Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB stick op Vista SP1

Pagina: 1
Acties:

Palthe

Topicstarter
Laptop: Acer 7720

Probleem:
Bij het inpluggen van een USB-flashstick met software van Medicore, wat software levert voor DBC-registratie online (is dus een token USB), klapt Vista er keihard uit met een BSOD.
Dit elke keer weer (dus wel consequent), zonder enige extra informatie.

Nu had ik gezocht op dit probleem en het zou aan SP1 liggen. Nu zou ik dit niet weten, ik heb Vista SP1 integrated mee gekregen bij mijn andere laptop en gewoon kaal op deze machine geinstalleerd.

Meerdere fora spreken over problemen met USB na installatie SP1.

Kan iemand dit misschien beamen? De makkelijkste manier is dan om SP1 te de-installeren en te checken of het dan wel goed gaat (heb de laptop even niet tot mijn beschikking, helaas), maar stel dat het dan wel goed gaat; is hier een iets minder "paardenmiddel" oplossing voor?

Want ik zou wel graag gebruik willen maken van SP1 en sowieso de nieuwste updates for that matter.

Op XP werkt de stick gewoon prima, voordat ik het vergeet (ligt dus niet aan de stick, lijkt het).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

palthe schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:25:

Meerdere fora spreken over problemen met USB na installatie SP1.
Linkjes zouden dan wel handig zijn, want aan geruchten en van horen zeggen kun je zo verrekte weinig doen (zie ING ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:34

bReChThOu

Team Belgium

Moet toch aan je stick zelf liggen dan denk ik hoor. Ik gebruik al een tijdje vista SP1 (ultimate edition) op mijn laptop en nog nooit een BSOD gehad. Ik gebruik allerhande usb devices (muis, printer, scanner etc) en ook verscheidene usb sticks (ik stop er elke week wel een ander model in van een klasgenoot). Mss geeft de software op je stick een conflit oid?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
wat staat er in de BSOD dan?

Strava

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:34

bReChThOu

Team Belgium

Waarschijnlijk iets in de trand van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL :Y)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:11

-ET-

Phone Home

Als ik het goed snap is het een soort van Security Dongel voor een applicatie. Heeft de levernacier van die applicatie/dongel dan niet toevallig nieuwe drivers beschikbaar welke Vista SP1 compatible zijn?

Palthe

Topicstarter
-ET- schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:29:
Als ik het goed snap is het een soort van Security Dongel voor een applicatie. Heeft de levernacier van die applicatie/dongel dan niet toevallig nieuwe drivers beschikbaar welke Vista SP1 compatible zijn?
Ik heb al gebeld met de leverancier, deze claimen Vista 100% te ondersteunen. Echter, het is zo´n applicatie voor psychotherapeuten om online dingen in te voeren. Dit is nu net niet de groep mensen die al op Vista SP1 zitten.

artikel 1: http://www.theregister.co.uk/2008/04/16/vista_defender_sp1/
artikel 2: http://www.geek.com/artic...rosoft-confirms-20080416/

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Het is een bekend probleem (en dus zeker niet van horen zeggen) maar ik zie nergens een oplossing, helaas.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeert op XP de disk te formatteren zodat de software die erop staat eraf is? Anders lijkt me het een driver probleempje op je chipset...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

palthe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:14:

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Het is een bekend probleem (en dus zeker niet van horen zeggen) maar ik zie nergens een oplossing, helaas.
Je bedoelt: het is een bij de leverancier van de registratie-software (want die levert het tenslotte op die USB stick aan) bekend probleem?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1