Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] UPNP doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd op mijn laptop met windows XP pro SP3 (het begint me nu pas te irriteren omdat ik steeds meer UPNP apparaten krijg) dat UPNP niet werkt. Van de 1 of andere dag werkt het niet meer.

Na dagje met google gespeeld te hebben, zet ik de vraag hier is neer. Onder mijn andere machines werkt het prima, router ondersteund het ook allemaal dat is het probleem dus niet. Alleen heb ik het idee dat een ander programma de poorten van UPNP in gebruik heeft ofzo.

Ik heb een mooi programma gevonden, UPnPTest en dat lijkt mijn vermoedens te bevestigen.

- Os ondersteund het
- SSDP service draait
- UPnP Host service draait
- Firewall exceptions zijn aanwezig

alleen dan komt het: Windows is ready to receive UPnP messages, but they are never arriving. Daar failt ie dus op, de site geeft de volgende oplossingen die niet router gerelateerd zijn ( immers mijn router ondersteund het, op andere pc's werkt het, en op deze heeft het ook ooit gewerkt)

# You have installed another firewall in addition to the Windows firewall, and it's blocking the UPnP messages. (create a rule for UDP 1900 and TCP 2869)
# You have installed some other software that is interfering somehow with the UPnP messages. Norton Internet Security is a good example here. Many people still fail these tests, and it's down to the Norton/Symantec firewall. Bottom line: Remove it, or live without UPnP.

Nou ja ik heb dus geen extra firewall draaien en ik heb ook geen norton internet security of iets anders wat ik me kan bedenken wat met UPNP loopt te klooien. Dus mijn vraag is een beetje, hoe kun je zien of een bepaald programma een poort bezet houd / verkeerd naar buiten niet toestaat.

Of weet iemand anders misschien wat het kan zijn / wat ik verkeerd doe?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

je kunt wel zien welk programma naar welke poort luistert door in een command prompt 'netstat -ab' te typen..

[svchost.exe]
 UDP    [::1]:1900             *:*
 SSDPSRV

[svchost.exe]
 TCP    [::]:2869              Charlie:0              LISTENING

zo ziet het er hier uit..

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:35:
je kunt wel zien welk programma naar welke poort luistert door in een command prompt 'netstat -ab' te typen..

[svchost.exe]
 UDP    [::1]:1900             *:*
 SSDPSRV

[svchost.exe]
 TCP    [::]:2869              Charlie:0              LISTENING

zo ziet het er hier uit..
Ik heb is gekeken wat er op TCP poort 2869 draait, die komt niet in het lijstje voor. Alleen UDP poort 1900 wel:
UDP    vincelaptop:1900       *:*                                    496
  c:\windows\system32\WS2_32.dll
  c:\windows\system32\ssdpsrv.dll
  C:\WINDOWS\system32\ADVAPI32.dll
  C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll
  [svchost.exe]

Zit daar wat vreemds tussen, nee toch?

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ik heb ondertussen nog het nodige geprobeerd, test programma's en andere hulp tools alleen blijft UPNP het niet doen, heeft iemand nog enig idee?