DVD brander kan geen DVD+R meer lezen en beschrijven

Pagina: 1
Acties:

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20
Op mijn laptop heb ik opnieuw windows xp geinstalleerd, maar sinds de installatie kan ik geen + DVD's meer openen en branden. (met SONIC recordnow; zelfde programma als dat ik voor de nieuwe installatie ook gebruikte)

Ik heb een toshiba satellite A100 met een Matshita UJ-841S Multi recorder erin.

Als ik een DVD wil branden krijg ik de melding dat deze alleen DVD- en DVD-RW kan gebruiken...

Op internet vindt ik ook dat deze + en - DVD's moet kunnen beschijven.

Ik heb nieuwe drivers al geinstalleerd, maar dit heeft niet geholpen. Deze heb ik gedownload van de website van Toshiba.

Wie weet wat ik nog kan proberen?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De titel enigszins aangepast een DVD-speler kan ook nooit een DVD branden van welk type dan ook. ;)

Terug komend op het eigenlijke probleem, heb je toevallig ook CD\DVD emulatie software geinstalleerd zoals Alcohol of Deamon tools? Zo ja, deinstalleerd deze dan eens.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
ik zou naar de toshiba site gaan om drivers te downloaden

zoek op laptoptype op google met daarbij de toevoeging drivers

ik weet even niet uit me hoofd welke site het precies was, maar ik raad je aan om als je je laptop niet direct op de toshiba site kan vinden om dan even bij archived files te kijken

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:08:
ik zou naar de toshiba site gaan om drivers te downloaden

zoek op laptoptype op google met daarbij de toevoeging drivers

ik weet even niet uit me hoofd welke site het precies was, maar ik raad je aan om als je je laptop niet direct op de toshiba site kan vinden om dan even bij archived files te kijken
Dit lijkt me niet van toepassing omdat:
Matjan schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:56:
Ik heb nieuwe drivers al geinstalleerd, maar dit heeft niet geholpen. Deze heb ik gedownload van de website van Toshiba.
Misschien kun je eens proberen of het met een ander brandprogramma wel werkt. Eventueel Trail van Nero downloaden of misschien een nieuwe versie van Sonic?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Check ook even met Nero Infotool, dat toont alle functies die je brander ondersteunt. Staan daar ook vinkjes bij de + varianten, dan zou ik toch echt een ander brandprogramma testen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20
Bedankt! Ik ga het ff proberen! Maar het luikt me ook niet om DVD+ schijven te lezen...

Kan het zijn dat de lens vies is geworden?

Het rare is dat ik WIndows had gedownload EN gebrand had (met de DVD brander in me laptop) en dat die DVD niet leesbaar is...

Het moet denk ik wel aan de software liggen, omdat + dvd's eerst wel gelezen konden worden. CD-rommetjes en DVD - (min) schijfjesbranden doet ie nog wel.

Anders XP weer opnieuw erop zetten :+

[ Voor 87% gewijzigd door Matjan op 23-10-2008 11:12 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Pagina: 1