Realtek RTL8187B wil kan geen ip adres verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb bij het Internetplusbellen van kpn een gratis laptop gehad, maar alleen het draadloze internet krijg ik maar niet aan de praat.

Hij vindt het netwerk en probeert in te loggen, maar steeds blijft hij hangen bij het "IP adres verkrijgen'.
Op dat moment is de status ook: ongeldig ip adres, geen subnet en geen dns.

In de router staat voor internet dhcp gewoon aan, dus hij zou het ip moeten ontvangen. Ik heb al geprobeerd om het dan maar statisch te doen, en dan krijgt hij inderdaad verbinding, maar het internet zelf doet het nog steeds niet. Ik kan ook niet testen of het LAN dan wel werkt, want het is de enige draadloze client het in het netwerk. Of zou dat laatste juist wel moeten kunnen? (de rest van mn computers zit via een switch met een draad aan de router)

Wat ik ook vreemd vindt, als ik tijdens het verbinden in de router ga kijken, ziet die hem wel: hij geeft aan dat er wireless 1 client is, alleen nog geen device name, ip oid, want ja, dat is hij nog aan het toewijzen.
Het rare is echter, dat het MAC adres wat de router ziet ANDERS is dan het MAC adres dat de kaart zelft zegt dat hij heeft. Dus ik dacht dat dat misschien het probleem was, dus ik heb met wat moeite die 2 MACs gelijk gemaakt, maar helaas, werkt nog steeds niet.

Het irritante is ook, dat zelfs als ik statisch de verbinding forceer, deze om de 10 seconden weer wegvalt. (netwerk niet beschikbaar), om dan 5 seconden later weer terug te komen (netwerken gevonden). De signaalsterkte varieert ook enorm: soms kan ik op zolder het netwerk nog zien, maar soms ga ik naast de router staan, en dan ziet hij hem nog steeds niet. Hoewel ik soms wel de routers van de buren aan de andere kant van de straat kan zien....

Ook simpel aan-uitzetten al 1000 keer geprobeerd: geen succes.

Als ik hem gewoon met een draad verbind met het netwerk, loopt alles direct als een zonnetje
Misschien moet ik er ook bij zeggen dat ik van Vista heb gedowngrade naar XP (maar alle apparaten heb ik drivers voor gevonden en ze werken ook, behalve dus dat WLAN)

Alvast bedankt voor alle tips ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Evil_king op 19-10-2008 23:18 ]

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
*Update* Het heeft zich uiteindelijk zelf opgelost, toen ik de drivers nogeens geheel eraf had gehaald, kaart uitgezet en alles opnieuw geinstalleerd. Dus volgens mij kan dit topic dicht ^^

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!