Intentionally left blank
Welke type index kan alleen in SQL Server 2008 gedefinieerd worden en alleen over max 1 kolom.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Intentionally left blank
Ok, ik was niet helemaal zeker. Maar dan zal ik er gewoon overheen lezen.crisp schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:16:
Er staat volgens mij enkel 1x teveel 'in' in. iig is onze redactie niet verantwoordelijk voor de content van de challenge...
zowel in alleen inP_de_B schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:18:
De tekst lijkt me helemaal goed?
Welke type index kan alleen in SQL Server 2008 gedefinieerd worden en alleen over max 1 kolom.
Ander punt over de Challenge: In de voorwaarde staat dat 2e criteria voor de ranglijst de tijd is. Zou wel fijn zijn als dit ook in de ranglijsten verwerkt wordt.
Edit: kuch kuch, ik heb niets gezegdbove027 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:28:
De vraag is helemaal correct, dat het niet helemaal soepel leest is een ander punt...
Ander punt over de Challenge: In de voorwaarde staat dat 2e criteria voor de ranglijst de tijd is. Zou wel fijn zijn als dit ook in de ranglijsten verwerkt wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door MuddyMagical op 20-10-2008 10:43 ]
Uit de voorwaarden: http://tweakers.net/challenge/voorwaarden:
a. De dagprijs wordt gewonnen door de deelnemer die op de betreffende dag de meeste punten behaalde. Bij gelijke score wordt gekeken naar de tijd waarin de deelnemers de vragen hebben beantwoord; de deelnemer die de vraag het snelst goed beantwoordde is de winnaar.
http://tweakers.net/challenge/info
De vragen zijn multiple choice. Je krijgt krijgt 120 punten voor het juiste antwoord. De eerste 3 uur kun je extra bonuspunten verdienen, aflopend van 60 voor een antwoord binnen 10 minuten.
Klopt, hoort een secundaire sortering bij. Komt eraanbove027 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:28:
Bonuspunten worden door wat last minute wijzigingen in het scorestelsel later vandaag toegekend.
[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 20-10-2008 11:14 ]
Nog niet, maar is niet zo'n haast bijWilbert de Vries schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:26:
De sortering is als het goed is inmiddels aangepast.
[ Voor 22% gewijzigd door curry684 op 20-10-2008 11:40 ]
Ik heb de 2e vraag binnen een minuut beantwoord maar mijn totale tijd is een stuk meer dan gisteren.
[ Voor 22% gewijzigd door P_de_B op 21-10-2008 10:19 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
en dat neem ik correct aan heb ik zojuist getest.
[ Voor 15% gewijzigd door P_de_B op 21-10-2008 10:30 ]
Google niet, maar wel mee kijken bij een collega ofzo (of zelfs een kloontje aanmaken hiervoor...CodeCaster schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:27:
En wat, P_de_B, als je het op t.net toch al hyperactieve Google (topics staan soms na een minuut al bovenaan bij de resultaten als je de titel intik) raadpleegt om de vraag te lezen, waarna je vervolgens de hele middag op je gemakkie MSDN door gaat snuffelen om 's avonds de vraag aan te klikken en in twee seconden correct te beantwoorden?
* P_de_B heeft te veel vertrouwen in de menselijkheid.Erkens schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:30:
[...]
(of zelfs een kloontje aanmaken hiervoor...)
Tja, dat is inderdaad een valide overweging. Maakt me ook niet zoveel uit, ik vond het vooral vreemd dat m'n tijd ineens een kwartier omhoog ging terwijl ik de vraag in een minuut goed had.
Intentionally left blank
Lekker houden zo de challenge. En het weekend wordt vooral spannend om de 10 uur te halen
Om 10:00u zit half NL te F5'en en kiest lukraak een optie in de hoop het correcte antwoord te gokken en zo de dagprijs te snaaien. Dit is totaal geen bijdrage aan het wedstrijd element.
Daarnaast was vandaag de eerste minuten het 3e antwoord onleesbaar doordat er een zooi tekens stonden. Zoiets als
Heb helaas geen screenshot&^*&#^^%&*@%#@$
Leuk dat de Redactie niet verantwoordelijk is, maar dit wordt wel geadverteerd als zijnde een samenwerking tussen T.net en Microsoft.
Ik neem aan dat jij toch net zo goed als ik weet dat dergelijke 'samenwerkingen' niet meer inhouden dan het faciliteren onder onze naam?MuddyMagical schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:11:
Leuk dat de Redactie niet verantwoordelijk is, maar dit wordt wel geadverteerd als zijnde een samenwerking tussen T.net en Microsoft.
