Toon posts:

[Acer Travelmate 2410] Weigert plotseling nog te booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Acer laptop, Travelmate 2410 (2414WLMi om precies te zijn) voor me staan, die ineens niet meer wil booten.

Met Google gezocht: niks zinnigs gevonden.
Acer gemaild met formulier op hun website: nog niks gehoord - maar die beloofden zelf al dat ze niet snel zouden reageren :/
De " ;( mijn computer wil niet meer booten"-lijst hier op GoT heb ik ook doorgezocht, maar geen soelaas..
Als ik niet verder kom, ga ik denk ik morgen Acer bellen met hun dure helplijn..

Het drie jaar oude systeem - dus buiten garantie - heeft een 1,6Ghz Celeron M met 400Mhz FSB en 1Mb L2 cache.
RAM: 1280Mb (256+1024, dat laatste is niet zo lang geleden erbij gezet)
Chipset: Intel 910GML

Hij wordt niet veel gebruikt en hij staat in een koele kamer, was toen het gebeurde zeker niet oververhit.

Ik klapte hem dicht toen ik klaar was met werken (zonder uit te schakelen) en liep er bij weg. Een uur later kwam ik weer terug en klapte ik hem open, en hij wou niet meer bij kennis komen.
Hard uitgezet (7 seconden op power-off gedrukt) en weer aan:
Toen sloeg hij aan (power led, ventilator, wat harddisk activiteit) maar deed vervolgens verder helemaal niks meer, ook geen splash screen of wat ook.

Ik heb alle USB-kabels eruit gehaald, hem in alle combinaties met accu erin/eruit, netstroom erin/eruit geprobeerd aan te zetten maar steeds hetzelfde.
Van gekkigheid ook nog met F10/F2/Del geprobeerd te starten: niks uiteraard.
Samen met de blauwe Fn-toets nog de unsuspend knoppen op het toetsenbord geprobeerd, ook niks.
De netstroom komt vanachter een surge-protector vandaan, dus bij een stroompiek zou die eruit geklapt zijn.

De laatste verandering die ik heb gedaan aan het systeem, was gisteren. Toen heb ik een nieuwe (Lexmark USB inkjet-)printer geinstalleerd. Ging allemaal supersimpel en werkte als een zonnetje. Tot vandaag ineens dit gebeurde, wat er m.i. los van staat.

Ik heb een paar jaar geleden al eens iets dergelijks meegemaakt met een andere laptop; ik meen dat toen het moederbord kapot was en vervangen moest worden.

Maar ik post dit als laatste hoop; misschien heeft iemand hier nog een zinvolle tip, iets wat ik over het hoofd zie, nog moet proberen?

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 10:45
Helaas is je "vorige" ervaring wederom van toepassing.
Je moederplank zal waarschijnlijk de geest gegeven hebben.

Als het goed is zie je alleen de ledjes aangaan, wellicht de fan even draaien, maar verder helemaal niets.

Ja, dan is je mainboard rot.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Topicstarter
zucht nou ja ik kon het proberen.
Hij is inmiddels opgehaald door de DHL (die overigens hier in Engeland zo bliksemsnel zijn dat ze een kwartier nadat ik opbelde voor de deur stonden - vlug vlug bubbeltjesplastic er nog omheen doen enz. :) )

Verwijderd

Topicstarter
Bericht terug van Acer: het was niet het moederbord, maar de 256mb dimm die kapot was gegaan.
Kosten onderdeel: 5 pond
Kosten verzenden en vervangen onderdeel: iets meer dan 100 pond

geweldig.. ik zal ze maandag aan de telefoon vragen of het dan niet een 1gb dimm kan worden, als hij toch voor dat geld vervangen moet worden..