Bestellen bij A Mac of Apple Online Store?

Pagina: 1
Acties:

• martijnhalekor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zit met een dilemma en had gehoopt dat jullie mij konden helpen bij het maken van de juiste beslissing.

Ik heb een paar maandjes gespaard en gewacht op de MacBook Pro update, dus heb na de keynote meteen mijn bestelling bij A Mac Utrecht geplaatst. Dit was op aanraden van een vriend van mij ivm de service. Mocht er dan iets mis zijn, kan ik gewoon naar Utrecht gaan en hoef ik mijn notebook niet op te sturen.

Nu wilde ik ook graag gebruik maken van de iPod en Printer kortingacties, maar na een paar keer aan de lijn gehangen hebben met A Mac, bleek het zo te zijn dat ze andere acties hanteren dan Apple, omdat ze geen Apple Store, maar een Apple Premium Reseller zijn... Dus nu is de grote vraag, is het slim om mijn bestelling te annuleren en het hele zootje bij Apple te bestellen? Aan de ene kant lijkt mij van wel, omdat ik dan gebruik kan maken van de kortingacties, maar aan de andere kant lijkt het me dat ik dan nog langer moet wachten op mijn MBP (en het feit dat ik niet naar A Mac kan voor eventuele problemen).

Ik wil graag een MacBook Pro 2,4 Ghz met 4GB DDR3 bestellen. Ook ben ik van plan om een snellere harde schijf (250GB, die van 7200rpm) erin te laten bouwen. A Mac verzekerde mij dat dit 3-4 werkdagen extra zou duren, bovenop de standaard levertijd van de nieuwe MacBook Pro. Dan heb ik er nog wat los spul bij nodig zoals een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter bij nodig (Apple, bedankt voor de nieuwe standaard...), een Apple Remote, een Keyboard, een Mighty Mouse en een tas. En als het kan, dus een iPod Nano 8gb en Canon PIXMA MX310 printer.

De concrete vragen zijn dus:
1) bestellen bij A Mac, zonder gebruik te maken van de iPod & printer-acties OF bij Apple, met iPod en printer?
2) nu alvast upgraden naar een 7200rpm schijf, of over een paar maanden, als de prijzen gezakt zijn van deze harde schijven?

Enorm bedankt alvast! Ik heb hier de afgelopen dagen even rondgelezen en er staat een hoop nuttige informatie op het forum, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Ik zou hem gewoon online halen, dan heb je de kortingsacties en kun je evengoed gewoon naar Apple Service Providers, wat AMac volgens mij ook gewoon is. Maakt niet uit waar je hem koopt, je kan er evengoed heen.

Enige voordeel is dat ze misschien sneller geneigd zijn je te helpen.

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Ben ik het mee eens, ik zou m gewoon online bestellen *heb ik ook gedaan. Snap wel dat het anders handiger is maar ja die actie erbij is natuurlijk wel fijn.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 12:23
En vergeet niet alsnog om korting te vragen aan de telefoon he, dat doen ze bij Apple dan ook nog eens. Wel lullig voor A Mac, maar beter voor jouw portemonnee.

• martijnhalekor
Bedankt voor de snelle reacties!
Dancing_Animal schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:08:
En vergeet niet alsnog om korting te vragen aan de telefoon he, dat doen ze bij Apple dan ook nog eens.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik kan mijn order toch via de website plaatsen?

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zou hem op internet bestellen, omdat je dan die acties erbij krijgt.

Verder zou ik wachten met die hardeschijf en hem later in bouwen, omdat Apple daar wel redelijk duur in is..

