[testcase] Urban Groningen z/w

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Vandaag even wat aan locatie scouting gedaan voor mijn modelfotografie en vond het terrein naast het station in Groningen wel erg intressant...lekker grijs. Heb enkele plaaten omgezet naar z/w en vindt ze zelf er mooi, maar doe eigenlijk nooit architectuur dus als mensen nog puntjes hebben waarop ik moet letten dan hoor ik dat graag.

1.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/urbanklein.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/urban2klein.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/urban3klein.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/urban4klein.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Frank|A schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:29:
...maar doe eigenlijk nooit architectuur dus als mensen nog puntjes hebben waarop ik moet letten dan hoor ik dat graag.
Nou ik vind het best geslaagd.
#2 vind ik wat minder omdat hij ondanks het goeie lijnenspel wat druk is. Ook breekt de witte lucht een beetje het ingetogen gevoel wat de andere wel hebben.
#3 lijkt wat scheef te staan maar vind ik wel mooi qua licht.
De eerste en de laatste vind ik het mooist, #1 heeft een mooie compo en die laatste heeft een prachtig contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Eens met djengizz: leuke foto's. Volgens mij staan zowel #2 als #3 scheef (verticale lijnen in het midden van de foto niet verticaal), dat zou ik wel even verhelpen. #3 is mijn favoriet. Alle foto's hebben trouwens een fijne toning.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
#3 is echt fantastisch. Ik vind de compositie en de lijnen heel erg mooi. Ik vind wel dat al die vignetting niet nodig is in dit plaatje. Ik ben ook benieuwd hoe die eruit zou zien als ie wat abstracter was (de ingang er vanaf). Maar dan hou ik ook wel heel erg van abstracte plaatjes de laatste dagen (zal wel weer een fase zijn :+ ).

#2 vind ik ook wel mooi, maar ben er mee eens dat de witte het gevoel van de serie breekt. #1 vind ik niet zo bijzonder en bij #4 zou de compositie net ff anders mogen van mij (iets meer naar rechts en iets meer naar voren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:07

YellowCube

Wait...what?

1 en 3 bevallen mij het beste al zou ik bij 1 wel kijken of een lenscorrectie wat kan verbeteren aan de kleine (maar wel zichtbare) bolling in de pilaren. Buiten dat een erg lekkere en ietwat abstract aandoende plaat.

3 is lekker met de leegte. Vignetting werkt hier wel lekker.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Bedankt voor het commentaar. Toch leuk om te lezen dat iedereen een andere favoriet heeft. 1 is die van mij. Ik zal een vaker de stad in gaan.

Edit: Lens correctie geprobeert. maar die bolling zit ook al in de orginele plaaten. Mischien is het optisch bedrog of zit het in de pilaren...of een slechte lens...maar dat is de sigma 18-50 dacht ik niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Frank|A op 22-10-2008 00:51 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:28

Just_I

What did you just say?

Mischien licht het wel aan mijn monitor ofzo, maar je foto's lijken een wat rode zweem over het geheel te hebben.Verder niks aan op te merken :)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Ja, hier op GoT lijken ze ook een beetje rood.
Op DPZ viel dat totaal niet op.
Pagina: 1