Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hallo, ik heb een Z-5500 setje, deze geeft perfect geluid met dvd's.
Als ik mp3tjes afspeel wil ik graag gebruik maken van de stereo 2x functie.
Maar dit lukt niet omdat er Digital staat op de decoder.

Ik maak gebruik van de SPDIF aansluiting van mijn laptop.

Heeft iemand een manier om toch geluid over mijn achterste boxen te krijgen, bij het afspelen van bijv mp3tjes?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:50

Sebazzz

3dp

Analoog aansluiten of kijken of je geluidskaart upmixen naar 4 kanalen biedt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Analoog kan ik hem niet aansluiten, mijn laptop heeft namelijk maar 1 jackplug uitgang.
Ik denk ook niet dat mijn geluidskaart het geluid kan "upmixen" nergens zie ik een optie om dit te doen.

Eigenlijk moet ik dus een andere geluidskaart aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:08
Thoraxx schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:10:
Analoog kan ik hem niet aansluiten, mijn laptop heeft namelijk maar 1 jackplug uitgang.
Ik denk ook niet dat mijn geluidskaart het geluid kan "upmixen" nergens zie ik een optie om dit te doen.

Eigenlijk moet ik dus een andere geluidskaart aanschaffen?
Waarom zou dit niet lukken? Muziek is en blijft altijd stereo en de Z-5500 doet niks meer dan het stereo-geluid naar de voorste en achterste speakers sturen.

sluit gewoon je laptop analoog aan op je Z-5500 door alleen gebruik te maken van de groene ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Makkelijker, in je control-panel van je geluidskaart het DTS uitzetten. Althans, dat is wat op mijn pc werkt :). Anders rest er niets anders dan analoog aansluiten.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:50

Sebazzz

3dp

Yop, sluit je laptop analoog aan op de 5500 via de groene ingang of de zij-ingang en misschien nog digitaal. Muziek: Z-5500 op analoog met 2x stereo; film: Z-5500 naar digitaal schakelen. :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Vreemd dat het niet werkt, ik heb een ps3 optisch en een dvd-recorder via coax op de Z-5500 aangesloten en bij een stereo signaal gaat hij automatisch naar stereo X2 (eenmalig ingesteld) en bij dolby digital of dts naar de surround mode. Het feit dat het niet werkt bij jou, betekend dat niet simpelweg dat er iets mis is met je Z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Als je Z-5500 "Digital" aangeeft wilt dat zeggen dat je laptop het geluid in Dolby Digital of dts formaat doorstuurt, ipv het gebruikelijke stereo PCM. In DD/DTS mode worden de effecten (stereo, stereo x2, DPII,...) niet ondersteund. Als je 2x stereo wilt zal je Dolby Digital Live of DTS Connect moeten uitschakelen op je laptop. Dan verlies je echter wel surround geluid in games maar dan moet je het maar weer manueel inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Inderdaad, ik heb even dat vinkje bij geluidsinstellingen weggehaald bij DTS en nu krijg ik wel Stereo 2x..

Had ook nog een optie gevonden om 5.1 te faken bij mp3tjes.. maar dat klinkt niet lekker.

Nu heb ik wel mooi geluid, maar wel elke keer moeilijk doen met dat vinkje als ik van mp3 naar film ga...
Raar dat het niet makkelijker kan.
Misschien een andere geluidskaart die het wel goed kan onderscheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorry
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02 11:36

Snorry

Incoming!

Ik wou dit vanavond dus ook gaan doen alleen ondersteund hij de subwoofer niet :S
Ik heb zeg maar 3 digitale ingangen waaronder 2 voor geluid en 1 voor mic. Maar toch pakt hij niet alle speakers zodra ik een dvd wil gaan kijken?

There is always a way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Voor film met surround (behalve WMV's) kan je best je afspeelprogramma instellen om SPDIF passthrough te gebruiken; dan wordt de Dolby Digital of DTS track van je film rechtstreeks naar de Z-5500 gestuurd zonder eerst opnieuw gecodeerd te worden door je geluidskaart, en kan je het vinkje van DTS Connect uit laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

rhodium schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:24:
[...]

Waarom zou dit niet lukken? Muziek is en blijft altijd stereo en de Z-5500 doet niks meer dan het stereo-geluid naar de voorste en achterste speakers sturen.

sluit gewoon je laptop analoog aan op je Z-5500 door alleen gebruik te maken van de groene ingang.
offtopic:
Ik heb hier genoeg mp3 muziek die alle speakers benut, zelfs individueel links- en rechtsachter of de centerspeaker. (dit kan ik op mijn Z-5500 controleren dooer die kanalen 'dicht' te draaien, dan hoor ik de stemmen/instrumenten niet meer van dat kanaal)

-edit-
Alleen bij digitaal dus, als ik de analoge bron selecteer heb ik stereo, terwlijl ik toch alle kanalen kan benutten (alles aangesloten, Z-5500 hangt zowel analoog als coaxiaal aan de computer

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 21-10-2008 22:14 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1