MacBook + Bootcamp + Vista + losse monitor

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Ik zit te denken over een macBook aan te schaffen vanwege formaat, batterijduur etc.

Echter is een vereiste dat ik vista moet kunnen draaien (dat moet kunnen), maar ook met een 2e monitor eraan via VGA.

Nou zie ik op google wel het een en ander aan problemen, maar niet echt iets concreets met wat ik precies wil.

Iemand idee of macbook + vista + 2 monitor gaat werken?

Multimonitor is relax :P

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Vista moet zeker kunnen via Bootcamp.

Wat betreft het beeldscherm: Er zijn verloopjes voor de (mini-) displayport naar DVI / D-Sub, waarop je een extern beeldscherm kunt aansluiten. (via DVI weet ik dat de resolutie hiervan maximaal 1920x1200px is).

Je kunt hem dan als 2e beeldscherm gebruiken, naast het beeld van de laptop zelf.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Prijs van DisplayPort naar DVI is overigens 29 euro. Van mini-DVI naar DVI is 20 euro :)

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Octagen schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:52:
Vista moet zeker kunnen via Bootcamp.

Wat betreft het beeldscherm: Er zijn verloopjes voor de (mini-) displayport naar DVI / D-Sub, waarop je een extern beeldscherm kunt aansluiten. (via DVI weet ik dat de resolutie hiervan maximaal 1920x1200px is).

Je kunt hem dan als 2e beeldscherm gebruiken, naast het beeld van de laptop zelf.
klopt, maar had ergens gelezen dat officieel niet wordt ondersteund EN zie wel wat problemen op inet.

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Ten eerste het ligt eraan welke MacBook je koop. De witte (goedkope) Macbook heeft een mini-DVI uitgang. In dit geval heb jij een "Apple mini-DVI-naar-VGA-adapter" van € 19,00 nodig.
Als je de nieuwe aluminium MacBook koopt heb je een "Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter" van € 29,00 nodig.

Vista op de nieuwe MacBook zou gewoon bij BootCamp moeten werken. Om vervolgens een 2e extern beeldscherm te gebruiken in Vista is het gewoon een questie van alle Windows/ Nvidia drivers installeren, die op de Leopard DVD staan.
Iemand idee of macbook + vista + 2 monitor gaat werken?
Ik neem aan dat je met 2 alleen een 2e monitor bedoeld en niet 2 externe? Dit laatste is 'normaal' niet mogelijk.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:13:
Ten eerste het ligt eraan welke MacBook je koop. De witte (goedkope) Macbook heeft een mini-DVI uitgang. In dit geval heb jij een "Apple mini-DVI-naar-VGA-adapter" van € 19,00 nodig.
Als je de nieuwe aluminium MacBook koopt heb je een "Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter" van € 29,00 nodig.

Vista op de nieuwe MacBook zou gewoon bij BootCamp moeten werken. Om vervolgens een 2e extern beeldscherm te gebruiken in Vista is het gewoon een questie van alle Windows/ Nvidia drivers installeren, die op de Leopard DVD staan.

[...]

Ik neem aan dat je met 2 alleen een 2e monitor bedoeld en niet 2 externe? Dit laatste is 'normaal' niet mogelijk.
ok, thnx

ik bedoel idd MacBook (die witte) met 1 losse 22" monitor en op beide beeld obv

edit:
wordt toch de nieuwe Macbook 2.4GHz, die is toch wel weer stukkie :9~

[ Voor 10% gewijzigd door MeIsTwisted op 21-10-2008 20:31 ]

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
ik heb nu de nieuwe MacBook. Onder vista krijg ik geen 2e monitor maar onder XP wel.

via vmware Fusion wel in beiden OSen. Ideaal dat je daarmee ook je bootcamp kan emuleren

Pagina: 1