Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mp3: terug sorteren a.d.v. tags

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 23:29
Het volgende: Bij een HDD crash zijn al mijn MP3-albums verloren gegaan. Deze waren allemaal mooi gesorteerd in mappen per album. Ik had dus een folder Within Temptation - Mother Earth, een folder Don Diablo - Sellout Session, een folder Ministry of Sound - Ibiza Annual 07 etc etc.

Op zich geen heel groot probleem, aangezien ze ook allemaal op mijn Archos gmini 500 (PMP) staan. Het probleem is echter dat de files in aparte mappen staan.

Had ik bijvoorbeeld een compilatie CD van The Ministry of Sound op mijn HDD in één map, op de Archos is deze verdeeld in meerdere mappen met de namen van de artiesten

Bijvoorbeeld: Op de Archos staan nu een map met de naam Moby, waarin 1 mp3 zit van moby van de compilatie CD van Ministry of Sound. In weer een andere map met de naam Sasha, zit 1 mp3 van Sasha van de complilatie CD van Ministry of Sound etc etc.

Ik zoek dus een programma wat aan de hand van de tags kan zien bij welk album de file hoort, en deze bij elkaar in de goede map stopt.
Met Tag & Rename kom ik er niet.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Volgens mij kan Picard het voor je doen.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Wat je ook kan doen: zoek met de windows zoekfunctie naar alle *.mp3 bestanden en kopieer die één grote map. In windows explorer laat je vervolgens alles op "album naam" sorteren (in details view). Dan staat iig alles per album bij elkaar, moet je het vervolgens nog wel handmatig in een nieuwe map zetten. Misschien niet de meest handige manier, maar zal wel werken.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 23:29
@ Seven of Nine: Ik ga het eens downloaden, bedankt.

@ Invisible_man: Is inderdaad wel een slim idee, niet bij stil gestaan. Enige probleem is dat het alsnog wel redelijk wat werk is aangezien het veel albums zijn. Maar als laatste redmiddel wel handig. Thanks.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Tag&Rename moet dit gewoon kunnen? In het Rename Files tab een masker maken als %aa - %3\%7 (albumartist - album\filename).

Of levert het gebruiken van de albumartist tag niet het gewenste resultaat op? Dan kun je altijd nog %3\%7 gebruiken, hetzelfde idee als de oplossing van Invisible_man maar dan automatisch. ;)

edit:
En dan natuurlijk wel in de hoofdmap gaan staan, met submappen aangevinkt en een flat filelist...

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 19-10-2008 20:20 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+