Luidsprekers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02 21:34
Ik heb 2 luidspreker gekocht op internet, maar ik snap niet hoe ik ze aan moet sluiten. Ik hoop dat iemand dat hier weet?

Het gaat om de Skytec 170.303

Op elke luidspreker zitten 4 aansluitklemmen. Er staat ook op elke luidspreker L en R. En er staat ook 12V DC op.
Nou staat er dubbele baspoort, misschien heeft dit er iets mee te maken?

Ik heb ze geprobeerd door op de ene speaker alleen R aan te sluiten en op de andere alleen L. Dan lijken alle speakers het te doen. Maar waarom zitten dan die andere aansluitingen er op? En wat bedoelen ze met die 12 V?

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft.

Wouter

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

een foto zou handig zijn

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

eerste hit op google - hun misschien even mailen?

maar zonder (scherpe!) foto wordt het zeker niets!

[ Voor 38% gewijzigd door franssie op 20-10-2008 22:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40
Ik heb na wat googlen deze foto gevonden, maar een foto van de aansluitingen zou waarschijnlijk meer verduidelijken.

Als ik zou moeten gokken: 12V aansluiting omdat er mogelijk iets van een actieve versterker in zit; vier aansluitklemmen om hoog/laag te scheiden.
Alhoewel, voor 50pond/paar, zoals op die website staat, verwacht ik geen hoge kwaliteit waar je laag & hoog voor moet scheiden... maar omdat ze per paar verkocht worden verwacht ik ook niet dat je zowel links als rechts op 1 speaker aansluit.

Ofwel, graag een foto van de aansluitingen, kan wat verduidelijken.

Edit: op diezelfde website kwam ik in de DJ-guide dit stuk tegen. Zou dus kunnen dat ze, omdat het disco speakers zijn, ze niet om stereo geven en dus elke speaker beide kanalen laten uitsturen. In dat geval zou je dus, als je ze inderdaad in een disco of zo gaat gebruiken, beide kanalen op beide speakers moeten aansluiten. De 12V DC zou dan misschien nog nodig zijn voor misschien iets van een basversterker?

[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 20-10-2008 22:15 ]

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02 21:34
Iig bedankt voor de antwoorden.

Ik zal het vooral gebruiken voor feestjes van een mannetje of 50. Maar ik heb ze op marktplaats gekocht dus weet niet of ze normaal ook per paar verkocht worden.

Dit is een foto van de aansluiting die op elke luidspreker zit

Afbeeldingslocatie: http://i218.photobucket.com/albums/cc111/wouterlet/DSC00320-1.jpg?t=1224535785

Dit zijn trouwens de aansluitingen van de versterker waar ik hem op aan wil sluiten. Misschien hebben jullie tips hoe ik hem aan moet sluiten? Dat is trouwens de vsx-405rds

Afbeeldingslocatie: http://i218.photobucket.com/albums/cc111/wouterlet/DSC00329.jpg

Kwaliteit is niet perfect, maar ik heb alleen een telefoon om foto's mee te nemen hier.

Wouter

• Ray

Ray

mmm als je de foto bekijkt lijkt het inderdaad dat de speaker 'stereo' aangesloten moet worden. dus zowel links als rechts op elke speaker. dat betekent dus dubbele kabels leggen. Op zich komen de aansluitingen op speaker en versterker gewoon overeen en kan je 1 op 1 de kabels leggen

echter heb ik dit persoonlijk nog nooit op deze manier gezien en verwonder me er ook wel over. Dit gaat eigenlijk tegen de meeste logica 1 waar een speaker normaal 1 kanaal voor zijn rekening neemt. Ook de 12 volt dc is niet duidelijk

kan je niet eens bij de verkoper informeren ?

Ik zie dat wehkamp ook dit merk verkoopt. wellicht dat je via hun wat info kan kriigen (of via de fabrikant ?)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

met ^^
ik zou toch maar even mailen welke aansluit opties er zijn met welke impedanties - wel zoveilig voor jeboxen en versterker want zeker op feestjes gaat het spul anders vaak kapot is mijn ervaring.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Is het niet om te bi-wiren: http://www.hifi.nl/abc.php?abc=38 of om te bi-ampen? http://www.hifi.nl/abc.php?abc=34

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Vreemd verhaal. Lijkt er bijna op dat deze terminals niet origineel zijn. Haal de schroefjes eens los en probeer eens een schema te tekenen van de draden en aansluitingen aan de binnenkant?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

De rode terminals aan de plus draad aansluiten, de zwarte terminals aan de min draad aansluiten.
Op deze wijze wordt de impedantie 4 ohm.
Deze wijze levert meer baspower op.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Lijkt wel een 'fabrieksfout' ik heb het nog nooit zo gezien. luidsprekeraansluitingen met 12V input :?

[ Voor 26% gewijzigd door pcgek op 26-10-2008 18:58 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik zou niet zomaar in een keer een stevige 12v bron op je speakers aansluiten want dan heb je kans dat hij klapt.

Wat ik zou doen: Pak een paar stukjes draad en sluit een volle 1,5v AA batterij op de speaker aan. Kijk goed naar de speakers, je zou ze moeten zien bewegen als je de batterij er op zet.

Normaliter gebruik ik dit truucje om de polariteit van mijn speakers te bepalen. (waar de plus en de min moet) Als de speaker naar buiten gaat dan weet je dat de draad die je tegen de plus van de batterij houd ook de plus is.

Kijk goed wat er gebeurd als je die batterij aansluit. Dan kunnen wij daar misschien een conclusie uit trekken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:21
Anders haal je de woofer er even uit om te zien hoe de draden lopen. Dat is veiliger dan gewoon proberen aan te sluiten en kijken wat er gebeurt.
Op de site van Skytronic staat hun broer.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Die 12 volt is bedoelt voor de led lampjes die om de woofers zitten te laten branden.

Verder lijkt mij dat de speaker opgedeeld is in 2 apparte boxen, net als die goedkope boomboxen van de gamma. Maar ik zou ook even het kapje er af schroeven om te kijken hoe het in elkaar zit, zou je daar wat goede foto's van willen maken? Dus ook van de echt binnen kant en niet alleen van het kapje met 4 draden want dat weten we nog niet veel :P

• Ray

Ray

hee en op de site staat ook contact info! even een belletje dan maar ?

Contact met SkyTronic

Om u goed en snel van dienst te zijn gelieve onderstaande velden invullen a.u.b. Indien u reeds in het bezit bent van een SkyTronic accountnummer hoeft u alleen maar dit nummer in te vullen.
- Helaas zijn we niet in staat om algemene publieke vragen individueel te beantwoorden.

Nederland
# Tel: +31 (0)548 612 500
# Fax: +31 (0)548 611 555
# E-mail: sales@skytronic.com
# www: www.skytronic.nl
Pagina: 1