Intentionally left blank
Ja dat bedoel ik eigenlijk.crisp schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:23:
[...]
Ik neem aan dat jij toch net zo goed als ik weet dat dergelijke 'samenwerkingen' niet meer inhouden dan het faciliteren onder onze naam?
In mijn optiek doe je dit als je volledig achter iets staat, als de kwaliteit grenst aan je eigen standaard. Vandaar dat ik me afvraag of ik de enige ben die hier wat moeite mee heeft. De manier waarop de challenge is opgezet is niet zoals ik dat gewend ben van T.net. (kwalitatief uitstekend en professioneel)
Vandaar mijn reactie.
Die eindprijs kan veel mensen misschien niets schelen, maar die dagprijs is voor veel mensen al genoeg om te gokken...curry684 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:54:
Mjah het scoresysteem is niet subliem, maar aan de andere kant ben je ook wel een enorme held als je 10 dagen op een rij een 25% gok weet te scoren (kans van 0,000095367431640625 procent). Dan kun je beter een minuutje langer nadenken.
[ Voor 59% gewijzigd door BCC op 22-10-2008 00:40 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
MySQL kan dat al een tijdjeBCC schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:39:
Komt er ook een MySQL challenge? Ik wil nl. helemaal geen geografische data indexen, daar gebruik ik lekker google maps voor
Ben ik nu gek of staat dit nog niet gepubliceerd? Ik kan het iig niet vinden.curry684 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:35:
Dagranglijsten zijn niet publiek, de winnaar wordt de volgende dag aangekondigd.
iig werknemers van Tweakers zijn eigenlijk uitgesloten van de Challenge en kunnen dus ook niet winnen, wij doen dus meer voor de fun meePcDealer schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:52:
Is het de bedoeling dat er crewleden in de ranglijsten worden opgenomen?
Vrijwillige crewleden zijn vziw niet expliciet uitgesloten
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 22-10-2008 23:12 ]
Intentionally left blank
Ow, dus ik kan niks winnencrisp schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:11:
[...]
iig werknemers van Tweakers zijn eigenlijk uitgesloten van de Challenge en kunnen dus ook niet winnen, wij doen dus meer voor de fun mee(don't worry, in het weekeinde zit ik echt niet om 10:00 uur achter mijn pc
)
Vrijwillige crewleden zijn vziw niet expliciet uitgesloten
MS-slaafjeErkens schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:33:
[...]
Ow, dus ik kan niks winnen![]()
Ik ging net zo lekker
Intentionally left blank
Iets met SQL-toegang tot ArtemisErkens schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:33:
[...]
Ow, dus ik kan niks winnen![]()
Ik ging net zo lekker
Ehm, ik heb afaik geen toegang tot artemis (althans nog nooit nodig gehad)
O, vast wel, maar ik zie het nut niet echt. Het is gewoon leuk om zo snel mogelijk te gokken welk antwoord het is, en tot nu toe lukt dat aardigcurry684 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:04:
Kunt er vast wel via omwegen ranzige queries op uitvoeren
En ach, ik kan toch niks winnen
Ik was twee keer redelijk snel met het antwoord en ik vroeg me af of de dagwinnaars tussentijds worden vermeld of na de challenge. Zag al iets staan in het forum maar het was me niet duidelijk of er nu ook een daglijst gaat komen.
Verwijderd
De challenge is erg leuk.. maar het zou inderdaad mooi zijn als dagwinnaars te zien waren.
Hopelijk komen er in de toekomst meer challenges (Windows Server 2008, Sharepoint, etc..)
Het is wel jammer dat de vragen inhoudelijk niet moeilijker/uitgebreider zijn gemaakt.
Wanneer meer tijd nodig zou zijn om een vraag te beantwoorden wordt het "kans" aspect (wie heeft het gunstigst op F5 geramd en heeft de laagste network latency) minder.
Ook jammer, dat ik de eerste dagen gemist heb, de vragen zijn niet echt moeilijk (nog?).
Op een andere machine nu als cowgirl (andere proxyserver, waarschijnlijk, ken dit netwerk niet)
Als ik verder klik (op de titels links) moet ik overigens wel mijn account (onder mijn eigen naam) activeren...
[ Voor 26% gewijzigd door Poltergeist op 24-10-2008 09:46 ]
En in de challenge wordt deze term ook gebruikt. Ik krijg op google echter maar één irrelevante hit?Deze vraag zal betrekking hebben op: 'Automatic online page'.
