Toon posts:

Exchange 2007 met 2008 met 2 DC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit even met een probleempje, Ik heb nu 2 2008 servers op allebij de servers is een domain controller geinstaleerd.

En op 1 server is exchange 2007 geinstalleerd alleen nu is he tzo als server 2 uitvalt dan werkt me exchange ook niet meer terwijl die server nog wel draait, dit probleem had ik niet toen ik 2003 met exchange 2003 had..

Probleem is nu gewoon als domaincontroller 2 uitvalt die verder alleen maar als download server figureerd. dan werkt me exchange 2007 ook niet meer terwijl die domain controller wel werkt etc

grtz

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me dat je zelf ook wel kon bedenken (de requirements van Exchange in aanmerking genomen) dat je dan eens moet gaan kijken wat je FSMO holder en GC bijvoorbeeld is?

Als bovenstaande kretologie abracadabra voor je is moet je toch eventjes Technet.microsoft.com in je bookmarks zetten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-02 06:59

L0g0ff

omg

Exchange 2007 moet ook niet op een DC staan. Volgens mij waarschuwt Exchange ook hiervoor tijdens de install.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
OhMyGod schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:50:
Exchange 2007 moet ook niet op een DC staan. Volgens mij waarschuwt Exchange ook hiervoor tijdens de install.
Je kan het beter niet doen, maar het zou wel moeten werken...
De Exchange server moet dan wel GC zijn en ik heb nu het idee dat deze dat niet is: http://technet.microsoft....y/aa997060(EXCHG.80).aspx
Wat heb je zelf al ondernomen om dit op te lossen? We verwachten hier wel een ruime hoeveelheid eigen inbreng in je topicstart :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:19:
[...]

Je kan het beter niet doen, maar het zou wel moeten werken...
De Exchange server moet dan wel GC zijn en ik heb nu het idee dat deze dat niet is: http://technet.microsoft....y/aa997060(EXCHG.80).aspx
Wat heb je zelf al ondernomen om dit op te lossen? We verwachten hier wel een ruime hoeveelheid eigen inbreng in je topicstart :)
het lijkt er inderdaad op dat server 2 alleen GC is. En blijkbaar had je bij win2k3 wel 2 GC's

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ja ik heb zelf natuurlijk wat onderzocht... ik heb gekeken naar de volgende isntellingen:

1 - exchange servers lid is van de domain controller
2 - ntlr op domain controller 1 global is aangevinkt
3 - site to site goed werkt

Als ik exchange open op de server zie je ook dat hij alleen maar GLOBAL ... ziet van domaincontroller 2 en ook domain zie je alleen nummer 2.

grtz

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:02:
Probleem is nu gewoon als domaincontroller 2 uitvalt die verder alleen maar als download server figureerd. dan werkt me exchange 2007 ook niet meer terwijl die domain controller wel werkt etc
Defineer "werkt niet meer"...
  • Wat staat er opgegeven als "Configuration Domain Controller" in je EMC
  • Welke symptomen heb je last van als één van de twee DC's niet beschikbaar is
  • Welke fouten verschijnen in de eventlog van de server
  • Wat is de output van de Exchange Best Practice Analyzer (imho één van de eerste tools die je draait als je Exchagne gerelateerde problemen hebt)
  • Evt foutmeldingen van DCDiag op je DC's
  • etc.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1