inderdaad om de boel gemakkelijker te houden.
Het is echter niet noodzakelijk, maar dan moet je andere DNS-oplossingen bedenken. Daar zou ik me als ik jou was niet aan gaan wagen als je, gezien je vraag hier, vermoedelijk geen ervaringen mee hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu: home.spaansit.local als dns gdaan maar ik krijg nu nog steeds deze melding:

Diagnostische controle is mislukt.
De diagnostische test voor registratie is 7 keer uitgevoerd.

Waarschuwing: domeincontrollerfuncties zoals het toevoegen aan een domein, aanmelden bij een domein en replicatie van Active Directory zijn niet beschikbaar totdat de DNS-infrastructuur voor Active Directory juist is geconfigureerd.

De DNS-zone die als autoriteit voor het domein home.spaansit.local optreedt, kan niet worden bijgewerkt omdat dit de DNS-hoofdzone is. Domeincontrollers verzenden geen dynamische updates naar de DNS-hoofdzone. Selecteer hieronder de optie 'Installeer en configureer de DNS-server op deze computer en stel deze DNS-server als voorkeursserver op deze computer in' als u deze domeinnaam wilt gebruiken en draag de nieuwe DNS-zone home.spaansit.local van de hoofdzone over naar deze DNS-server.

Voor meer informatie en stappen voor het oplossen van dit probleem, raadpleeg Help.

Details
De geteste primaire DNS-server is: A.ROOT-SERVERS.NET (198.41.0.4)

De Zone is: . (hoofdmap)

Domeincontrollers verzenden geen dynamische updates aan de DNS-hoofdzone.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga eerst eens gewoon een handleiding volgen, we kunnen je hier echt niet bij het handje gaan nemen, wat je blijkbaar wel verwacht....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik hoop dat dit je er mee kan helpen (eerste hit op google):

http://www.petri.co.il/ho...ctory_on_windows_2003.htm

Maar, je moet weten dat het opzetten van AD en DNS wel wat basis kennis vereist van deze onderdelen, misschien moet je daar eerst aan werken. :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu et volgende probleem hij draaid nu en vanaf windows vista kan ik gwoon inloggen alleen bij windows xp professional kom ik er niet... Ik krijg de melding dan het domein niet bestaat, hoe kan ik dit oplossen??

Verwijderd

Is jouw XP computer al lid van het domain?

Verwijderd

Topicstarter
Neej, ik probeer hem juist lid te maken ervan

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op de Petri site vind je alles, allemaal step by step guides. Ga nu eerst maar eens lezen.
Pagina: 1