LaCie Big Disk 500GB niet herkend onder Vista?

Pagina: 1
Acties:

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 15:36
Goeiedag allemaal,

nadat ik een tijdje heb gezocht naar een oplossing heb ik uiteindelijk toch maar besloten om hier een topic te openen met mijn probleem, want ik wordt er een beetje gek van...

Ik ben sinds 2 a 2,5 jaar ofzo in het bezit van een LaCie Big Disk 500GB externe HD, nooit problemen gehad totdat ik Windows Vista Ultimate 64-bit installeerde. De schijf wordt nu niet meer gevonden onder Windows Vista en ik vraag me af of hier een oplossing voor is, zodat deze normaal kan werken onder Vista.
Om in de toekomst meer problemen te voorkomen heb ik me vandaag een tweede Samsung SpinPoint F1 750GB schijf besteld, dan heb ik namelijk geen behoefte meer aan de externe HD. Maar het is wel noodzakelijk dat ik de schijf kan openen zodat ik alles dat erop staat kan overzetten naar de nieuwe HD.

Is iemand van jullie al eens tegen dit zelfde probleem aangelopen of heeft iemand hier een oplossing voor? Want ik heb de afgelopen week zitten zoeken naar een oplossing of een driver maar ik kan gewoon niets vinden |:(
Daarnet nog gezocht op tweakers zelf, maar zonder resultaat.

En op de Lacie site kan ik ook niet echt wat vinden mbt dit probleem :/

Het gaat om deze schijf:
Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_large/hd_bigdisk.jpg

Stichting Hobbyserver

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wsLy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:25:
De schijf wordt nu niet meer gevonden onder Windows Vista en ik vraag me af of hier een oplossing voor is, zodat deze normaal kan werken onder Vista.
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat deze niet zou werken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Kijk eens bij computerbeheer > schijfbeheer of je daar de schijf ziet staan. Het kan namelijk zijn dat er om wat voor reden dan ook geen schijfletter toegewezen kan worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wsLy
Ramon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:33:
Kijk eens bij computerbeheer > schijfbeheer of je daar de schijf ziet staan. Het kan namelijk zijn dat er om wat voor reden dan ook geen schijfletter toegewezen kan worden.
Dat is het juist, de schijf wordt daar niet weergegeven.

Onder XP had ik nergens last van, maar sinds Vista erop staat wil hij de schijf niet meer vinden :?

Stichting Hobbyserver

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rustig afstrepen wat er wel en wat er niet te zien is.
- Wel gedetecteerd in BIOS POST als USB Storage device? Zo nee > probleem. Zo ja, door naar:
- USB storage apparaat wel te vinden in apparaatbeheer? > zo ja, staan daar waarschuwingen bij?
- Staat er iets in je eventlogs qua hardware detectie of anders?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• edr1986
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10-2025
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij verschijnt hij wel in apparaatbeheer. Als ik dan de driver van Lacie site installeer(2000/XP driver, Vista driver is er niet), krijg ik er een Ethernet adapter bij.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• wsLy
Het wilde niet echt lukken.

Ik heb me een nieuwe 750GB schijf besteld zodat ik dan 1,5TB intern heb. Beter dan 750GB intern en 500GB + 250GB extern. Dan heb ik ook geen last meer van deze fout en het scheelt weer als ik de PC meeneem naar een LAN party.

Ik sluit de schijf aan op een andere PC met XP, deel hem via het netwerk en trek dan alles over naar de nieuwe schijf.

Nog bedankt voor de hulp.

Stichting Hobbyserver

• wsLy
Hmm het bleek toch niet aan mijn OS te liggen, heb het op 2 andere PC's met XP geprobeerd en daar werd hij ook niet gevonden.
Mijn vader zei dat iemand laatst eenzelfde schijf heeft komen ophalen omdat hij een printplaatje nodig had dat erin zit, omdat dat in zijn schijf kapot was en niet meer gevonden werd.
Ik vermoed dat het bij mijn schijf dus ook is.

De 2 HD's die erin zitten (Maxtor 250GB, met IDE aansluiting) heb ik eruit gehaald en die sluit ik morgen aan op de pc van mijn zusje, die heeft wel IDE aansluitingen. mijn pc, aangezien ik net zie dat hij ook een PATA-133 aansluiting heeft.

Ik hoop dat het dit is anders heb ik een enorm probleem...

[ Voor 6% gewijzigd door wsLy op 23-10-2008 16:05 ]

Stichting Hobbyserver

Pagina: 1