[MacBook Pro] Browsen erg traag

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Onlangs heb ik een Macbook Pro 15" 2.33 C2D gekocht. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de snelheid van het apparaat zelf en eigenlijk over het hele apparaat in het algemeen.

Alleen het gewoon surfen is een irritatie op dit moment. Ik heb nu 3 browsers in mijn dock staan die allen hetzelfde doen - erg traag zijn bij de eerste pagina die je intikt. Heb het probleem bij Safari, Firefox en Opera. Is de pagina eenmaal geopend, dan gaat het prima en kan je door de pagina zelf lekker snel browsen. Tik je echter een ander domein in de adresbalk, duurt het laden van de pagina tergend lang. Zeker 10-15 seconden voordat er iets gebeurd. Bij mijn windows bakken gaat het allemaal als vanouds, gewoon snel en direct zodra ik op Enter heb gedrukt. Bij de Macbook dus niet.

Iemand suggesties?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een andere DNS server instellen, bijvoorbeeld die van OpenDNS.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MacDokie
Hoe relaxed thanx Daedalus, het werkt perfect. Gaat echt heel rap ineens nu.

Maar is dit altijd nodig dan? Ik heb gewoon een Orange (tegewoordig Online) adsl verbinding met een Linksys router.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
*domme opmerking*

ben je onlangs overgestapt ofzo ?

[ Voor 72% gewijzigd door 418O2 op 20-10-2008 20:07 ]

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Domus: de DNS-servers van Online / Orange / Wanadoo heb ik ook altijd al als zeer brak ervaren. Vaak liggen ze er kort even uit, ze zijn vaak traag en wijzigingen komen langzaam door. OpenDNS is echt een aanrader als je een Online verbinding hebt, maakt veel verschil en biedt nog andere handige mogelijkheden ;)

• MacDokie
@Catch 22, ik ben inderdaad weer overgestapt. Had een MS Notebook maar nu weer een Appeltje. In het verleden wel mee gewerkt (iMac's) en was alweer vergeten hoe fijn het is :)

@lh-Online, ja dat merk ik. Wat een verschil

Pagina: 1