Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

speakers aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil nieuwe speakers kopen voor op mijn notebook. Ik heb een notebook met een realtec HD audio kaart met 7.1 support. Nu is het alleen zo, dat ik maar 1 speaker uitgang heb op mijn laptop. Het liefst zou ik gewoon een goeie 5.1 speakerset willen kopen zoals de Logitech X-540. Ik vraag me alleen af, of het een probleem is dat ik maar 1 ingang heb. Is het mogelijk om een verloopstekkertje gebruiken en blijft de kwaliteit van het geluid dan nog wel goed?
Zo niet, misschien kunnen jullie wat suggesties doen waar ik naar moet kijken?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Er zijn oplossingen als usb geluidskaarten met 7.1 ondersteuning e.d maar volgens mij sluit je een X-540 gewoon aan met een enkel 3.5 mm jackje en maakt hij er zelf 5.1 van ofzo. Op een laptop is een usb of Express card extern geluidskaartje vaak de betere oplossing als je meerdere kanaals speakers gaat gebruiken. lees je in op het Inet over de kwaliteit van de verschillende mogelijkheden. Je bent vast niet de eerste die hiermee zit ;)

één is geen, twee is één

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:44
Werken 5.1 setjes niet altijd (analoog) met 2 kabels. Front en Rear (groene en zwarte kabel/plug)?

Verwijderd

Topicstarter
Frag1le schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:30:
Werken 5.1 setjes niet altijd (analoog) met 2 kabels. Front en Rear (groene en zwarte kabel/plug)?
Volgens mij wel ja, dat is dus het probleem...

Ik ben wel van plan om een PreSonus Firebox firewire interface te kopen voor muziek opnamen. weten jullie toevallig of je die ook gewoon kan gebruiken als normale geluidskaart en daar dan een 5.1 setje op kan aansluiten? Natuurlijk koop ik daar ook monitor speakers bij, maar die zijn niet optimaal als je gewoon muziek wil luisteren of een film wil kijken...

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
De eerste vraag die je jezelf kunt stellen is: Heb ik werkelijk belang bij 5.1 Surround geluid?
Bij muziek heb je er al niets aan... Spelletjes wel, maar aangezien je een notebook hebt ga ik daar niet vanuit.
Dan blijven Films nog over, maar ook daarvoor kan ik een betere plek vinden dan een laptop.

Ik heb ook tijden een Logitech Surround set gehad, maar echt veel gebruikte ik het niet. Op laatst had ik zelfs alleen de Stereo speakers aangesloten.
Vanwege gebrek aan geluidskwaliteit ben ik overgestapt op een Marantz versterker (7.1 met oog op de toekomst, wanneer ik op mezelf ga) met 2 KEF IQ1 luidsprekers... Binnenkort ga ik daar een Subwoofer bij kopen, om zo tot 2.1 geluid te komen. Want het enige wat ik mis van het Logitech setje is de Subwoofer...

Wat ik met mijn verhaal wil zeggen? Als je geen echte reden hebt om een surround set te kopen, ga dan voor een 2.0 of 2.1 set. Tenzij je in mijn geval erachter komt dan een 2.0/2.1 versterker duurder is dan een 7.1 versterker. Maar bij de losse Logitech setjes is dat niet het geval...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Dat muziek over 5.1 niet goed klinkt is toch echt achterhaald met die nieuwe technieken die een beetje geluidskaart toch wel heeft. Dat upmixen gaat toch best lekker bij mij al zeg ik het zelf. En dan nog speakers. Ik ben ooit via via in aanraking gekomen met teufel.de. Is wel Duits, maar ja. Veel kwaliteit voor weinig geld.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27
elmertje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:48:
Dat muziek over 5.1 niet goed klinkt is toch echt achterhaald met die nieuwe technieken die een beetje geluidskaart toch wel heeft. Dat upmixen gaat toch best lekker bij mij al zeg ik het zelf. En dan nog speakers. Ik ben ooit via via in aanraking gekomen met teufel.de. Is wel Duits, maar ja. Veel kwaliteit voor weinig geld.
Ik zeg ook niet dat het niet goed klinkt... Zeg alleen dat je dan niets aan je surround set hebt.
Want Stereo muziek blijft Stereo muziek. Ook al speel je het af via je 7.1 set.
En als je eenmaal geluid hebt gehoord van een degelijke set speakers moet je lachen als je een surround setje van bijvoorbeeld Logitech of Creative hoort.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:36:
De eerste vraag die je jezelf kunt stellen is: Heb ik werkelijk belang bij 5.1 Surround geluid?
Bij muziek heb je er al niets aan... Spelletjes wel, maar aangezien je een notebook hebt ga ik daar niet vanuit.
Dan blijven Films nog over, maar ook daarvoor kan ik een betere plek vinden dan een laptop.
Ik heb een laptop van 17,4" met een zeer goede videokaart, dus spelletjes en films zijn geen probleem;) ik kijk er regelmatig films en series op en dat gaat prima.

Maar ik heb inderdaad na wat rondzoeken besloten om een 2.1 set te kopen. De belangrijkste applicaties voor mij zijn muziek en film. Maar een surround geluid is voor mij geen must en ik las op internet dat als je een niet al te groot budget hebt (in mijn geval niet veel meer dan 100 euro), je vaak met een 2.1 set beter af bent dan met een 5.1 set. Zijn jullie het hiermee eens?

Ik zie op veel websites de logitech z-2300 2.1 set aangeprezen staan. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? en waar kan ik nog meer naar kijken?

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Er is natuurlijk iets voor te zeggen dat goede speakers geld kosten, een 5.1 set meer speakers bevat dan een 2.1 set en je dus voor een gegeven bedrag altijd een betere 2.1 set koopt dan een 5.1 set ;) Goedkopere 5.1 setjes zijn ook vaak maar kleine boxjes, dus de geluidskwaliteit die je daaruit kunt krijgen is natuurlijk beperkt.

Verder is geluid en geluidsbeleving natuurlijk een heel persoonlijk iets, lastig om daar advies over te geven. Je kunt misschien nog het beste gewoon naar de lokale Media Markt gaan om daar een aantal setjes te beluisteren, en dan een keuze te maken op basis van wat je hoort en vindt :)

• BoraTDI
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb een klein jaartje geleden een Logitech Z-2300 gekocht. Al de positieve verhalen zijn waar! Wat een goed geluid zit er in die set! De sub klapt er echt goed op los en de satellieten kunnen ook goed hard. Hoe hard het geluid ook is, het blijft strak! En dat is nog wel het meest opmerkelijke aan deze set. Je hebt echt geen dure home audio speakers meer nodig voor een goed geluid. Met een goede geluidskaart (das wel belangrijk) en deze speakerset, kom je een heel eind!
In de mediamarkt zag ik laatst de overtreffende trap van de Z2300. Die kast van de sub was denk ik wel 4 keer zo groot maar daar zat zo'n lekker geluid in! Echt mooi! Bijna net zo mooi als de JL Audio 10W6V2 sub in m'n auto. Dat is voor mij de referentie hoe een SQ sub moet klinken. De Logitech is goed, de JL de top (voor mij dan....)
Als je nog twijfeld, gewoon gaan luisteren. Je zult je verbazen hoe lekker dat setje klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na in de mediamarkt wat speakers met de Z-2300 vergeleken te hebben, besloten om de logitech z-2300 set aan te schaffen. En ik heb er geen spijt van! Prachtig geluid. Verbazingwekkend dat dat uit twee kleine speakers en een subwoofer kan komen. Hier ga ik veel plezier mee beleven;)

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1