opstart hdmi kanaal ipv kanaal "video 0" (philips 32pfl9603)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277876

Topicstarter
Hallo, ik heb een philips lcd 32 pfl9603 full hd gekocht maar 1 probleem : bij aanzetten gaat hij altijd eerst naar kanaal "video 0" terwijl ik wil dat hij meteen naar mijn hdmi kanaal gaat (upc hd tv mediabox).

Ik krijg het maar niet goed. Hoe zorg ik nou voor dat de TV standaard naar het HDMI kanaal gaat bij opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janek65
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb ditzelfde probleem met mijn 37pfl9603. Het merkwaardige is dat een collega met exact dezelfde TV het probleem niet heeft (allebei de laatste firmware), bij hem start-ie keurig op de HDMI. We kunnen 2 verschillen in onze setup ontdekken:
1. hij heeft de samsung HD decoder, ik heb de Humax (beide Ziggo)
2. hij heeft eerst de HDMI aangesloten en daarna (weken later) ook nog een scan gedaan voor analoge zenders. Ik heb dat precies andersom gedaan.
Ik heb al allerlei experimenten gedaan met de Easylink etc maar ik krijg het niet goed. Heb al besloten om de tv eens helemaal te resetten (factory settings). Hopelijk wordt de analoge zendertabel dan gewist. Ik kan dan hopelijk punt 2 uitsluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door janek65 op 06-01-2009 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janek65
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10-2024
..(later)...

.. En inderdaad, zoiets was het. Resetten helpt niet want daarbij wordt (volgens de on-screen help vd TV) de zendertabel niet gewist. Maar je kunt wel -met de coax/analoge antenne er af he ;) - gewoon opnieuw naar zenders zoeken. Hij vindt er dan geen en daarmee is de zendertabel gewist. Zet de source daarna op HDMI en schakel de tv uit.
Als je 'm daarna weer aanzet staatie gelijk op HDMI.
Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XperiaMark
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 18:01
janek65 schreef op dinsdag 6 januari 2009 @ 21:03:
..(later)...

.. En inderdaad, zoiets was het. Resetten helpt niet want daarbij wordt (volgens de on-screen help vd TV) de zendertabel niet gewist. Maar je kunt wel -met de coax/analoge antenne er af he ;) - gewoon opnieuw naar zenders zoeken. Hij vindt er dan geen en daarmee is de zendertabel gewist. Zet de source daarna op HDMI en schakel de tv uit.
Als je 'm daarna weer aanzet staatie gelijk op HDMI.
Voila.
Kwam net bij een meneer op leeftijd die met een heel stappenplan tevoorschijn kwam om zijn tv aan te zetten. Ik kon het zo ook niet vinden op zijn philips toestel... Maar dit was de oplossing, 16 jaar later nogwel.