Borizz schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:11:
Als wij je de code voorkauwen dan snap je het de volgende keer nog niet, het doel van dit forum is juist de mensen een zetje in de goede richting te geven en niet gelijk de oplossing te geven. Je geeft niet echt goed aan wat je dan wel geprobeerd hebt en wat er nu precies misgaat. Je hebt het over een .ctp file, via de handleiding van cake ben ik erachter dat dat een cake template is, maar dat moet je ook maar net weten.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je de handleiding goed gelezen heeft, want er staat ook gewoon een hoofdstuk in over de
templates en hoe je daar
variabelen in kan plaatsen. En als dit niet de oplossing voor je probleem is dan zal je de vraag beter moeten formuleren.
Ik ging er dan ook van uit dat als iemand geen ervaring heeft met cake hij weg zou blijven uit dit topic. Het is ditmaal echter al gelukt
door dat ik dit al in het model had staan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var $belongsTo = array(
'Category' => array('className' => 'Category',
'joinTable' => 'categories',
'foreignKey' => 'category_id',
'associationForeignKey' => 'id',
'unique' => true
)
); |
bleek de info die ik nodig had al in de array te hebben staan:
PHP:
1
| <?php echo $subcategories['0']['Category']['name'] ?> |
niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar voor nu voldoende.
Om nog even op je reactie te reageren:
Ik vind het knap van je dat je kan oordelen dat als iets voorgekauwd wordt ik het de volgende keer niet snap. Ik leer over het algemeen een stuk sneller van voorbeelden dan van handleidingen, dit is, ben ik van mening persoonsgebonden en dat is dus waarschijnlijk een verkeerde denkwijze die je jezelf hebt aangeleerd.
Aangeven wat ik in dit specifieke geval al had gedaan was zeer lastig en voor deze vraag ook niet heel relevant omdat ik de methode wilde weten hoe iets moest (voor iemand die ervaring heeft met cakephp en dus de juiste methode weet, kan het aan de kont roesten wat ik al heb gedaan.)
Daarnaast is het duidelijk niet aan jouw om te beoordelen of ik de handleiding goed gelezen heb, vooral omdat met iets als dit je de handleiding wel helemaal gelezen kan hebben (zoals ik) maar als je dan ook daadwerkelijk iets wilt toepassen het terug moet zoeken en soms dus iets over het hoofd kan zien of iets ondanks de duidelijk uitleg niet snapt.
En zeg nou zelf je hebt niet eens de moeite gedaan om een goede tip te geven behalve met de gebruikelijke handleiding te smijten (hier heeft geen hond wat aan die hier komt). Ik ga er namelijk vanuit dat iemand die hier komt de handleidingen al heeft doorgenomen en een andere tip nodig heeft dan een handleiding. Dit hoeft geen kant en klare code te zijn maar wel iets anders (of anders uitgelegd) dan in de handleiding staat.
Als je iemand niet denkt te kunnen helpen, kun je beter je energie in een ander topic steken dan altijd maar te gaan gooien met handleidingen.