Compal FL90 vga uitgang stoort

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-01 03:46
Ik ben op dit moment zeer gelukkig met mijn Compal FL90. Er is één maar.. De VGA uitgang stoort. Dit is nogal lastig aangezien we op dit moment op school vrij veel presentaties moeten doen en dan is het wel zo makkelijk als je je eigen laptop moet aansluiten, zeker als je het een en ander moet tonen in bijvoorbeeld Oracle SQL Developer oid.

Afijn, wat ik krijg is een soort van horizontale streep over de hele breedte van het scherm die naar beneden trekt. Dit is vrij irritant. Voor de rest is het beeld wel scherp enzo. Nu weet ik dat in sommige laptops, onder andere deze het mogelijk is om de videokaart te vervangen. Lijkt me nogal een dure aangelegenheid omdat in die van mij een 8600GT zit. Maar als ik toch overstap naar een snellere videokaart is dat misschien een mogelijkheid. Dan kan ik deze voor een prikkie verkopen aan iemand die de uitgang niet gebruikt.

Of zou er nog een andere mogelijkheid kunnen zijn die het storen veroorzaakt? Want ik vind wat er nu inzit eigenlijk wel goed genoeg.. :)

_@/'

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Punt is dat je met het vervangen van de videokaart niet je poort vervangt en juist daar kan het hem in zitten.

Misschien kun je wat anders proberen zoals de instellingen van de refreshrate. Het kan ook ruis zijn op de uitgang door gebruik van slechte componenten waardoor je er weinig aan kan doen.

• Steephh
Ik denk dat ik het probleem wat verkeerd heb omschreven.. (heb net even een extern beeldscherm aangesloten) Om de paar seconden zie je boven het midden en onder het midden een horizontale streep verschijnen die blijft ongeveer 1/10 seconde staan en dan springt ie weer weg.

Daarnaast is het me opgevallen dat nu ook het beeldscherm wel eens uit wil vallen en nog vrij regelmatig (om de 5/10 seconden)... Op het laptop scherm heb ik geen enkel probleem.

Ik ben bang dat ik hier weinig aan zal kunnen doen, of niet? Refreshrate etc wil allemaal niet helpen.

_@/'

• GENETX
Hoe ziet de horizontale streep er uit? Is het echt een rij pixels of is het gewoon net wat donkerder als de rest?

Verder: Heb je al meerdere monitoren/beamers getest of alleen eentje? Het wil ook nog wel eens aan de kabel liggen.

Een andere optie is om de laatste NVIDIA drivers te testen van www.laptopvideo2go.com

Mogelijk kun je even contact opnemen met Compal als het daar ook niet beter van wordt. Misschien hebben zij een oplossing.

• Steephh
Het is meer een rij pixels. Hij flitst zeg maar over het scherm heen. Ik heb al meerdere monitoren en beamers geprobeerd maar ik heb daar bij elk scherm last van. Verschillende kabels maken ook niets uit... Drivers maakt ook al niets uit helaas.. In het verleden heeft het namelijk wel goed gewerkt maar ik weet niet meer precies vanaf wanneer het niet meer werkte.

Ik kan me wel herinneren dat ik ooit van die zware 22" CRT bakbeesten op mijn laptop had aangesloten om te testen.. Misschien dat het hier fout is gegaan en die de uitgang hebben beschadigd. Zou dat mogelijk zijn?

Ik denk dat ik maar eens overweeg om contact op te nemen met Compal.

_@/'

• GENETX
Steephh schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:06:
Ik kan me wel herinneren dat ik ooit van die zware 22" CRT bakbeesten op mijn laptop had aangesloten om te testen.. Misschien dat het hier fout is gegaan en die de uitgang hebben beschadigd. Zou dat mogelijk zijn?
Dat mag echt helemaal niks uitmaken. Als je nog garantie hebt zou ik het gewoon laten fixen. Tenslotte is dit dus naar verloop van tijd ontstaan en zal wat nieuwe hardware het wel fixen.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-01 18:08
Heb ik ook last van. Met een GNote, maar dat is dezelfde laptop. Het is gewoon een brakke aansluiting, ik denk dat elke laptop daar last van heeft van deze serie. Maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen er last van hebben.

Het is zeg maar een soort ruis die je vroeger op tv wel eens had. Er lopen constant ''balken'' van onder naar boven door het beeld. Net als de refresh waas die je vroeger vanuit je ooghoeken op een crt monitor zag.

Ik heb het overigens bij alle driver versies, dus ik denk dat compal gewoon een brakke aansluiting heeft ((je kunt de vga kabel ook niet aandraaien met de schroefjes, want die zitten niet op de laptop))
Pagina: 1