Koeler voor AMD XP 2200 (socket A)

Pagina: 1
Acties:

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-01 13:57
Hoi,

De koeler van mijn processor is aan het overlijden en alhoewel ik dezer dagen een nieuwe computer aan het uitzoeken was, moet deze nog wel even blijven draaien.

Ik heb dus met spoed een nieuwe processorkoeler nodig. Het probleem is, dat ik een Socket A AMD 2200 XP processor heb en dat ik nergens nog een socket A processor koeler kan vinden. Wie weet waar ik een goedkope koeler kan vinden?

Een tweedevraag: passen AMD-koelers van AM2 socket wellicht ook? Ik zag bij deze winkel, die in de buurt zit, dat ze nog AM2 koelers te koop hebben: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00573124

Alvast bedankt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
filipy23 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:01:

Ik heb dus met spoed een nieuwe processorkoeler nodig. Het probleem is, dat ik een Socket A AMD 2200 XP processor heb en dat ik nergens nog een socket A processor koeler kan vinden.
Pricewatch :?

Wat betreft je tweede vraag: Kijk gewoon even op de site van de fabrikant.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
(jarig!)
Neem gewoon een Zalman CNPS7000B-AlCu. Die past overal op, en is meteen wat koeler en stiller dan je standaardkoeler.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoezo begint te overlijden? Gaat de fan gekke geluiden maken ofzo?

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Nee, AM2-koelers passen niet op Socket A. Maar in de Pricewatch staan er nog meer dan genoeg :?

http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=10&y=8

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Het lijkt me sterk dat het aluminium/koper van het koelblok zelf uit elkaar valt dus ik neem aan dat de ventilator (bijna) stuk is. Is het dan niet makkelijker om tijdelijk even een andere fan erop te fabriceren?
Pagina: 1