Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[flash] animatie vertragen?

Pagina: 1
Acties:

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 15:57
Is het mogelijk om een filmpje van 4 seconden uit te rekken naar 8 seconden?
Zodat het beeld 2x zo sloom wordt afgespeeld.

Het simpel oprekken van de timeline heeft namelijk geen zin en weet niet de juiste benaming hiervoor voor google.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Frame rate aanpassen, anders moet je alles omzetten naar Key Frames en vervolgens elk frame verdubbelen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 12:52
Wil je het overigens als deel van een hoofdmovie (of movieclip), of de hele film?

• Djerique
Een gedeelte van het filmpje, daarom werkt framerate aanpassen niet, omdat de hele film dan sloom wordt vertoond.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:39
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

zoiets? knopje laat sub-filmpje afspelen, frame rate wordt verlaagd, filmpje afgelopen en frame rate wordt weer verhoogd? Geen idee hoe je animatie en elkaar steekt maar dit zou kunnen, als je een klein filmpje hebt kan je ook gewoon je key-frames beetje verplaatsen.....

MTB Trail Traffic

• Djerique
-LA- schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:21:
zoiets? knopje laat sub-filmpje afspelen, frame rate wordt verlaagd, filmpje afgelopen en frame rate wordt weer verhoogd?
dat inderdaad :)
als je een klein filmpje hebt kan je ook gewoon je key-frames beetje verplaatsen.....
4 seconden (15 frames per sec) zijn dus 60 frames. Ik zou dan 60 keyframes moeten maken waar instaat dat ze minder fps moeten krijgen?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

Exigence

dnkroz

Als ik het goed begrijp (ben een htk (huis- tuin- en keuken) flash hobbyist) Krijg je dan inderdaad 60 keyframes (als het 15 frames per seconde zijn), waar je 120 keyframes van maakt. Je verdubbelt elk keyframe dus.

• Willem
  • Laatst online: 13-11 12:52
Beetje oud, maar wel interessant leesvoer:
http://weblog.motion-grap...6/01/dynamic_frame_r.html

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben inderdaad ook geen Flasher ( :+ ) maar met wat actionscript moeten die framerates toch ook (tijdelijk) terug te zetten zijn lijkt me?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
Je zou kunnen een object maken die iedere 2 frames zegt dat het andere object (filmpje) naar de volgende frame moet. Iets in de zin van:

JavaScript:
1
_root.film.NextFrame();

Dit zet je bv in de eerste frame van een movieclip van 2 frames lang.

Je kan dit aanvullen met code om te stoppen als bv het einde van het filmpje bereikt is.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RobIII schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:24:
Ik ben inderdaad ook geen Flasher ( :+ ) maar met wat actionscript moeten die framerates toch ook (tijdelijk) terug te zetten zijn lijkt me?
Probleem is dat je default de gehele framerate naar beneden dropt :) Onze king-flasher B-Top (profiel) heeft ooit een stukje code gemaakt waar het mogelijk is (net zoals er meerdere AS oplossingen te vinden zijn op het net :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dark Blue
  • Laatst online: 20:20

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Slingertje over de schutting, want het is Flash :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Cousin Boneless
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 12:55
Ik zou gebruik maken van het ENTER_FRAME event (of het oudere onEnterFrame) in de main movie. Hierin hou je een tellertje bij en daarmee bereken je het actuele frame van je movieclip (soort interpolatie). De main movie bestaat dan uit een enkel keyframe dat niet veel meer doet dan het aansturen van de movieclip: movieClip.gotoAndStop(frameNr).
Pagina: 1