• Dancing_Animal
Ik bedoel daarmee dat als je belt dat je EN de akties erbij krijgt EN ook nog eens korting. Degene die jou aan de telefoon het produkt verkoopt krijgt daarvoor een bepaald bedrag en een deel van dat bedrag geeft hij of zij dan weer aan jou. Zo legde een medewerker mij dat eens uit. Waarschijnlijk is dat de reden dat ze je graag zelf terugbellen als je zegt er nog even over na te willen denken :) Ik heb dit de afgelopen jaren onder andere voor een iMac en een Mac Pro gedaan en je krijgt exact dezelfde voorwaarden (binnen 2 weken retour om welke reden dan ook) en je kunt ook gewoon met je credit card betalen, je noemt dan de nummers op en je adres enz. Hij/zij vult dan de bestelling voor je in.
De helft van de korting die je nu gaat krijgen mag je eventueel op mijn gironummer overmaken, hoeft niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-10-2008 19:09 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

scorpie

Supra Addict

Is het ook niet zo dat je wanneer je je mac online koopt gewoon service kunt krijgen bij iedere mac certified dealer? (Als A Mac dat dan ook is, kun je daar dan dus alsnog langs gaan mocht er iets zijn met je mac). Dus alleen voor die service hoef je het al niet te doen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar waarom zou A-Mac service leveren? Ik bedoel, waar houden zij dan wat aan over?
Stel iedereen koopt online en komt voor service naar zo'n winkel? Krijgen ze geld van Apple per service call? Of versturen ze je Apple naar een antwoordnummer?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik denk dat dat verplicht is als ze een Apple Premium Reseller willen zijn, dat ze verplicht service moeten leveren aan alle Apple producten. Wat ze vaak wel doen is een (klein) bedrag vragen voor een product als het opgestuurd moet worden, als het niet bij hen gekocht is. Dat was bij mij het geval toen ik mijn PB moest laten reparen, kostte toendertijd iets van €25. Maar voor de rest is de service hetzelfde :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
En ja, zij krijgen vergoeding per reparatie van Apple. Onderdelen etc kunnen ze als AASP uit garantie bestellen en andere kosten worden ook gedekt door Apple. Daarom is het dus logisch dat ze voor iedere Apple klant openstaan, wat naar mijn mening ook de beste manier is.

Veel mensen kennen het verschil tussen de Online Apple Store en de lokale "Apple Stores" (eigenlijk resellers) niet en daarvoor is een servicedekking die overal (zelfs wereldwijd :) het systeem is in elk land hetzelfde) bruikbaar is wel zo handig.

• martijnhalekor
Oke bedankt iedereen, ik heb besloten bij Apple zelf te bestellen! En dan telefonisch vanwege een eventuele kortingen die ik los kan peuteren neem ik aan? Ook als ik al gebruik maak van de studentenkorting?

Dan heb ik nog 2 laatste vragen. Het DDR3 geheugen is nog vrij duur op het moment, dus volgens mij is het net zo duur om het door Apple erbij te laten prikken, als het zelf te kopen, of is dat niet waar? Ik weet niet precies welk geheugen ik nodig heb, maar het goedkoopste wat ik bij de Tweakers Pricewatch kon vinden is 130 euro. Bij Apple betaal je ook 130 (met korting)... en dan weet je zeker dat het werkt. Juiste redenatie?

En naar wat voor harde schijf ben ik dan op zoek als ik em zelf wil upgraden? Ik heb even gekeken bij de ATA schijven bij de Pricewatch en die zijn allemaal 3,5". Is dit de juiste afmeting voor in een MBP?

Bij voorbaat dank!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:30
Voor een MBP heb je een 2,5 inch SATA nodig..

• martijnhalekor
Aja, Serial ATA is natuurlijk SATA, even niet goed gekeken. 8)7

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb weleens een scherm laten vervangen door Machouse Amsterdam. Toen vertelden ze me als ik hem daar had gekocht had ik een vervangende laptop meegekregen. (als ik me tenminste goed herinner). Nu moest ik gewoon 2 weken wachten.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Mjah, daarvan weet ik dat het bij iCentre ook zo is. Als je hem daar gekocht hebt, dan kun je inderdaad om een vervangende machine vragen, welke je niet krijgt als je hem ergens anders gehaald hebt.
Verder weet ik dat je daar voorrang krijgt (ze zijn makkelijk geneigd je te helpen en willen het sneller oplossen) als je hem daar haalt.

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
martijnhalekor schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:21:
En dan telefonisch vanwege een eventuele kortingen die ik los kan peuteren neem ik aan? Ook als ik al gebruik maak van de studentenkorting?
Daar heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord :?

