Celly 600@900 nét niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik heb een cB0 stepping celly 600, draaide met standaard koeler op 2.0 volt nét niet stabiel (kon gewoon rustig werken in Windows, zoals ik gewend was, alleen hing hij na 5-10 minuten bij Q3 of UT).

Op 1.9 of 2.1 volt boot hij niet in Windows of is duidelijk minder stabiel. Settings van 1.95 of 2.05 weer wel maar volgens mij ook minder stabiel.

Ik gebruik een P2B mobo 1.04 bios 1.12, de microcode leek daardoor ook al geupdate te zijn, hoewel hij naar voren komt als een Pentium 3 op 900 MHz zonder de vermelding celly.

Nu een Golden Orb als koeler, een Abit SlotKet !!! als convertor. Ik heb een heel dun laagje noname koelpasta er tussen zitten, maar volgens mij moet je dat ook helemaal niet dikker smeren. Nog steeds het zelfde probleem, UT hangt na 3-4 minuten met 15 bots in Morpheus.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit nog stabieler kan krijgen? Ik draai trouwens vrijwel altijd Windows 2000, soms 95, ik weet niet of dat het nog iets uit maakt.

Oh ja, settings tussen 66 en 100 vindt ie niet leuk, op 66 draait hij gewoon stabiel op 2.0 volt (ik typ op dit moment het verhaal met de proc er in).

iOS developer

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Waarschijnlijk zit je op je limit van de cpu, er is natuurlijk altijd een grens waarop hij niet ver kan..

Wat je ook kunt doen is andere koeling nemen, betere zoals de alpha's of globalwin's 8-)
(wat is je temp. trouwens?idle/stressed)

Anders zul je er gewoon mee moeten leven ;)

Verwijderd

Bij dit soort dingen moet je gewoon geluk hebben. Hiero een 600@927 met 1.8 volt. cb0 stepping. Ook heb ik een GOrb met Arctic Silver.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Over het meten van de temperatuur, kan ik die nog meten met dezelfde sensor als ik voor mijn Slot 1 gebruikte? Volgens de (wazige) handleiding zou dat ding verbranden of beschadigen als ik hem tussen de core en koeler plak.

Het moederbord geeft 27c als CPU temperatuur tijdens het opstarten, ik weet niet of dit nog correct is bij een Slot 1 mobo?

iOS developer