Toon posts:

PC of spelcomputer

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik stam nog uit het C64 tijdperk. Nu wil ik een spelcomputer kopen, heb met een Wii een keer gespeeld. Wel leuk maar ook dat gaat vervelen en nieuwe spellen kopen blijft duur.

Bij de C64 was er genoeg te krijgen aan spellen. Zelf nu nog op internet. Ik neem aan dat dit nu nog redelijk te doen is met een PC. Wat raden jullie aan ? Een spelcomputer of een PC. Goede grafische weergave is voor mij geen must. Ook kinderen moeten er mee om kunnen gaan en er zou een koppeling naar een TV mogenlijk moeten zijn.

Heb wel een gedacht om naast de TV een 2e PC te zetten voor mediadoeleinden. Deze te koppelen via netwerk.

Help me eens op weg.

Bij voorbaat dank,

Igor Janssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spellen voor de PC zijn niet veel goedkoper dan die voor een console. Hoe oud zijn de kinderen? En een PC kun je aan een TV koppelen, maar op de bank achter de TV met een muis en toetsenbord gaan hannessen is verre van ideaal lijkt me. Dan is het zinniger om een console te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:04:
Spellen voor de PC zijn niet veel goedkoper dan die voor een console. Hoe oud zijn de kinderen? En een PC kun je aan een TV koppelen, maar op de bank achter de TV met een muis en toetsenbord gaan hannessen is verre van ideaal lijkt me. Dan is het zinniger om een console te kopen.
is absoluut niet waar....

-Spellen voor de pc zijn gemiddeld 15 tot 20 euro goedkoper dan de consoles.
-Wie koppelt zijn game-pc nou aan een tv???? neem een goed beeldscherm van 22" (wat tegenwoordig nog een prikkie kost).
-PC's kun je upgraden naar alle wensen die je maar in je hoofd hebt. Consoles niet.

Zijn pc's goedkoper? nee, maar je hebt er in mijn ogen meer aan gezien je er veel meer mee kan dan een console. En je hoeft er niet altijd alleen op te gamen ;)

ik zou de 2e pc die je wilt koppelen aan je tv voor multimedia doeleinden gebruiken voor de kinderen. die hoeven immers denk ik geen FarCry 2 te spelen op 1680x1050 met 8xAA en 16x FSAA?

[ Voor 9% gewijzigd door CRpt3r55 op 20-10-2008 00:14 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
je zegt het allemaal al zelf

* je wilt een mediacenter bij je tv (tja, bouw er een of koop er een)
* je wilt dat center gebruiken als servertje (check)
* je wilt dat center gebruiken voor pc spellen (check)
* je kunt dat ding gebruiken voor c64 spellen (check, met emulator)
* voor amiga spellen (check, met winuae)
* voor playstation en psp spellen (check, met weer een andere emulator)

wat zijn de eisen voor je mediacenter ?
* stil
* veel ruimte op de harde schijf
* een dvd speler of zelfs bluray
* zuinig
* een HDMI of DVI uitgang als je een tv met HDMI ingang hebt
* genoeg geheugen op het ding

zelf heb ik:
* een AMD athlon BE-2400 processor (zeer zuinig)
* een Asus M2A-VM HDMI moederbordje (dat bordje heeft HDMI ondersteuning en een onboard grafisch chippie wat, met wat tweaken, 1080p x264 video vloeiend af kan spelen zonder de cpu te belasten)
* 2gb geheugen
* 500gb harde schijf
* bluray speler
* een floppydtv S2 HD satellietdecoderkaartje, maar die hebben ze ook voor het kabelsignaal of voor digitenne en dergelijke, omdat je ook misschien tv wilt opnemen op je mediacenter?
* logitech dinovo mini (klein draadloos toetsenbordje met muisfunctionaliteit, voor op de bank)

[ Voor 4% gewijzigd door DrClaw op 20-10-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:55:
Beste lezers,

Ik stam nog uit het C64 tijdperk. Nu wil ik een spelcomputer kopen, heb met een Wii een keer gespeeld. Wel leuk maar ook dat gaat vervelen en nieuwe spellen kopen blijft duur.

