Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB overdracht over lange afstand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zaterdag VJ op een fuif 8) . ik maak dan gebruik van 2 sony handycams, :*)
die ik graag via usb op mijn laptop zou aansluiten om zo met Arkaos VJ te kunnen werken.

Maar ik heb gehoord dat usb niet werkt over lange afsand. :|
Dus ben ik nu opzoek naar een oplosing om het singaal wel via de usb poort te krijgen.
Als ik google dan vind ik vanalles maar wat is de beste + prijsvriendelijkste oplossing.

(De afstand zou zo'n 25m worden)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
De maximale afstand voor USB (2.0) is 5 meter. Dmv repeaters kan het signaal versterkt worden voor nog eens 5 meter, echter kan je max 3 repeaters aan elkaar knopen volgens mij. Dus zit je net op de 20 meter. Op die afstand wil je volgens mij echt niet meer met usb werken. Denk dat je dan een hele leuke diashow op je scherm te zien krijgt. Ik zou zo gauw geen ander alternatief weten...

één is geen, twee is één

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38
Nouja, als het straks allemaal echt niet wilt lukken, kun je eens kijken of je wat hardware bij elkaar kunt zoeken (of lenen (laptop)?), en dan kun je eens kijken naar streammogelijkheden (dan kun je gewoon een netwerk leggen tussen de systemen).

Klinkt misschien wat vreemd, maar het werkt wel.

Verwijderd

Ik weet niet of het bij jouw Handycam ook is, maar sommigen hebben volgens mij FireWire (of i.LINK zoals Sony het noemt), als deze de FireWire 800 standaard gebruikt, is de maximum kabellengte volgens mij in theorie 100 meter, dus dan moet 25 meter wel lukken. Maar je moet dit zelf eens even opzoeken, heb maar minuutje gegoogled. Natuurlijk moet je pc dan ook FireWire hebben...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Misschien is dit een oplossing voor je, misschien zijn er ook gratis versies, maar dat moet je zelf uitzoeken:

http://www.usb-over-network.com/usb-over-network.html

Usb over IP, server software op 1 laptop/pc, client op de andere. Er bestaan ook dedicated hardware oplossingen (als in; USB hub met UTP aansluiting)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:56:
Maar ik heb gehoord dat usb niet werkt over lange afsand. :|
Dus ben ik nu opzoek naar een oplosing om het singaal wel via de usb poort te krijgen.
Als ik google dan vind ik vanalles maar wat is de beste + prijsvriendelijkste oplossing.

(De afstand zou zo'n 25m worden)
usb over langere afstand is inderdaad niet al te handig. Maar is het een hele wilde oplossing, als je een lange tulp(pen) kabel(s) (3) aanlegt van camera naar laptop. Aansluiten op laptop kan eenvoudig met zoon vhs naar usb omvormer. Die krengen kosten nauwelijks meer iets en tulp kabels mogen over langere afstand. Kwaliteit word met de lengte wel minder, maar 25 meter zal wel te doen zijn vermoed ik.

[ Voor 9% gewijzigd door nsa1984 op 19-10-2008 22:34 . Reden: link naar vhs -> usb ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
@ nsa1984
Is inderdaad een goede oplosing :) ,maar is het niet dat deze converter mijn laptop zijn geheugen gaat gebruiken want dan zal het voor die ene keer (hopelijk) nog wel lukken, maar als dat daadwerkelijk mijn gehuegen belast (ook al minimaal) ben ik toch nog opzoek naar een andere oplosing. :|

@Wackoz
Lijkt mij een best handige oplosing maar heb geen repeaters gevonden :|

@vapoto
Geen firewfire, niet op camerea en niet op laptop :|

@adyta & MaximusTG
Tweede systeem is helaas geen optie.

in ieder geval iedereen al bedankt voor de reacties ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 18:02 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Google

Eerste hit ;)

Er zijn vast nog wel goedkopere repeaters te vinden. De shop geeft aan maximum 5 achter elkaar (wat net genoeg zou zijn voor jouw doeleinden). Je zou er dan 10 moeten nemen (2 handycams?), echter betaal je dan wel een godsvermogen aan usb signaal versterkers die je wss 1 keer gebruikt ofzo.

Your choice, maar zoals ik al zei, die snelheid zal om te huilen zijn, en afhankelijk van de resolutie en grootte waarmee het beeld geprojecteerd word, word het of een diavoorstelling of een ruisfestival...

