Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al zeg, soms word 1 van de 2 core's 100% belast.

Dit gebeurt soms na het afsluiten van bepaalde programma´s zoals mpc.
Het komt niet vaak voor als ik alleen internet of een spel speel maar vooral bij het gebruik van media spelers.

Mijn cpu is een amd x2 4000+ @2,7 s939

Bij apparaatbeheer staat dat het "systeem" 50% belasting verbruikt. Hoe komt dit eigenlijk en hebben andere mensen hier ook wel eens last van gehad? Het gaat om een redelijk verse Windows(Xp pro) installatie, ongeveer 2 weken oud.

Na een reboot (wat eigenlijk alleen via de reset knop lukt) is alles weer normaal.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Je kunt in Task Manager ( ctrl-shift-esc) onder tabblad Pocesses kijken welk process zoveel CPU aan het eten is.
Waarschijnlijk is het Explorer die op de achtergrond druk bezig is met indexeren of voorberekenen van video bestanden. Klik op het explorer process met eechts, en kies "End process". Wacht even, en ga dan naar File-> New Task (run) en type: "explorer".
Windows is nu weer terug met een verse explorer en als het goed is gebruikt die niet meer zoveel cpu. Als het een ander process is moet je even opzoeken wat voor soort process het is en wat het doet.

Ctrl+k

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 16:49
Ik heb van de week last gehad van hardware interupts die ook een aardige slok namen van mijn CPU echter was dit niet soms maar altijd, en deze gebruikte 50% van 1 core. Achteraf bleek het een foute bios instelling te zijn.

Als je in je process list geen duidelijk antwoord kunt vinden kan je het best even Process Explorer van Microsoft (gratis ook trouwens) downloaden om te zien waar dat verbuik naar toe gaat en of je misschien last hebt van hardware interupts (lijkt me echter sterk).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Is dit misschien na het printen? De print spooler geeft bij mij ook een 100% belasting op 1 core, als hij bijvoorbeeld wordt tegengehouden door een firewall. Daar iets mee gedaan de laatste tijd?
En idd met hierboven gewoon even in task manager kijken :)

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet na het printen,

als het weer gebeurt probeer ik dat programma op te starten en kijken wat het precies is.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 10:31

dodo79

witte dikke tonnie

over welk OS hebben we het hier?

omdat het kan!

Verwijderd

dodo79 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:26:
over welk OS hebben we het hier?
ik zou zeggen lees de startpost? deze is nog steeds niet ge-edit en er staat duidelijk in welk OS hij gebruikt...

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 10:31

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:33:
[...]

ik zou zeggen lees de startpost? deze is nog steeds niet ge-edit en er staat duidelijk in welk OS hij gebruikt...
heb je gelijk in, maar.. sp1 sp2 sp3????
heb namelijk al gekke dingen gezien in xp sp3 die ik niet had in sp2.

moet volgende keer wat de vraag wat anders neer kalken :)

omdat het kan!

Pagina: 1