Windows Apps in Mac omgeving middels een x-server?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik zit met een probleem, ik wil aantal windows applicaties draaien op mijn mac. Echter wil hiervoor geen vmware gebruiken, Ik wil de applicaties zo kaal mogelijk hebben, dus alleen het venster van de applicatie.
VNC is dus ook geen optie.

Nu heb ik een windows bak die 24 uur aanstaat, is het mogelijk om windows app te draaien en dan in een mac omgeving te laten zien.

Ik kan me namelijk herinneren dat iemand linux apps draaiden op zijn windows bak middels de x-server, dus geen vnc, alleen de applicaties in windows.

thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
het ligt er een beetje aan wat voor apps je het over hebt, maar ik heb sinds afgelopen weekend "Crossover".

CrossOver - Award winning highly customized versions for Mac OS and Linux. Easy to use GUI tools to configure to work with supported applications such as Microsoft® Office, Adobe® Photoshop, Lotus Notes®, and DirectX/OpenGL games. Email support available after purchase. Multi-user server version also available. Evaluation versions available. By CodeWeavers.

http://www.codeweavers.com/products/download_trial/

Maakt het mogelijk .exe files te draaien in OSX, ik weet echter niet wat er allemaal wordt ondersteund. Ik zou zeggen, kijk er even naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
goodfella:
Ik zit met een probleem, ik wil aantal windows applicaties draaien op mijn mac. Echter wil hiervoor geen vmware gebruiken, Ik wil de applicaties zo kaal mogelijk hebben, dus alleen het venster van de applicatie.
VNC is dus ook geen optie.
En Parallels / VNC / VMware in combinatie met deze app:

http://willmore.eu/software/isolator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
willem169 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:53:
[...]

En Parallels / VNC / VMware in combinatie met deze app:

http://willmore.eu/software/isolator/
parallels is wat ik zocht! Thanks mate!

Het programma heeft een coherence mode waarin je soort van hybride OS krijgt. je kan dan windows applicaties in venster mode draaien in Leopard. Ze gaan nog zelfs een stap verder, je kan kiezen welke bestandstype door welk OS geopend moeten worden. Ik ga het uitproberen.

Vielen dank nochmal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21

RHE123

Edubits

goodfella schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

Het programma heeft een coherence mode waarin je soort van hybride OS krijgt. je kan dan windows applicaties in venster mode draaien in Leopard. Ze gaan nog zelfs een stap verder, je kan kiezen welke bestandstype door welk OS geopend moeten worden. Ik ga het uitproberen.

Vielen dank nochmal.
Overigens heeft vmware Fusion deze functionaliteit ook. Er wordt regelmatig getwist welke beter is (dat wisselt nogal eens, ze zitten elkaar steeds op de hielen :-)). Fusion is echter wel goedkoper.

Korting op Fusion:
At the same time, we're currently circulating a "Friends of Fusion" special coupon that gives you 20 percent off the normal list price of VMware Fusion. If you have friends or family who want to run Windows on their Macs, this coupon is for them. All they have to do is enter the word "FusionFriendsOct08" at checkout to receive their discount.*

[ Voor 22% gewijzigd door RHE123 op 20-10-2008 20:32 ]

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
goodfella:
:o You're welcome :)

Ben zelf ook fervent Parallels gebruiker en het is de (toen) $79 meer dan waard, zeker met de huidige dollar-koers. Maar mooi dat het doet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Nu online
Heb inmiddels beide gebruikt.

Ik moet zeggen dat Vmware fusion lekkerder werkt op mijn macbook pro. Het slepen van de vensters gaat al soepeler. Dit is echt super.
Pagina: 1