Bij de C64 was er genoeg te krijgen aan spellen. Zelf nu nog op internet. Ik neem aan dat dit nu nog redelijk te doen is met een PC. Wat raden jullie aan ? Een spelcomputer of een PC. Goede grafische weergave is voor mij geen must. Ook kinderen moeten er mee om kunnen gaan en er zou een koppeling naar een TV mogenlijk moeten zijn.
Dit komt bij mij over als een PC kopen omdat je dan de games kan kopieren?

En dan alleen maar klagen dat alles exclusief voor de consoles uitkomt zeker, vreemd zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Dit is wel iets wat erg bij persoonlijke voorkeur ligt.
Een pc waar de kinderen spelletjes op kunnen spelen kan net zo goed een 2ehands zijn, omdat die niet de kracht nodig heeft om de nieuwste shooters en Rtsgames hoeft te kunnen draaien.
Daarnaast bestaan er ontzetten veel kleine goedkope games die kinderen heel lang bezig kunnen houden (bv. Bejeweled of Cakemania) en bakken vol budgetgames (alle oude topspellen).

Aan de andere kant is bijvoorbeeld een Xbox nu goedkoop te scoren en daar heb je genoeg betaalbare arcadegames op die je uren lang kan spelen en zijn de klassiekers ook voor rond de 25 te krijgen.
Alleen heb je daar weer wat minder spellen voor kinderen op, maar die komen er nu wel aan.(Banjoo Kazooie bv.)
Je hebt nu al een Xbox pro inclusief Kungfu Panda en Lego Indiana Jones voor ongeveer 260 en dan krijg je nog 40 euro terug.
En die is ook te gebruiken als multimediacenter door een verbinding te leggen met je huidige pc en alles te streamen.

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik mijn Pc niet meer aanraak voor spellen sinds ik een half jaar de Xbox heb. Niet dat de spellen voor de pc niet leuk zijn, integendeel. Het komt gewoon omdat ik het veel relaxter vind om lekker vanaf de bank te spelen met of zonder vrienden.
Kan me voorstellen dat je met kinderen niet al dat geinstaleer wil hebben en al die problemen die je nu eenmaal met pc's tegen komt.
Dan is een spelcomputer opstarten een stuk makkelijker en daar kan je weinig aan verkeerd doen.
Maarja ik heb helemaal geen kinderen dus wie weet onderschat ik ze.

En de C64 was top maar dat doet er verder niet toe ;)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit LOAD : press play ////////////Maargoed had een heel verhaal maar misschien morgen alsnog .

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 01:10 . Reden: Wat dacht je van? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49
voor jonge kinderen is een spelcomputer beter lijkt me.
en dan met name de Wii. krijgen ze tenminste nog een beetje lichaamsbeweging, en veel games zijn gemaakt om met meerdere mensen te spelen, en ze kunnen ook niet online.

Wat downloaden van games betreft (mag natuurlijk niet he...) is de xbox net zo erg als de pc. en net als met de pc kun je met gedownloade games niet online.

Maar bij de keuze van console of PC, zou ik kijken naar de games die je wilt spelen.
Voor alle 3 de consoles zijn ondertussen meer dan genoeg (exclusieve) games uit om te bepalen welke het beste bij je past. En somige genres komen op het moment gewoon veel beter tot hun recht op de PC (FPS, RTS, (MMO)RPG)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ook uit het C64 met casette tijd-tijdperk , maar wil jij het spelen dan kan je beter overgaan op pc icm met geld , maar als je kinderen nu ook al een DS willen dan ligt het genuanceerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt weer een topic vol met voorstanders van elk kamp die hun zegje doen, en na 10 pagina's onzin ben je nog geen stap verder. Start google eens op zou ik zeggen en open niet dit soort vage topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Crypter schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:12:
[...]is absoluut niet waar....

