bij mijn werkgever gebruiken we voor de synchronisatie van Nokia's (E-series) en Windows mobile apparaten het platform Nokia Intellisync.
Nu heeft Nokia recentelijk aangekondigd dat ze stoppen met dat product, ik ben nu dus voor mijn werkgever op zoek naar alternatieven. Wij gebruiken Nokia Intellisync Mobile E-mail Suite (PIM-synchronisatie) en Nokia Intellisync Mobile Device Management (Beheer&beveiliging). Een kleine speurtocht heeft me het volgende aan alternatieven opgeleverd:
Blackberry
+ stabiele oplossing
+ ook beheer en beveiliging
- nieuwe devices aanschaffen
- dure licenties en hoge maandelijkse kosten
- weinig keuze uit devices
- staging van mail via andere landen (vind mijn werkgever niet zo prettig)
Mail for Exchange (Nokia) met ActiveSync Push (Windows Mobile-devices)
+ Nokia versie voor Exchange Push
+ simpele client, werkt op vrijwel iedere E-series device
+ gratis
- nauwelijks beheermogelijkheden
- geen beveiliging mogelijk (encryptie enz.)
- nog ander product nodig voor beheer en beveiliging (zowel op WM als Nokia)
Sybase iAnywhere (Onebridge & Afaria)
+ alle devices ondersteund (ook iPhone!!)
+ zowel voor Exchange als Notes (hebben nog een paar Notes-servers door overnames)
+ beveiliging van zowel Nokia's als WM's (met encryptie enz.)
- ken niemand die het gebruikt?
Ondanks dat ik Sybase niet echt ken, blijken ze wel marktleider te zijn volgens Gartner en IDC en hebben ze de meeste functionaliteit op alle platformen. Ze schijnen ook een migratiedeal voor Intellisyncklanten te hebben, weet iemand daar iets over? Of heeft iemand zakelijke ervaringen met Sybase of heeft iemand al actie ondernomen op het Intellisync-verhaal (productkeuze)?
Mijn voorkeur gaat nu uit naar Sybase, maar wil toch nog wel weten wat jullie er van denken.
Nu heeft Nokia recentelijk aangekondigd dat ze stoppen met dat product, ik ben nu dus voor mijn werkgever op zoek naar alternatieven. Wij gebruiken Nokia Intellisync Mobile E-mail Suite (PIM-synchronisatie) en Nokia Intellisync Mobile Device Management (Beheer&beveiliging). Een kleine speurtocht heeft me het volgende aan alternatieven opgeleverd:
Blackberry
+ stabiele oplossing
+ ook beheer en beveiliging
- nieuwe devices aanschaffen
- dure licenties en hoge maandelijkse kosten
- weinig keuze uit devices
- staging van mail via andere landen (vind mijn werkgever niet zo prettig)
Mail for Exchange (Nokia) met ActiveSync Push (Windows Mobile-devices)
+ Nokia versie voor Exchange Push
+ simpele client, werkt op vrijwel iedere E-series device
+ gratis
- nauwelijks beheermogelijkheden
- geen beveiliging mogelijk (encryptie enz.)
- nog ander product nodig voor beheer en beveiliging (zowel op WM als Nokia)
Sybase iAnywhere (Onebridge & Afaria)
+ alle devices ondersteund (ook iPhone!!)
+ zowel voor Exchange als Notes (hebben nog een paar Notes-servers door overnames)
+ beveiliging van zowel Nokia's als WM's (met encryptie enz.)
- ken niemand die het gebruikt?
Ondanks dat ik Sybase niet echt ken, blijken ze wel marktleider te zijn volgens Gartner en IDC en hebben ze de meeste functionaliteit op alle platformen. Ze schijnen ook een migratiedeal voor Intellisyncklanten te hebben, weet iemand daar iets over? Of heeft iemand zakelijke ervaringen met Sybase of heeft iemand al actie ondernomen op het Intellisync-verhaal (productkeuze)?
Mijn voorkeur gaat nu uit naar Sybase, maar wil toch nog wel weten wat jullie er van denken.