Hmmz, er worden blijkbaar geen specifieke no-cache headers gestuurdPoltergeist schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:43:
Ik denk dat er iets niet goed is, en ik weet niet waar ik daarvoor moet zijn: Als ik naar http://tweakers.net/challenge/vragen ga, ben ik automatisch ingelogd als ArnoudBM. Nu zou het heel goed kunnen dat we allebei achter dezelfde proxy zitten, maar dat zal toch niet de bedoeling zijn?
Op een andere machine nu als cowgirl (andere proxyserver, waarschijnlijk, ken dit netwerk niet)
Als ik verder klik (op de titels links) moet ik overigens wel mijn account (onder mijn eigen naam) activeren...
edit: nu wel
Intentionally left blank
Die titel slaat volgens mij ook nergens op. Ik had wel het idee dat Automatic Page Repair bedoeld werd, en dat was ook zo. Het is niet een 'online' page of zo.CodeCaster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:03:
In de email stond dit:
[...]
En in de challenge wordt deze term ook gebruikt. Ik krijg op google echter maar één irrelevante hit?
Als je hierop had gezocht, was je bij de eerste link meteen genoeg te weten gekomen over het onderwerp.CodeCaster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:03:
In de email stond dit:
[...]
En in de challenge wordt deze term ook gebruikt. Ik krijg op google echter maar één irrelevante hit?
Misschien wordt er "automatic page repair" mee bedoeld.CodeCaster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:03:
In de email stond dit:
[...]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Maar inderdaad; zoals het er stond moest ik ook gelijk denken aan HTML pages die automatisch worden gegenereerd of zo
Niet publiek, maar het is volgens mij wel de bedoeling dat de dagprijs winnaars bekend gemaakt gaan worden.jelmervos schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:45:
Is er ook een ranglijst voor de dagprijs beschikbaar?
Intentionally left blank
Leuk bedacht maar er zijn ook mensen die een agenda hebben (vergadering/klant bezoeken/college/tentamen). Die mensen kunnen bij voorbaat al niet winnen.crisp schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:37:
Het is gewoon een extra spel-element in het kader van "je moet er wel iets voor doen", en dat "iets" is in dit geval dus zorgen dat je om 10 uur klaarzit
Ja, en er zijn ook mensen die geen bal verstand hebben van SQL Server, of die geen computer hebben, of analfabeet zijn en de vraag niet kunnen lezen. What's your point?TheBorg schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:58:
[...]
Leuk bedacht maar er zijn ook mensen die een agenda hebben (vergadering/klant bezoeken/college/tentamen). Die mensen kunnen bij voorbaat al niet winnen.
Intentionally left blank
Het is een spel, tijd is een spelelement en dat gebruiken ze, en daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar het is niet iets wat we nu , midden in de ms challenge, aan gaan passen gok ik zo
[ Voor 5% gewijzigd door moto-moi op 25-10-2008 14:31 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Bij een aantal dagen nemen je kansen wel wat af, maar op dit moment is er nog maar 1 persoon die de maximale score heeft (en de nummer 2 is bij voorbaat al gediskwalificeerdP_de_B schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:19:
Nou, ik begrijp wel een beetje wat hij bedoelt. Bij een quiz over een bepaald product moet in mijn ogen het belangrijkste zijn dat je kennis hebt van het product. Degene die de meeste kennis heeft wint de wedstrijd. In dit geval is iemand die een aantal dagen om 10 uur niet kan vrijwel kansloos. Je vergelijkingen gaan dan ook niet helemaal op imo.
Er zit gewoon een logische reden achter deze opzet, je kan hooguit discusseren over de verhouding en berekening van de tijdsbonus...
Intentionally left blank
Hebben meer mensen hier last van?
@hieronder: ack
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2008 10:11 ]
Heb je die tekst staan na 1 fout antwoord? Zo ja klopt dat, je mag 2 pogingen wagenErkens schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:05:
Bij mij blijft nu diezelfde tekst staan voor vraag 7, wellicht komt dit doordat ik hem de eerste keer foutief beantwoord had? Maar je bent iig niet de enige
Wat Codecaster omschrijft kan ik me dan weer moeilijker voorstellen - alhoewel ie het om 10:02 postte dus wellicht dat ie net in de limbosecondes zat dat de vraag van gisteren nog geen 24 uur oud was en die van vandaag net live.
curry684 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:57:
Heb je die tekst staan na 1 fout antwoord? Zo ja klopt dat, je mag 2 pogingen wagen

Maar omdat ik de vraag van vandaag ook bij de tweede poging niet goed had staat die van vandaag er niet bij zoals bij Erkens, maar vanmorgen stond die van gisteren er dus wel.
