Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met Outlook 2007

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sinds geruime tijd ondervind ik problemen met Outlook 2007.

Een aantal keer per dag (ik laat Outlook niet de hele dag aanstaan) krijg ik de melding dat het gegevensbestand beschadigd is, en gecontroleerd dient te worden op fouten. Dit gebeurt dan, maar na een aantal keer opstarten/afsluiten is het weer hetzelfde liedje.

Tevens freezed Outlook iedere keer als ik mn Agenda wil openen. Enkel het outlook.exe killen is dan nog een oplossing.

Geprobeerd:

- Gegevensbestand exporteren en opnieuw importeren
- Office compleet opnieuw geinstalleerd
- Gegoogled tot ik een ons woog, met allerlei termen

De betreffende pst bevat nogal belangrijke informatie. Er is wel een backup van, maar ik neem er liever niet teveel risico's mee.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Windows compleet opnieuw installeren had ik al bedacht, maar dat lijkt me overkill en is erg veel werk ivm specifieke software en instellingen. Bovendien is de installatie pas een maand of 6 oud.

Alvast bedankt!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:24
Ik heb helaas geen oplossing maar wel dezelfe ervaring, zowel prive als op het werk. Op het werk draai ik een legale Outlook 2007 waarbij ik af en toe de beschadigde gegevensbestanden melding krijg. Ook na een schone Vista installatie. Thuis had ik een niet zo een legale versie en daar gebeurde het wel regelmatiger dan met de legale versie. Ook bij nieuwe installaties.

Heb nog niet veel tijd besteed om de oorzaak te vinden.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Is het toevallig zo dat hij het gegevensbestand alleen gaat controleren als jij daarvoor outlouk.exe hebt gekilled?

Ik heb het namelijk wel eens gehad dat de computer de verbinding met het stroomnet had verloren terwijl outlook nog open stond. Toen ik de pc weer opstarten en outlook opende, kwam hij ook met een melding dat het gegevensbestand gecontroleerd diende te worden.

Als dit zo is, dan hoef je dus "alleen" nog maar het probleem van het vastlopen bij het openen van de Agenda op te lossen...

Wat gebeurt er trouwens als je een nieuw outlook profiel aanmaakt en daarin een aantal test mailtjes en afspraken zet. Loopt je outlook dan ook vast als je naar de agenda gaat?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hoe groot is die .pst? Heb je de .pst ge-exclude in je virusscanner?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

- Geheugen test
- HD test
- Windows & Office service packs ?
- Outlook plugins/addins uitschakelen (HINT: Virusscanner !!!).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 23:19 ]

• Timmert
  • Niet online
.pst is 502mb groot. Daarnaast is er nog een archive.pst, maar die veroorzaakt geen fouten. Beide files zijn uitgesloten in NOD32, ook de e-mailscanner heb ik even uitgezet. Maakt allemaal geen verschil.

Memory en harddisk zal ik straks even testen, al verwacht ik niet dat daar veel uitkomt aangezien deze pc verder als een speer functioneert.

@ Niels, nee, die melding komt ook als ik Outlook op de gebruikelijke manier afsluit. Nieuw outlook profiel ga ik even testen straks :)

[ Voor 16% gewijzigd door Timmert op 20-10-2008 10:33 ]

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Misschien een idee om het.pst bestand op een andere computer met Outlook te testen, dan weet je of je Outlook file is beschadigd. Sowiezo raad ik je aan om een herinstallatie uit te voeren.;)

Twitter Flickr

• Timmert
  • Niet online
JefSnare schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:22:
Sowiezo raad ik je aan om een herinstallatie uit te voeren.;)
Ja dat zeg ik normaliter ook altijd. Dat wordt in mijn geval alleen weer een weekend werk om alles weer te krijgen zoals het was. Dat doe ik dus alleen als het écht niet anders kan..

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Timmert schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:27:
[...]

Ja dat zeg ik normaliter ook altijd. Dat wordt in mijn geval alleen weer een weekend werk om alles weer te krijgen zoals het was. Dat doe ik dus alleen als het écht niet anders kan..
Ik zit op dit moment met 't zelfde probleem, heb je het inmiddels al op kunnen lossen? Ben bang dat het één of ander virus is ofzo, maar weet het niet zeker...

• Timmert
  • Niet online
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, maar na hem geexclude te hebben en mn schijf te hebben geformatteerd lijkt het iets minder geworden.. Maargoed, volgende week vervang ik mn systeem, dus dan zullen we wel zien of het aan de pst of aan de pc ligt.. :)
Pagina: 1