[SiS]6326 xp driver te nieuw.

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
hallo ik zit met een probleem met een pci kaartje van sis.
als ik deze in de kast druk begint er allemaal meldingen van pci kaart gevonden enz..
maar op de standaard driver van windows krijg ik de foutcode 10 : apparaat wil niet starten.
uiteraard nieuwe drivers gezocht en vrij veel gevonden ( ik weet dat het een oude kaart is voor windows 9x.)
en ook een paar windows XP drivers.
ik blij en wil de driver updaten maar krijg dan dat de driver die windows gebruikt nieuwer is dan die ik selecteer.
ik heb de 2 bestanden die bij instellingen staan al verwijderd ( wel eerst gebackupped)
maar hij maakt ze vrolijk opnieuw aan.
mijn vraag : Kan ik mijn "oudere" drivers niet forceren in plaats van de standaard corrupte windows xp driver ?
ik zou namelijk graag deze kaart willen gebruiken voor 2de scherm.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Dat kan wel ja. Gewoon zeggen dat je zelf een driver wil zoeken en dan de optie dat je een floppy hebt. Dan kun je zelf naar het juiste .inf bestandje bladeren en zo de driver installeren.

• misterm90
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2j3inmh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/rjo3d2.jpg

dan krijg ik deze "foutmelding"/scherm

//edit terwijl ik naar de screenshots kijk zie ik een andere mogelijkheid niet zoeken ik bepaal zelf..

nu vroeg hij of ik het wou overschrijven en ging hij alles kopieeren.. even kijken of het gelukt is.

//edit 2 pc herstart en nu krijg ik het 2de scherm al een groen ledje.
hij staat alleen nog niet bij eigenschappen van deze computer.
powerstrip ziet de 2de kaart ook nog niet..

kan dit komen omdat het onboard vga + pci kaart is ?
met het booten krijg ik windows logo op de pci kaart en windows zelf krijg ik op de onboard

//edit 30.. het werkt .. 3x rebooten en ineens kon ik 2 schermen kiezen. i love 24 bit haha

danku

//edit 1200 te vroeg gejuicht... als ik een venster naar de 2de scherm sleep loopt de pc vast..
welke resolutie ook ( zelfs op 8 bit... )
windows logo laat hij wel perfect zien.

[ Voor 94% gewijzigd door misterm90 op 20-10-2008 13:28 ]

• misterm90
bump..

zelfs op een andere pc loopt het 2de scherm vast..

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 21:30
De SiS 6326 kaartjes waren een grote ramp. Ik kan me ze nog herinneren.
Het lijkt op een probleem in je framebuffer van de kaart. Ik denk dattie kapot is of dat je drivers van XP niet goed zijn. Probeer eens een andere driver

• misterm90
probleem gevonden.
nieuwe driver en hij liep nog steeds vast..
ben even bij eigenschappen gaan kijken en de hardware-versnelling uit gezet.. => Probleem opgelost..
ben nu blij :)
Pagina: 1