Toon posts:

[DVD-RW DL] Branden mislukt kon einde van disc at once niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer sinds kort wat dual layer dvd'tje te branden,
ik heb de volgende brander: LG GSA-H62N
Ding werkt prima met normale dvd's maar met met het branden van Dual layers krijg ik steeds de volgende melding:
kon einde van disc at once niet uitvoeren

Ik brande eerst met nero 7, en dacht dat het misschien daar aan zou kunnen liggen en heb dus nero 9 aangeschaft maar dit bracht geen verandering in de zaak.(versie 9.09.4)

Ik heb proberen te branden met de volgende media:
Arita deze deden het nergens.
daarna heb ik Emtecs aangeschaft deze gaven ook de melding die ik boven had neergezet, maar kan ik wel afspelen op een pc maar niet op een dvd speler(geprobeerd op 2 dvd speler en een xbox 360).(hier heb ik er laatst dus 50 van gekocht)
Ook heb ik TDK's geprobeerd deze deden het wel.(Had er nog stuk of 3 over van vorige keer)

Kan het dan zijn dat arita en emtec niet compatible is met mijn brander?
want TDK is een stuk duurder als Emtec of arita.

Iemand misschien enige tips?
of idee waar het aan zou kunnen liggen?

Groeten,

Twan

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Dual layer blijft bij veel mensen problemen geven.
Zelf gebruik ik ze niet omdat de kwaliteit niet goed is, zeker op de lange duur.

Meestal wordt verbatim als een goede genoemd.

Meer info www.cdfreaks.com da naar het forum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat dat spul wel al aardig ontwikkelt was maar zit dus toch nog vol met kinderziektes begrijp ik?

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Ik heb een Dual Layer brander, maar heb volgens mij nog nooit 1 DL schijfje gebrand. Je moet er speciale schijfjes voor hebben, die kunnen sommige anderen dan weer niet lezen, en je hoort er inderdaad veel verhalen over dat het branden niet echt lekker werkt.

Beetje offtopic, maar ik heb zelf het idee dat DL alweer achterhaald is. Een gemiddelde DVD-speler leest nog steeds alleen maar normale DVD-schijfjes, en geen Dual Layer. Voor video heb je als overtreffende trap van DVD inmiddels al de Blue-Ray schijfjes. En voor data-storage heb je inmiddels ook al veel makkelijkere, grotere, en betere oplossingen dan DL-DVD's; denk aan externe harde schijven, USB-sticks, SSD-schijven, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door RagingR2 op 21-10-2008 15:10 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op internet/ fora zie je veel slechte ervaringen met DL-schijfjes zoals op de al eerder vermelde CDFreaks of Videohelp

Zelf heb ik echter redelijke goede ervaringen met DL-schijfjes. Ik heb altijd de goedkope Arita DVD+R DL Ritek D01 2,4X 240Min/8.5GB gebruikt (roze). (15 euro per 25) Heb er meer dan 150 van gebrand en geen enkele schijf is mislukt!! Heb altijd nero 8 gebruikt icm NEC 6500 / 3520 en LG GMA-4082N. Heb eigenlijk geen ander merk geprobeerd, omdat mijn ervaringen hiermee gewoon goed zijn.

Mijn ervaringen met Emtec (DVD+R en RW) zijn echter zeer belabberd. Schijfjes die op geen enkele brander gebrand willen worden of achteraf leesbaar zijn.

Misschien heeft je brander gewoon hele slechte support voor DL schijfjes of brand ze eens op 2,4x. Misschien dat dat helpt. En anders een nieuwe brander overwegen. Die dingen zijn net zo duur / goedkoper dan 25 DL-schijfjes.

Betreffende externe HDD/SSD etc. Zelfs al heb je een externe 1TB schijf, die dingen zitten ook een keer vol. Verder kan je een schijfje makkelijker uitdelen met foto's/video's etc.

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik had hetzelfde probleem met CD's en om de een of andere bijzondere reden had ik dat probleem niet als ik DAO96 gebruik i.p.v. DAO.
Pagina: 1