Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verstandig om SP3 te installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 977 views

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:51
Goedenavond,

Ik heb vandaag Windows opnieuw geïnstalleerd en heb "hem" nu nog op SP2 runnen.
Graag zou ik SP3 willen installeren maar ik weet niet of dit verstandig is.

Ik las namelijk dat er nogal wat problemen waren met SP3 zelf,dus mijn vraag.

Is het wel verstandig om het te installeren(zijn de grote bugs eruit).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb het al op tientallen PC's gezet en heb nog geen klachten gehoord. Dus ja, ik denk dat het wel zo verstandig zou zijn om SP3 te installeren (sowieso ook niks over bugs in SP3 gehoord ?).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Dorest0rm
Glashelder schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:56:
Ik heb het al op tientallen PC's gezet en heb nog geen klachten gehoord. Dus ja, ik denk dat het wel zo verstandig zou zijn om SP3 te installeren (sowieso ook niks over bugs in SP3 gehoord ?).
Ik las ergens dat SP3 problemen had met AMD processoren met betrekking to opstarten.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Dorest0rm schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:58:
[...]

Ik las ergens dat SP3 problemen had met AMD processoren met betrekking to opstarten.
Er zal vast wel ergens een probleem zijn met een AMD processor onder voorwaarde A, B, C, D, E en F.

Maar er is weinig grootschalig op dit gebied bekend. Als alle AMD processoren, of een hele serie AMD processoren problemen zouden geven met SP3 (of andersom) dan zou MS heel wat gezeik krijgen

Verwijderd

Drama! 2x geprobeerd te installeren en 2x BSOD op een Paradigit Mediacenter PC. Het gaat fout bij de High Definition Audio en modem driver voor zover ik heb kunnen beoordelen.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:34
waarom ga je sp3 over sp3 installeren?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Dat klopt, en dan met name op HP machines. Maar de huidige SP3 versie zou gefixed zijn volgens mij.

Wat ik heb ondervonden als 'bug' (Microsoft zal het wel als 'feature' beschouwen...):
na installatie van SP3 krijg ik niet meer de "play/add/add & play"-opties van Quintessential-player als ik met rechts op een bestand klik :(
Div. dingen geprobeerd (opnieuw associeren files, die "explorer"-optie in Quintessential-player aan/uitzetten etc.), maar niks helpt...

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 19-10-2008 20:09 ]

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
wvkreg schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:02:
waarom ga je sp3 over sp3 installeren?
Omdad hij un tiepvaud maact.

Verwijderd

[...]

Ik kan me herrinneren dat daar idd iets mee was. Maar als je er even op googled dan kan je volgens mij ook wel meteen de oplossing vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

Dat kun je best wel terug vinden via Google hoor :)
In het kort: bepaalde leveranciers van Complete Systemen hadden in hun XP image zowel de Intel als AMD drivers verwerkt, ook op PCs die enkel AMD hadden.
Bij het installeren van SP3 werd eveneens de (overbodig geinstalleerde) Intel powermanagement driver vervangen en die zorgde voor het opstartprobleem.

Voor de rest, afgezien van wat heel specifieke driver issues (en reeds opgeloste compatibility issues met een paar pakketten) zijn er weinig echte problemen mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dorest0rm
osc4r schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:04:
[...]

Omdad hij un tiepvaud maact.
Dat ja!

Maar bedankt allemaal!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Het gaat meestal goed.
Nu je alles nog vers geïnstalleerd hebt, raad ik je aan om SP3 ook meteen te installeren. Als het dan fout gaat, is het niet zo erg.

Ik heb alleen problemen ervaren met de versie die van Vista gedowngraded is naar WinXP. Met andere installaties heb ik nog nooit problemen gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 19-10-2008 21:53 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dorest0rm schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:53:
Goedenavond,

Ik heb vandaag Windows opnieuw geïnstalleerd en heb "hem" nu nog op SP2 runnen.
Graag zou ik SP3 willen installeren maar ik weet niet of dit verstandig is.

Ik las namelijk dat er nogal wat problemen waren met SP3 zelf,dus mijn vraag.

Is het wel verstandig om het te installeren(zijn de grote bugs eruit).
Ik heb SP3 op 2 computers draaien. Geen enkel probleem geconstateerd.

Verwijderd

Ik heb SP3 op een machine geinstalleerd. Die daarna spontaan 3 keer zo traag liep. Ik ben er nog niet zeker van of het aan SP3 lag, maar mijn vermoeden is dat het er wel mee te maken heeft. Helaas niet in de gelegenheid om direct dezelfde hardware met SP2 te vergelijken.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb SP3 op tientallen PCs geinstalleerd (voornamelijk HP) en geen problemen ondervonden ;)
Ik kan me eigenlijk geen reden voorstellen om het NIET te doen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 15:04
Zoals hierboven al meerdere keren gezegd, ik heb op alle XP machines in huis SP3 draaien, zonder ook maar 1 probleem tegengekomen te zijn. Netjes via Windows Update gedownload en laten runnen.
Sterker nog, in tegenstelling tot HlpDsK zijn ze er niet trager, maar juist iets sneller van geworden, aldus de gebruikende personen.

Tevens, op het werk draaien alle machines XP SP3, ook zonder problemen en/of snelheidsverlies.

[ Voor 12% gewijzigd door Ezechiel op 20-10-2008 09:16 . Reden: Toevoeging ]

| PoE | iPhone 13 Pro |

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:15

X-DJiNn

Knooier !

Is SP3 trouwens ook voor Windows XP Pro 64-bit Corp ? :?

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

X-DJiNn schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:15:
Ik denk het niet. Maar als het goed is komt Windows Update vanzelf met de melding welke updates en servicepacks beschikbaar zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Ja precies, maar ik dacht anders stream ik 'm er bij in alvast bij de install-cd.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Nope de kernel bij de 64x versie is gelijk aan de 2003 versie. Indien 2003 een update krijg dan zal deze ook doorgevoerd worden naar de XP versie ;)

Heb op al mijn windows PC's SP3 gezet. ook op de VM test machine's heb geen vertragende factor gevonden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Dank u voor de informatie !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Corp bestaat niet, da's een Warez aanduiding.

Daarnaast: met iets meer moeite had je ook kunnen vinden dat XP64 op Windows 2003 code is gebaseerd en dáár dus in meeloopt.

Maar om daar nou een topic voor omhoog te halen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.