Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Map muziek spoorloos!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in mijn gebruikersaccount zit een mapje: muziek.
Ik was bezig met het verplaatsen van gerippte muziek naar de map.
Ik drukte perongeluk op del. dus ik annuleer het meteen, en ik wil verder gaan met kopieren.
Opeens is dat mapje verdwenen ( met wel 700 bestanden )
hij zit ook niet in de prullenbak!!!
kan iemand mij helpen? mijn verzameling is mij erg dierbaar! ik heb maar een backup van 400 bestanden!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En over welke Windows variant hebben we het?

Als het Vista is (zal wel niet) dan kun je met previous versions de boel terugzetten.
Als je XP gebruikt: terugzetten van backup *die je uiteraard van je erg dierbare verzameling hebt gemaakt toch?*

En anders de standaard datarecovery:
Niks meer met die schijf doen en data-recovery tools gebruiken om de per ongeluk verwijderde bestanden terug te halen.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 20-10-2008 22:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
O sorry, ik heb windows vista

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, dan hoop ik maar dat je niet System Restore hebt uitgezet, want dan kun je met Vorige Versies nog de map proberen terug te halen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oja ik heb het geprobeerd hij staat weer bij users

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:28:
En over welke Windows variant hebben we het?

Als het Vista is (zal wel niet) dan kun je met previous versions de boel terugzetten.
Als je XP gebruikt: terugzetten van backup *die je uiteraard van je erg dierbare verzameling hebt gemaakt toch?*

En anders de standaard datarecovery:
Niks meer met die schijf doen en data-recovery tools gebruiken om de per ongeluk verwijderde bestanden terug te halen.
Gold dat niet alleen voor de Ultimate en Bussiness versie??
Nochtans hebben al mijn klanten in mijn klandizie geen Ultimate versie want ik laat ze niet meer betalen waarvoor nodig.

O&O defrag is kampioen in shadowcopies killen en nergens wordt daar voor gewaarschuwd en Perfectdisk is de enigste defragmenter die shadowcopies in tact laat. Je ziet het in de VSS fouten in je eventviewer.

*Persoonlijk vertrouw ik op ERUNT van Lars Hederer en die heeft Vista al eens gered van de onvermijdelijke ondergang. En als ik een ongelukje bega en ik wis mijn muziekmap per ongeluk, geen issue, ik heb op mijn 2e schijf een kersverse back-up staan en als die schijf het ineens niet doet heb ik nog alles op USB sticks staan.

Ik vind (dit is persoonlijk) de systemrestore functies van Vista veel te zwaar leunen op het bestandssysteem. Het belast de schijf onnodig en mijn schijf is nog nooit zo rustig geweest en niets traag. Ik ben er niet zo kapot van en dat heeft nog veel meer redenen, maar ik bespaar je een hoop tekst. Zoals savegames die ook op de tijd staan van het herstelde punt :/ Ik dacht dat de map roaming onder AppData met rust gelaten zou worden. Edoch ERUNT laat alles met rust behalve je register en 95% van alle recoveries bij klanten is succesvol. Een enkel geval bij wie het niet help en dat bleek de harddisk te zijn, tja, waar ben je dan met je shadowkopieën?

Sorry, ik ben blij dat het je bij deze gered heeft en laat het ook aanstaan en ga niet louter op mij af, maar wat ik schrijf is persoonlijk en de keus is altijd nog bij jou en fijn dat jij je muziek weer terug hebt ;) daar ging het immers om.

Als de computer vaak al iets ouder is of beter gezegd niet zo jong meer is schakel ik bij mijn klanten systeemherstel uit en laat ik ERUNT automatisch lopen. De meeste mensen kan ik via de telefoon helpen te restoren en het kost ze niks extra.

En hoe heb je dat nu gedaan?

Ik ken de feature met mijn Home Premium versie niet. Wel systeemherstel, maar geen undo shadowcopies.
En ik meende ook dat Windows system restore geen dingen deed met de Users map.

Dus je hebt Vista Ultimate?

Of ik zit er naast :/

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 07:32 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik had laatst dezelfde situatie :P Het verwijderen van mappen en bestanden gaat toch net ff anders onder Vista. Ik druk vrijwel altijd SHIFT-DEL dus dan ben je het kwijt. Met Windows Vista Ultimate kon ik iig zo de verwijderde map terugzetten.

Verwijderd

matel schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:26:
Ik had laatst dezelfde situatie :P Het verwijderen van mappen en bestanden gaat toch net ff anders onder Vista. Ik druk vrijwel altijd SHIFT-DEL dus dan ben je het kwijt. Met Windows Vista Ultimate kon ik iig zo de verwijderde map terugzetten.
SHIFT-DEL is ook nog te redden en dat was nog niet heel lang geleden dat iemand op mijn ex-werk de fout maakte een hele map zo leeg te gooien en ik greep in door de stekker er meteen uit te trekken en alles was terug te halen. Voordat Windows iets in die lege toegewezen ruimte schrijft. Mens schrok zich rot, maar na uitleg begreep ze het wel.

SHIFT-DEL ben ik nu juist aan het afleren want het is niet de eerste keer dat ik naar mijn back-up kon grijpen.
Pagina: 1