[ Voor 54% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2008 18:43 ]
Tis een schoonheidsfoutje in een GROUP BY clause ergens overigens, niet echt nuttig denk ik om in deze fase van de challenge nog te gaan fixen (als je ziet hoe zeldzaam het optreedt
[ Voor 29% gewijzigd door curry684 op 26-10-2008 18:49 ]
* moto-moi rent -hard- weg
True, doe eens rootmoto-moi schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:04:
je kan het gewoon niet, prutser..
* moto-moi rent -hard- weg
als je dat hebt, het ik nog wel een update querietje die je even mag draaien
When life gives you lemons, start a battery factory
[ Voor 100% gewijzigd door P_de_B op 28-10-2008 12:43 ]
Verwijderd
Ik geef je gelijk.KabouterSuper schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:19:
Mmmm, ik heb het gevoel dat er bij vraag 9 geen goed antwoord was....ik kan nu natuurlijk niet teveel details geven, maar zijn er mensen het met me eens?
Volgens de Kamer van Koophandel site moet er echter in een promotioneel kansspel een grote "kans" factor zitten.. dus wellicht steekt de vraag daarom zo in elkaar
Nietemin kun je door zorgvuldig na te denken het een en ander uitsluiten. Had ik dat maar beter gedaan met de "weekend" vragen
a. Altijd encrypted opgeslagen als de database al encrypted is
b. In een Full Backup nooit meegenomen want de data ligt immers in files buiten de database
c. In een Transactie Log Backup nooit meegenomen want een transactioneel file systeem wordt op een bijvoorbeeld Windows Server 2003 platform niet ondersteund.
d. altijd meegenomen in een backup
a) is niet waar, want FILESTREAM data wordt juist nooit encrypted opgeslagen
b) is niet waar, want de FILESTREAM data wordt default juist wel meegenomen
c) is niet waar, want dit wordt wel ondersteund.
d) is niet waar, want je kunt je FILESTREAM data in een partiele dump excluden (zie http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb933993.aspx en dan de zinssnede "If you do not want to back up FILESTREAM data with relational data, you can use a partial backup to exclude FILESTREAM filegroups")
When life gives you lemons, start a battery factory
e) hoort niet thuis in een database.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Jij snapt de nieuwe functie dus nietBCC schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:06:
Ik mis optie e
e) hoort niet thuis in een database.
Correcter lijkt mij die zin zonder "reeds".Let op! Je hebt deze vraag reeds correct beantwoord. Je antwoord is gemarkeerd, net als eventuele andere goede antwoorden.
Verwijderd
Bij de beschrijving van de challenge stond inderdaad elke WERKDAG!
ROFL
Intentionally left blank
Verwijderd
Maar de vragen van vandaag en morgen zijn zaterdag & zondag al gesteld waarschijnlijk..
Naja, toch bedankt. Wanneer komt er weer een nieuwe challenge? Ik vond het wel lollig, en nog wat van geleerd ook doordat je toch wat materie leest tussendoor. (Werk zelf niet actief met SQLServer meer namelijk).
De SQL Server 2008 Challenge loopt van maandag 20 oktober tot en met vrijdag 31 oktober 2008. Elke dag wordt er om 10 uur een nieuwe vraag geplaatst; deze vraag staat 24 uur online.
1 of 2 vragen wist ik vrij direct te beantwoorden (zonder te gokken hoor
Hoeveel mensen hebben er mee gedaan?
[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 30-10-2008 11:21 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Helaas geen prijs maar desondanks erg leuk mee te doen.
Hopelijk binnenkort een mogelijkheid tot revanche.
Terzijde: zou het niet leuk zijn de winnaars even te vermelden op de tweakers.net frontpage?
er staat alleen Dag 9: Jasperr maar dit zal ook wel weer een klein foutje zijn aangezien 'Jasperr' niet heeft meegedaan aan de challenge
Verder vond ik het ook wel een zeer leuk en geslaagd idee en ook ik zou graag vaker challenges zien over de onderwerpen die TheBorg ook al heeft genoemd.
* CodeCaster Kuch, wanneer dan?De dagwinnaars ontvangen nog een mail waarin meer informatie wordt verstrekt over het ontvangen van de prijs.