EDIT:
En dan nog geen rekening gehouden met het feit dat usb 2.0 gedeelde snelheid als feature heeft... Wil dus letterlijk zeggen dat de snelheid die er al uit zo'n repeater geperst kan worden nog eens fijntjes door 2'en verdeeld word..

[ Voor 16% gewijzigd door Wackoz op 23-10-2008 22:37 ]

één is geen, twee is één

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Jij moet dit kopen. (persoonlijk geen ervaring mee dus lees de reviews van het product!)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6640

This USB 1.0 Extension adapter allows you to connect your USB device to your computer at a distance of up to 150ft with the help of a Cat5/Cat5e/Cat6 patch cable (RJ45 Cat5 Cable sold separately).
.
- No software is required for installation, this cable is plug n play!
- Work with any computer with a USB port!
.
This adapter will allow you to have your USB cameras, printers, web cams, keyboard/mouse extensions or any other USB device exactly where you want it without having to move around your computer.
.
Features:
- Extends the distance of a USB device from a USB-enabled computer up to 150ft.
- Ideal for use with USB cameras, printers, web cams, keyboard/mouse extensions, and any other USB device.
- Self-powered so no external power source is required.
- Uses standard Cat5/Cat5E/Cat6 patch cord (not included).

Of deze maar dat is hierboven al geopperd.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5873

5 meter extension cable.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 23-10-2008 23:13 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Mistraller, dit is wellicht de uitvinding van het jaar en zal goed van pas komen voor freakneat, maar het feestje is zaterdag en dealextreme is best traag met verzenden.
Zaterdag haalt die dus never.

• Mistraller
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:58:
Mistraller, dit is wellicht de uitvinding van het jaar en zal goed van pas komen voor freakneat, maar het feestje is zaterdag en dealextreme is best traag met verzenden.
Zaterdag haalt die dus never.
hmm die deadline had ik niet gezien. Beetje laat met voorbereiden imho.

---------------

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Hmm, het beste lijkt mij dan toch de oplossing met RCA kabels, en volgens mij heeft freakneat nog maar weinig keus, aangezien het feestje morgen al is :P

• SA007
  • Laatst online: 19:48

SA007

Moderator Tweaking
USB hobs kan je ook prima als extender gebruiken.

En moet zeggen dat ik regelmatig usb meuk aansluit met 15+ meter kabel zonder extender zonder noemenswaardige problemen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
En wat is de oplossing nu eigenlijk geworden?

Overigens SA007, is video (ook icm geluid) nog steeds wel een stevig signaal heh.

• Mistraller
SA007 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:43:
USB hobs kan je ook prima als extender gebruiken.

En moet zeggen dat ik regelmatig usb meuk aansluit met 15+ meter kabel zonder extender zonder noemenswaardige problemen.
Ik heb een webcam hier zitten op 9 meter. Afgeschermde bekabeling. Geexperimenteerd door steeds een stukje af te knippen. 9 meter 10 was dus niet haalbaar. 9 meter wel, al mis ik soms een frame. Ik vind 15 meter dus best bijzonder. Wat voor device, kabel, etc hebben we hier over?

---------------

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03
Heb hier ook een USB kabel liggen van 10 meter, niets afgeschermd, gewoon standaard ding. Heb er al allerlei apparaten op gehad, externe schijven, webcams, op het moment mijn all-in-one van HP, werkt allemaal prima.

Ooit, lang geleden, eens op een computer beurs meegenomen voor een paar euro.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
alex3305 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:43:
Hmm, het beste lijkt mij dan toch de oplossing met RCA kabels, en volgens mij heeft freakneat nog maar weinig keus, aangezien het feestje morgen al is :P
Een verschrikkelijke kick, (hoewel ik heb ook wel kicks van jaren gezien.)

Ik ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijk gekozen oplossing? Zelf op termijn ook zoiets maar dan niet "live" voor publiek. Denk dat ik zelf voor good old tulp kabels ga. Betaalbaar en heb die usb omvormers in de la liggen :).

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:43:
En wat is de oplossing nu eigenlijk geworden?

Overigens SA007, is video (ook icm geluid) nog steeds wel een stevig signaal heh.
Zéér laat voor mijn reactie maar heb er niet meer aan gedacht tot ik net bij myReact' ging kijken.

De oplosing is tot nu toe nog steeds gewoon composite en s-video naar analoge mixer gebleven (zonder efecten uit arkaos dus...)
In de toekomst ga ik de RJ45 converters van 'Mistraller' eens proberen.
Pagina: 1