Mplayer probleem

Pagina: 1
Acties:

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb een probleempje met het programma Mplayer...
Ik heb een 1080P .Mkv film:
Video.......: x264 @ 9386 kbps
Audio.......: English 5.1 dts 1500kbit/s

Nu speelt het beeld probleemloos af alleen het geluid hapert en loopt achter. Ik neem aan dat mijn computer snel genoeg is voor deze taken.. (specs: MBP 2,5ghz, 2gb, 512mb 8600gt)
Iemand een idee hoe dit komt? Is Mplayer wel een goede player, ik heb zelf zeer weinig ervaring met Mac. Ik ben ook een programma tegengekomen dat Plex heet... is dit beter?
Alvast bedankt!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:20
Probeer VLC eens.. www.videolan.org.. :)
Of anders gewoon quicktime met Perian, dat werkt ook super ;)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Het komt vaak genoeg voor dat de film niet goed is gecodeerd, en het dus niet met je afspeel software te maken heeft.

Loopt het geluid ook achter als je de fil m halverwege start?
Of altijd pas na verloop van tijd?

Heb je het bij al je .Mkv's?

Ik denk ook dat een topic als dit al 100x is langsgekomen; heb je al gezocht?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Nee, MPlayer kent geen frameskip en daardoor gaat het geluid hakkelen en achterlopen. Je zou denken dat je systeem snel genoeg is, maar dit gaat met Mac OS X niet op. De videokaart doet niks (extra's) tijdens het afspelen van HD video, en voor een cpu is het nog altijd een erg zware taak. In de komende versie van Mac OS X zal de videokaart wel ingezet gaan worden. Tot dan is VLC je beste optie, die gebruikt bij mij in elk geval meer dan 1 core. Quicktime lijkt met het decoderen op 1 core te blijven steken, maar loopt wel netjes synchroon dus het geluid klopt gewoon.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb nu quicktime met perian geinstalleerd. Dat werkt beter, geluid en film lopen nu synchroon.
Hartstikke bedankt!