Onlangs heb ik geheugenlatjes gekocht bij Azerty maar na enkele dagen kwam ik er achter dat mijn PC niet wil booten met de door de geheugenfabrikant opgegeven timings. Zo goed als zeker incompatibel met mijn moederbord aangezien er geen fouten optreden in Memtest86+. Dus wou ik op basis van de wet koop op afstand de geheugenlatjes retourneren aangezien ik er niet tevreden over ben en vroeg ik 7 dagen na levering een RMA aan. Vandaag wou ik de latjes terug sturen maar las ik er nog even de info op site van Azerty op na:
Dus als ik het goed begrijp, moest het product binnen de 7 dagen terug in het bezit van Azerty zijn om recht te hebben op een terugbetaling? Aangezien dit voor mij onmogelijk was, mag ik het eigenlijk vergeten en de RMA annuleren?consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
Klik hier voor de Voorwaarden bij retourneren bij Wet op Koop Afstand
· wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd (bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening) wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
· het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Als dat niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
· Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, moet de verkoper binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug betalen.