Toon posts:

DVD beeld flikkert? geheugen of processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een betere grafische kaart in de pc zitten, maar nog wil een gespeelde DVD wel eens 'stotteren'.
Ligt dit nu aan de processor of aan het geheugen, of aan de beamer?

data:
Mainboard: ASUStek P4P800SE met Intel pentium 4 2.66 GHz

Memory: 2 x Samsung 256 DDR-166 2700, 1 x Samsung 512 DDR-300 3200

Graphics: ATI radeon 3650 sapphire

Monitor: Samsung syncmaster 226BW met 1680x1050

beamer: acer 5350 met 1280x768

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

als je dvd-beeld stottert kijk dan naar het cpu-gebruik en het medium. De videokaart is eigenlijk bij het bekijken van een dvd-tje nauwelijks van belang. Echter nu het probleem zich voordoet bij het vervangen van de videokaart zou je misschien kunnen kijken naar drivers. Zijn de oude goed verwijdert (met de officiele uninstaller en driver cleaner in safe mode?) en zitten er verse van de website van AMD/ATI op?

Eventueel een andere player gebruiken (bijvoorbeeld videolan) die geen hardwarematige versnelling van de videokaart ondersteund. Dit is voor een normale dvd toch niet van belang, aangezien je processor het allemaal ook alleen wel af kan. Als je dvd-tjes kijkt vanaf een dvd-schijfje zou je er eens eentje kunnen rippen (dvddecrypter) en 'm vanaf de harde schijf af kunnen spelen. Dan sluit je bevuilde dvd's in ieder geval uit.

ps. enigszins niet van belangzijnde vraag:
is de beamer aangesloten via D-SUB of S-video?

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 20-10-2008 13:34 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
grafische kaart is gewisseld omdat de oude helemaal geen goed beeld toonde. drivers van de nieuwe kaart zijn gloed nieuw, zeg maar.

ik gebruik nu de videocodec van nview voor windows media player 11 voor het afspelen.

beamer is aangesloten op een van de twee hdmi uitgangen. via een digitaal-analoog adaptertje en aan analoge (zeg maar monitor-)kabel.

rippen van gehuurde dvd's voor een snelle dvdavond lijkt me niet een optimale optie ,toch?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

als het de drivers niet zijn, probeer de dvd's eens af te spelen met VLC media player (gratis van sourceforge, even googlen :)), of download FFDshow en de media player classic. Voor dvd's heb je geen dikke videokaart nodig om dit beeldmateriaal op je scherm te krijgen.
In het geval van HD-spul danwel 720P of 1080P is voor jouw systeem zo'n videokaart wel aan te raden. Je processor krijgt het bij het afspelen van HD materiaal te zwaar en je houd een schokkerig beeld over.

-_-

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 10:45
Heeft ander beeldmateriaal ook dit probleem of alleen DVD's.

Zo ja, kan je wellicht eens kijken of je wel de DVD kan afspelen vanaf HDD.
Even kopieren naar je HDD en dan afspelen.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens proberen met VLC.
en anders via de HDD.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste, welkom op GoT :)

We verwachten op dat je voordat je een topic opent je zelf probeert je probleem op te lossen of in ieder geval achterhaalt wat er nu precies fout zit. In jouw topicstart lees ik echter niets van wat je zelf al hebt geprobeerd en daarom gaat dit topic ook op slot.

Je kunt natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar neem dan wel het Het algemeen beleid nog eens door zodat je weet waar je op moet letten als je een nieuw topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.