[iPod touch] Bewegingssensor is scheef?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Zowel Tilt Me Lite, Labyrinth LE (balletje door een doolhof loodsen) als iPint (biertje over de bar schuiven) beginnen ineens raar te doen. Alsof ik de iPod schuin houd.
WAT zegt de Apple telefonische helpdesk : contacteer de softwaremaker maar.
De spelletjes deden het altijd goed, ineens begeeft een accelerometer het en 3 verschillende spelletjes, van 3 verschillende manufacturers zouden ineens niet goed meer zijn of zouden misschien 'extra mogelijkheden hebben die u niet weet.
Het ding is volledig aan en uit geweest, gereset, geherinstalleerd enz. enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-10-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:25
Dancing_Animal schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:03:
Zowel Tilt Me Lite, Labyrinth LE (balletje door een doolhof loodsen) als iPint (biertje over de bar schuiven) beginnen ineens raar te doen. Alsof ik de iPod schuin houd.
De spelletjes deden het altijd goed, ineens begeeft een accelerometer het en 3 verschillende spelletjes, van 3 verschillende manufacturers zouden ineens niet goed meer zijn of zouden misschien 'extra mogelijkheden hebben die u niet weet.
Werkt je accelerometer nog wel goed bij albumcovers/videos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
Dancing_Animal schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:03:
heb ik ook een keer gehad. Opnieuw aan en uit zetten was de trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hij is aan en uit geweest, gereset en hersteld.
Ja dat is het vervelende, als ik hem kantel bij foto's en video's doet ie het wel goed. Nou is dat natuurlijk ook een hele kwartslag draaien en bij die spelletjes is de afwijking minder heftig dan een kwartslag, maar wel zo erg dat et balletje/biertje vanzelf aan het rollen/schuiven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb de reacties van het App Store topic afgesplitst, problemen moeten in aparte topics. Sowieso heeft dit eerder met de iPhone iPod touch te maken dan de apps ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 20-10-2008 17:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Dat zei ik ook tegen de helpdesk: het is de iPod, maarja daar zit dan weer zo'n kereltje dat de vragenlijst afwerkt en aangekomen was bij : IF 3RD party app THEN laat de klant de appmaker maar mailen. Maar dat gaat natuurlijk niet op bij 3 verschillende apps van 3 verschillende makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
naja bij labyrinth kan je zelf de sensor anders instellen. Kan je hem bij opties weer uitlijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Bij labyrinth wel ja, maar de rest blijft dan nog steeds vanzelf schuiven. Probeer het maar eens bij de andere apps die ik net noemde. App starten en plat op tafel leggen. Bij mij schuift het biertje bij iPint dan vanzelf opzij en bij iBall (net geinstalleerd), Tilt me lite en bij anderen ook het balletje. Bij het caliberen in labyrinth LE staan de waterpasmetertjes trouwens wel wat te trillen.

Kleine update : ik had even een mailtje naar Apple gestuurd over de gang van zaken. Werd ik net gebeld (mijn telnr stond niet in het mailtje, dus dat hebben ze uit hun database gehaald) door een engels sprekende meneer, daar probleem aan uitgelegd. Die verbond mij weer door met de nederlandse technische dienst en met hun heb ik een afspraak gemaakt dat ze hem binnen 48 uur komen ophalen :)
Als het ding echt niet goed is krijg ik een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou toch haast denken dat het handig zou zijn om in een Instellingen-menu een soort ijkpunt te maken voor de sensoren, dat je ze zelf goed 'in het midden' kan plaatsen. Om dit soort problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

BaRF

bijna kerst

heb je niet een app geinstalleerd wat de instelling van het gehele ding heeft aangepast? Dus dat je dacht dat je iets spec voor een progje instelde, maar dat het de algemene setting heeft aangepast?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:59

lasharor

7 december 2004

En als je nou je Ipod touch op een tafel legt daarna de app opstart en hem vervolgens oppakt om te gaan spelen?

Vaak neemt de app het punt waarmee het opstart als middenpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
BaRF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:47:
heb je niet een app geinstalleerd wat de instelling van het gehele ding heeft aangepast? Dus dat je dacht dat je iets spec voor een progje instelde, maar dat het de algemene setting heeft aangepast?
Nee. De enige app waarbij ik de sensor kan instellen is labyrinth. Deze instelling heeft geen invloed op de werking in de andere apps.
lasharor schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:36:
En als je nou je Ipod touch op een tafel legt daarna de app opstart en hem vervolgens oppakt om te gaan spelen?

Vaak neemt de app het punt waarmee het opstart als middenpunt
Helpt niet.

Morgen wordt ie opgehaald. Het zou vandaag of morgen worden. Nou ben ik toevallig toch vrij, maar wachten op een UPS-meneer vind ik altijd vervelend.

Update : nu zit ik dus al 2 dagen thuis omdat UPS tussen 8 en 5 m'n iPod kan komen halen. Ben ik net even weg, zijn ze om 17.25 geweest. Ik bel voor 'n nieuwe afspraak : kantoren dicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-10-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Donderdag is ie dus opgehaald. De UPSer zou er tussen 5 en 6 zijn, maar "blijft u maar vanaf 4 uur thuis". Sta ik om 15.45 de boodschappen af te rekenen, gaat m'n mobiel. Kerel had geen tijd om 10 minuten te wachten, maar kwam, vast na een bezoekje in de buurt, even later weer terug.

Het ding is dus opgestuurd, kijk ik op het internet bij de status:

Step 1 - Request
Product received (24-Oct-2008)
Shipped via UPS with tracking number 1337133713371337

Step 2 - Service
No trouble found (24-Oct-2008)

Step 3 - Return
Original product shipped (24-Oct-2008)

Klerelijers.
Ik heb m'n contactpersoon bij Apple maar even gemaild, ben benieuwd wat er uitkomt.
Als het ding weer raar doet zal ik 'm er even een videootje van mailen.
(of anders effe zeggen het op YouTube te zetten met het hele verhaal erbij hehe }) )
Pagina: 1