Toon posts:

grabit verstoort internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey daar,

ik heb een linksys WRt54G2 router en 12000 Mbit verbinding van ziggo.
Nu heb ik pas geleden mij pc opnieuw geinstalleerde en ben ik begoonnen met downloaden via grabit.
Zodra asl ik grabit start begint mijn internet weg te vallen verder haal ik maar een gemiddelde snelheid van 250 KB/s, veel te laag dus.
Als ik met mijn laptop online een doanload snelheid test doe haal ik 750KB/s tegelijkertijd valt internet op mijn pc dus de hele tijd weg.

Het probleem ligt dus bij mijn router en pc instellingen wat kan ik hier aan doen.\

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik zit te ver van de centrale, daardoor is mijn verbinding zeer onstabiel.

Kijk eens hoe ver jij van de centrale zit (google).

[ Voor 3% gewijzigd door unglaublich op 19-10-2008 21:07 . Reden: verduidelijking ]

Verwijderd

Hoe zit je computer vastgeknoopt aan het netwerk? Met draad of draadloos?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je inderdaad via Wifi eea probeert, probeer het dan eens met draad. Daarnaast is een 12000 Mbit verbinding wat aan de hoge kant ;)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Voordat je installeerde, werkte je Grabit wel moe de goeie snelheid?
Of gebruikte je dat toen nog niet?

Sommige providers zoals de mijne (Chello) willen soms het news-dataverkeer knijpen, en dan haal je maar een deel van je max. snelheid. Misschien doet Ziggo dat ook (afhankelijk van tijdstip).
Elke speedtest geeft dan wel hoger aan omdat dat dan geen newstraffic is...

Het maakt niet uit hoe ver je van je centrale zit als je kabel hebt.
Gebruik je misschien Avast antivirus?

eerst kijken dan zeiken

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 13:45

chaser

Zoals al gemeld kan het aan je anti-virus programma liggen

als je anti-virus programma zo ingesteld staat dat alles wat binnen komt gescand moet worden dan moet je processor dat ook bij kunnen houden
Oftewel kijk eens in taakbeheer hoeveel % van je processorgebruikt word tijdens het downloaden

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:15
Ik had ook last van traffic shaping van mijn provider, dus dat mijn nieuwsgroepen werden afgeknepen.
Nu ik over een ssl verbinding download heb ik nergens meer last van.
Dat kan met bv. sabnzbd.
Je usenet-provider moet dat wel ondersteunen natuurlijk, de mijne doet dat.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, het moet inderdaad 12mbit zijn :S...
Heb mijn pc aangesloten via kabel namelijk een high performence home plug.
Deze stuurt het internet signaal van mijn router via het stopcontact naarmijn pc.
Pc staat boven en nu heb ik hem gisteren onder aangesloten via deze plug en haalde ik 1400Kb/s. tegelijkerteid met een pc van een vriend van mij geprobeert deze haalde deze snelheden ook.
Vandaag weer boven aangezet en wat denk je ...... natuurlijk maar 1/3 van de snelheid. 400-500KB/s.
Als ik em aanzet springt die heel even naar 1400 en dan direct naar beneden.

Als het netwerk afgeknepen wordt zouden meer mensen met ziggo hier toch last van moeten hebben of niet???????? Zo ja zijn er mensen met ZIGGO intensief die weten dat dit gebeurt??????? laat het me weten.

Maar het enige wat ik me dan kan indenken is dat het probleem bij de afstand ligt maarja 1/3 van de snelheid is wel heel veel niet????

Verwijderd

Topicstarter
Ohja en mijn wifi kaar krijg ik al helemaal nie aan de praat, ik heb de drivers gedownload ma zonder dat stomme programma wat linksys heeft geschreven wil de kaart niet werken. iemand andersw hier ervaring mee
Pagina: 1