Toon posts:

Probleem bij RAM uitbreiding (Asus P5B-VM)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Boyz,

ik zit met het volgende probleem opgescheept en uit de faq's en oude topics heb ik niet de oplossing kunnen vinden.

Ik heb recentelijk windows Vista geïnstalleerd maar met mijn huidige ram geheugen was het een beetje traag. Ik heb namelijk 1 GB ram DDR2 verdeeld over 2 strips van 512 MB. Op mijn moederbord heb ik 4 sloten en ze zaten geplaatst in slot 1 en slot 3. Nu was ik van plan om mijn geheugen uit te breiden naar 3 GB. Hiervoor heb ik 2 x 1 GB van corsair gekocht. Toen ik deze plaatste in mijn moederbord met mijn oude ram, crashte mijn computer na enkele minuten. Ik zie telkens een blauw scherm, met memory dump of iets dergelijks beschreven.

Na verschillende combinaties te hebben geprobeerd, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn 512 ram en 1 GB ram niet verenigbaar zijn. Immers, telkens als ik al mijn ram installeer in verschillende combinaties blijft hij crashen. Installeer ik alleen mijn oude ram of mijn nieuwe ram, doet mijn pc het goed. Een vriend van mij zei dat het waarschijnlijk te maken had met de "snelheid" van de ram. Mijn oude waren namelijk 533 en mijn nieuwe zijn 667. Met dit in het achterhoofd heb ik nog een ram gekocht van 2 GB met dezelfde snelheid (zelfde merk ook). Echter, nu ik mijn ram van 1 x 2GB en 1 x 1 GB samen op mijn moederbord plaats, crasht deze weer! Als ik alleen mijn 2 GB ram erin plaats, loopt hij soepeltjes. Waarom kan ik niet mijn geheugen naar 3 GB uitbreiden? Waarom is mijn ram niet compatible?

Hieronder mijn specs:

Microsoft Vista
DualCore Intel Core 2 Duo E6400, 2133 MHz (8 x 267)
Asus P5B-VM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN, IEEE-1394)
NVIDIA GeForce 7300 LE (256 MB)

Ik heb al de laatste versie van mijn bios geflashed. Weet iemand waar het aan kan liggen, bij voorbaat dank!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 22:48
Volgens mij is het altijd slim om je geheugen per 2 gelijke bankjes te upgraden. Daarbij ook nog het liefst alles op dezelfde snelheid.

Probeer anders eens:

1 => 1 GB
2 => 512 MB
3 => 1 GB
4 => 512 MB

Dat zou in principe moeten werken. Werkt dit niet, dan kun je beter nog een setje van die 1GB reepjes kopen om er zo 4x 1GB in te doen. Je zult dan niet alles zien in Windows, maar het werkt waarschijnlijk wel!

Heb je btw de compatibility list van je moederbord al gekeken?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Voltage geheugen?
Timings geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Hey Daniel,

ik heb op de Asus website gekeken en ze zijn wel verenigbaar volgens mij..(http://dlcdnet.asus.com/p...5/P5B-VM/e2833_p5b-vm.pdf). Ik zal morgenavond proberen om ze in de volgorde te doen die jij beschreef!

@the mask: Wil je deze info van mijn computer weten of moet ik hieraan iets veranderen? Ben niet geheel thuis in de wereld van ram geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
@Daniel

Ik heb het geprobeerd in jouw volgorde, maar helaas de pc chrashed weer! Weet iemand misschien andere mogelijke oplossingen? Bij voorbaat dank!