Ik heb op Tweakers.net al verschillende verhalen over laptops en accutijden gehoord. Mijn oude laptop heeft een accu van 15 minuten (defect waarschijnlijk) en mijn nieuwe heeft een accutijd van meer dan 3 uur, waar ik superblij mee ben.
Echter wil ik hier graag zuinig op zijn. Ik heb onderzoek gedaan via Google en het de volgende uitspraken gevonden:
Gezien mijn vorige ervaring met een laptop, die eerst 50 minuten accutijd had en later nog maar 15 minuten, wil ik graag zuinig op deze laptop zijn. Destijds heb ik een slecht budget-ding gekocht, deze keer een goede. Echter hoor ik verhalen over zuinig zijn op accu's e.d. en zou het zonde vinden indien mijn laptopaccu over 1 jaar nog maar 60/70% zou presteren.
Echter wil ik hier graag zuinig op zijn. Ik heb onderzoek gedaan via Google en het de volgende uitspraken gevonden:
- Accu's dienen van te voren 5x helemaal opgeladen en afgeladen worden, voor maximale performance
- Tijdens het laptoppen op netstroom kun je het beste steeds je accu verwijderen
- Je kunt het beste de laptop zo min mogelijk op netstroom laten doen
Gezien mijn vorige ervaring met een laptop, die eerst 50 minuten accutijd had en later nog maar 15 minuten, wil ik graag zuinig op deze laptop zijn. Destijds heb ik een slecht budget-ding gekocht, deze keer een goede. Echter hoor ik verhalen over zuinig zijn op accu's e.d. en zou het zonde vinden indien mijn laptopaccu over 1 jaar nog maar 60/70% zou presteren.