[iPhone 3G] wil niet meer aan of restoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gister wou ik m'n iPhone pakken om mee te nemen naar de boze buitenwereld, maar ik zag dat hij niet aan was. Toen ik hem aan probeerde te zetten gebeurde er niets...

Ik dacht dat de accu gewoon leeg was gelopen door een hangende app ofzo, dus ik heb 'm aangesloten op de lader. Wanneer ik dat deed kwam het Apple logo keurig in beeld, maar de iPhone startte niet door. Na een paar minuten Apple-logo ging hij vanzelf weer uit.

Als ik tijdens het logo de lader eruit trok, ging hij meteen uit. Dat deed me vermoeden dat ik met een kapotte accu te maken heb.

Vandaag geprobeerd hem te restoren met iTunes, maar dat mocht niet baten. Ik krijg hem keurig in DFU-mode en iTunes herkent hem ook, maar tijdens het restore-proces krijg ik een foutmelding (error 1604, als ik er op google kom ik op diverse verschillende problemen uit, dus het lijkt me een vrij generieke error).

Het apparaat is nooit gejailbreakt, in de plee gevallen of andere rare dingen. Iemand enig idee wat ik ermee aan moet? Wellicht nog truuks om het ding weer wakker te krijgen? Als ik hem inlever bij de T-Mobile store ben ik hem weken* kwijt en krijg ik waarschijnlijk een halfgaar refurbished exemplaar, daar heb ik niet zoveel zin in.

Ik heb nog flink wat gegoogled, maar vind nergens dit specifieke probleem en de aangedragen oplossingen (je mac rebooten, etc) lijken niet te werken.

* die tijdsduur werd erkend door t personeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Goed, met alle backups e.d. uit iTunes weggegooid wil 'ie ook niet. En aan m'n iBook wil hij ook niet restoren. Alles wijst er op dat hij *echt* dood is, zonder een duidelijke aanleiding. Morgen maar inleveren bij T-Mobile dan :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
offtopic:
Iemand met 22k posts die de edit knop niet kan vinden 8)7

Waarom zet je de iPhone in DFU mode? Dat is helemaal niet nodig. Gewoon aansluiten op je pc/mac en in iTunes op restore drukken. DFU mode is alleen nodig in sommige 'custom firmware' gevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door mrFoce op 21-10-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
mrFoce schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:35:
offtopic:
Iemand met 22k posts die de edit knop niet kan vinden 8)7
offtopic:
Als er 6 uur tussen zit, vind ik een edit niet zo op z'n plaats en is een losse post als update imho eleganter. Het was ook niet bedoeld als kick, maar als melding van 'laat maar zitten, ik ga morgen het apparaat wel inleveren voor garantie'
Waarom zet je de iPhone in DFU mode? Dat is helemaal niet nodig. Gewoon aansluiten op je pc/mac en in iTunes op restore drukken. DFU mode is alleen nodig in sommige 'custom firmware' gevallen.
Buiten DFU-mode startte hij niet op, dus werd hij niet gedetecteerd door iTunes en dus kon ik hem niet restoren. In DFU mode herkent iTunes hem in ieder geval en kon ik tenminste proberen hem te restoren (wat dus helaas niet werkt: tijdens het restore proces reboot de telefoon en blijft hij weer steken op het Apple logo, waarna hij uit gaat en iTunes een error spuwt). In DFU mode nog proberen te restoren leek me een slimmere zet dan helemaal niets proberen iig :P

Maar goed, ik denk niet dat er verder nog iets uit dit topic gaat komen, dus wat mij betreft kan hij wel dicht. Door wat verder te googlen en te proberen ben ik toch wel echt tot de conclusie komen dat hij defect is. Wel raar, want op het internet vind ik eigenlijk alleen maar mensen met dit probleem die dit zelf veroorzaakt hebben dmv. een jailbreak oid.