Apple maakt zijn apparatuur duurder om eventuele twijfelende consumenten een korting te kunnen geven? 8)7

• Dancing_Animal
In combinatie met studentenkorting weet ik niet, maar verder heb ik altijd korting gekregen als ik belde en er om vroeg.

• martijnhalekor
Ik heb net gebeld en meer dan de 6% studentenkorting kon hij niet voor me doen helaas. Wel prima service verder :) Bestelling is geplaatst en heb zojuist betaald!

Ben toch maar gegaan voor 2GB DDR3 en de harde schijf van 250GB van 5400rpm. Nogmaals bedankt voor alle advies!

• Dancing_Animal
En, zijn je spulletjes al binnen?

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
martijnhalekor schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:46:
Ik heb net gebeld en meer dan de 6% studentenkorting kon hij niet voor me doen helaas. Wel prima service verder :) Bestelling is geplaatst en heb zojuist betaald!

Ben toch maar gegaan voor 2GB DDR3 en de harde schijf van 250GB van 5400rpm. Nogmaals bedankt voor alle advies!
Te laat voor jou, maar misschien voor iemand anders:
Je kon 20% korting krijgen op je MBP, mits je studeert, zie voor meer info HIER

• martijnhalekor
Nog niet verzonden... 06 Nov, 2008 - 14 Nov, 2008
Raween schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:53:
[...]
Te laat voor jou, maar misschien voor iemand anders:
Je kon 20% korting krijgen op je MBP, mits je studeert, zie voor meer info HIER
Grmbl... kom ik nu achter |:( Het is misschien nog niet te laat aangezien mijn bestelling nog niet verzonden is, maar wat een gedoe allemaal... zou het 't waard zijn om mijn order te annuleren (is al betaald) en voor deze korting te gaan? hoe lang zou dat extra gaan duren? of zou Apple zo schappelijk zijn om mij deze korting te laten gebruiken over de order die nu loopt?

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
martijnhalekor schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:32:
zou het 't waard zijn om mijn order te annuleren (is al betaald) en voor deze korting te gaan? hoe lang zou dat extra gaan duren? of zou Apple zo schappelijk zijn om mij deze korting te laten gebruiken over de order die nu loopt?
Even een kleine berekening:
  • Je hebt de standaard MBP besteld à € 1798,99.
  • Je hebt 6% studentenkorting gekregen, dus € 107,94.
  • Met 20% ADC korting zou je € 359,80 korting krijgen.
  • Na aftrek van de € 79,00 die je voor de ADC Student Membership moet betalen, hou je nog steeds een korting over van € 280,80 (in procenten is dat 15,61%)!
Persoonlijk lijkt mij de extra korting van € 280,80 - € 107,94 = € 172,86 wel de moeite waard om toch te proberen de order te annuleren en eerst een ADC Student Membership aan te schaffen (...maar wie ben ik :D ).
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Apple de 6% korting op je huidige order zal verhogen naar 20%, dat zou wel heel erg schappelijk zijn.

• martijnhalekor
iRaptor schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:56:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Apple de 6% korting op je huidige order zal verhogen naar 20%, dat zou wel heel erg schappelijk zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in :P Net even gebeld en dat ging helaas niet. Dus nu even afwegen of ik nóg langer kan wachten (want het lijkt me dat ik op fikse vertraging kan rekenen als ik mijn bestelling annuleer en dan weer opnieuw plaats...). Bah.

• martijnhalekor
Net zag ik in het ADC topic dat de B2S actie niet opgaat, dus wordt de korting al een stuk minder. Die iPod Nano is een cadeau voor een maat van me, dus beetje lullig om dat te droppen (mede daarom heb ik bij Apple zelf besteld).

p.s. kan ik mijn eigen bericht niet editen? ik wil toch niet gezien worden als double-poster! :P

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

martijnhalekor schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:35:
<>
p.s. kan ik mijn eigen bericht niet editen? ik wil toch niet gezien worden als double-poster! :P
Rechtsboven je berichtje staat edit : knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 28-10-2008 17:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1