Toon posts:

Ergens kortsluiting (videokaart?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een spel aan het spelen was viel opeens mijn pc uit. Opnieuw aanzetten resulteerde in helemaal niets. Geen opspinnende hd's en fans, geen piep, helemaal niets.

Heb even de bios gereset, kabels nagekeken, geheugen eruit etc. tot ik bij mn videokaart terecht kwam.

Als ik deze er helemaal uithaal beginnen de fans en hd's te draaien. Hij geeft 1 lange en dan 3 korte piepjes en even daarna nog 2 kortje piepjes.

Als ik de videokaart er vervolgens in stop zonder de pci-e powerkabel erin te steken krijg ik precies hetzelfde en begint de videokaart fan ook te spinnen.

Op het moment dat ik opstart mét de pci-e powerkabel erin doet hij helemaal niets!

Ik heb even een andere pci-e powerkabel geprobeerd die bij de videokaart zit maar dat wil ook niet. Andere pci-e kaarten heb ik niet bij de hand. De mensen hier in huis hebben allemaal nog AGP kaarten ;)

Mijn pc is een paar maanden oud en heeft de volgende configuratie:

Asus M2N
AMD Athlon 64 X2 5000+
Point of View Geforce 9600GT
Crucial 2 gig ddr2 800 mhz

Duschh, iemand nog trucs tips, ideeën? Het fannetje van m'n videokaart maakte af en toe al wel rare geluiden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ook al opgestart met één DIMM?

Het lijkt inderdaad op de videokaart.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 29% gewijzigd door PD2JK op 20-10-2008 03:21 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 03:20:
Ook al opgestart met één DIMM?

Het lijkt inderdaad op de videokaart.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ja, met 0,1 en 2 reepjes geprobeerd. Geen succes.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:22
Heb je de pc zelf samegesteld?

Zo nee, -> retour PC shop.

Zo ja, heb je up-to-date vrienden?

Zo nee -> naar PC shop met geheel en vragen of er even testkaartje van hun in mag.

Zo ja, zie zo nee, maar dan videokaart van vriend gebruiken.

Wat je ook kunt doen is even een oud pci-videokaartje (heb je die nog liggen?) erin stoppen.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
het kan ook zijn dat je voeding stuk is. probeer eens andere kabel naar je videokaart voor voeding (verloopstukje van twee keer Molex naar PCIe alsdi erbij zat).
Waarschijnlijk is het je videokaart, dus ga niet teveel tijd steken in je voeding, maar houd er wel rekening mee.
Vaak mag je bij de locale knutsel PC shop wel een oud 3D kaartje lenen om iets te proberen (ff onderpand daar laten), of koop de goedkoopste van 20euro ofzo.

Ctrl+k

Verwijderd

Topicstarter
FireAge schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 07:29:
Heb je de pc zelf samegesteld?

Zo nee, -> retour PC shop.

Zo ja, heb je up-to-date vrienden?

Zo nee -> naar PC shop met geheel en vragen of er even testkaartje van hun in mag.

Zo ja, zie zo nee, maar dan videokaart van vriend gebruiken.

Wat je ook kunt doen is even een oud pci-videokaartje (heb je die nog liggen?) erin stoppen.
Heb de pc zelf samengesteld ja.
Sibylle schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:07:
het kan ook zijn dat je voeding stuk is. probeer eens andere kabel naar je videokaart voor voeding (verloopstukje van twee keer Molex naar PCIe alsdi erbij zat).
Waarschijnlijk is het je videokaart, dus ga niet teveel tijd steken in je voeding, maar houd er wel rekening mee.
Vaak mag je bij de locale knutsel PC shop wel een oud 3D kaartje lenen om iets te proberen (ff onderpand daar laten), of koop de goedkoopste van 20euro ofzo.
Voeding ook al geprobeerd, maar dat heeft ook geen succes. Ik ga zo lekker naar de winkel om te vragen of ze de videokaart daar snel even kunnen testen.

- Update -

Net m'n videokaart laten testen bij Norrod en hij bleek inderdaad kapot te zijn. Meteen nieuwe kaart meegekregen en hij draait weer als tevoren. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 15:42 ]

Pagina: 1