-Spellen voor de pc zijn gemiddeld 15 tot 20 euro goedkoper dan de consoles.
Als je weet waar je moet zoeken is dit onzin.
Gamehubs.com, Biz-com2 etc..

Als ik jou was zou ik voor de xbox 360 gaan, deze kost tegenwoordig niets meer (de arcade heb je al voor 149 dmv. de cashback actie) en dan zitten er nog een aantal (kleine) games bij ook.

Een pc is ook leuk, maar toch wat duurder en zeker niet echt lekker om op de bank mee te spelen (met het toetsenbord en de muis op je schoot).

En zo zal de PS3 ook ongetwijfeld zijn voordelen hebben (Blue-ray etc.)

Maar uiteindelijk blijft het je eigen keuze, ze de voor en nadelen naast elkaar en kijk naar welke games er zijn (en uitkomen) die intressant zijn voor je kinderen. Succes :)

[ Voor 14% gewijzigd door MochiGohan op 20-10-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:49
Voor jonge kinderen lijkt mij een console een veel betere optie.

Ja een PC heeft meer mogelijkheden, maar ga jij maar eens een klein kind uitleggen dat hij eerst een emulator moet starten voordat zijn spelletje het doet. En dan zit je voor je TV met een keyboard en muis te klooien. Een console is wat dat betreft veel gebruiksvriendelijker, zeker voor kleine kinderen.

Overigens was ik zelf "vroeger" vooral een PC gamer (tot ongeveer de release van de xbox360), maar nu met de komst van HD TV's en consoles die daar gebruik van maken ben ik eigenlijk volledig overgestapt op consoles. Met dezelfde scherpte gamen, maar dan lekker op de bank voor een grote TV O+ .

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Cidolfas schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:37:
Voor jonge kinderen lijkt mij een console een veel betere optie.

Ja een PC heeft meer mogelijkheden, maar ga jij maar eens een klein kind uitleggen dat hij eerst een emulator moet starten voordat zijn spelletje het doet. En dan zit je voor je TV met een keyboard en muis te klooien. Een console is wat dat betreft veel gebruiksvriendelijker, zeker voor kleine kinderen.

Overigens was ik zelf "vroeger" vooral een PC gamer (tot ongeveer de release van de xbox360), maar nu met de komst van HD TV's en consoles die daar gebruik van maken ben ik eigenlijk volledig overgestapt op consoles. Met dezelfde scherpte gamen, maar dan lekker op de bank voor een grote TV O+ .
Je hebt gelijk dat het bij een kind wat tijd neemt om uit te leggen wat hij precies moet doen om een spel werkend te krijgen. Maar is dat tegenwoordig niet hetzelfde bij een console dan bij een pc? tegenwoordig moet je bij een console ook eerst een menu doorgaan voordat je spel het doet.
Het is prima te doen om bij een pc een apparte account te maken en wat snelkoppelingen naar games op de desktop te zetten en voor de rest alles af te schermen. (zodat je niet om de paar weken windows opnieuw hoeft te installeren :P). Maar het sterkste punt van de pc vind ik nog altijd dat je hem naar wens kunt uitbreiden. Dus in principe hoeft een pc niet te "verouderen". Wat een console in mijn optiek wel doet. Dus ik zou adviseren -> de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
"Ik wil wat eten. Vroeger at ik heel veel sinaasappels. Wat moet ik nu nemen, een appel of een peer?"

Tja, daar kunnen we weinig mee. Die afweging kun je denk ik toch echt het beste zelf nemen, de voor- en nadelen van consoles tegenover PC's zijn er genoeg te vinden. Let daarbij niet op het argument beeldscherm en toetsenbord en muis, want dat zijn natuurlijk dingen die vervangen kunnen worden door een televisie en een gamepad, als je dat graag wilt ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.