Ik heb 4 exact dezelfde Dell R200 servers. Nu wil ik via IPMI de status gaan uitlezen van mijn temp fan's etc etc.
Als ik op Server(S)1 ben ingelogd met SSH, kan ik de andere 3 servers uitlezen, alleen S1 kan ik dan niet uitlezen.
Als ik op S2 ben ingelogd kan ik S1, S3 en S4 uitlezen alleen S2 niet
(en zo ook met de andere servers)
Als ik een ping doe naar mijn IPMI ip adressen krijg ik geen ping reply, maar krijg wel netjes een mac adres terug, behalve van de interface op de server zelf.
vanaf S1: (arp -a)
(192.168.60.31) at <incomplete> on eth1
(192.168.60.32) at 00:1E:C9:FE:76:B1 [ether] on eth1
vanaf S2: (arp -a)
(192.168.60.31) at 00:1E:C9:FE:71:5F [ether] on eth1
(192.168.60.32) at <incomplete> on eth1
Het lijkt er dus op dat dit op de een of andere manier geblokkeerd wordt, maar de grote vraag is, waarom en hoe zou ik het eventueel kunnen oplossen.
Ik heb op mijn S1 server een vmware server draaien, als ik vanuit die vmware-server (S1-VM) een ping/arp request uitstuur krijg ik helaas ook geen reply van S1, andere servers zijn wel goed bereikbaar.
Het lijkt er dus op dat IPMI het niet toestaat om door de lokale server aangesproken te worden.
Omdat ik mijn monitor server virtueel heb draaien is er ook geen mogenlijkheid om voor die server een request te sturen dat niet over het netwerk gaat.
- zijn er meer mensen die mijn verhaal kunnen bevestigen?
- heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt!
Als ik op Server(S)1 ben ingelogd met SSH, kan ik de andere 3 servers uitlezen, alleen S1 kan ik dan niet uitlezen.
Als ik op S2 ben ingelogd kan ik S1, S3 en S4 uitlezen alleen S2 niet
(en zo ook met de andere servers)
Als ik een ping doe naar mijn IPMI ip adressen krijg ik geen ping reply, maar krijg wel netjes een mac adres terug, behalve van de interface op de server zelf.
vanaf S1: (arp -a)
(192.168.60.31) at <incomplete> on eth1
(192.168.60.32) at 00:1E:C9:FE:76:B1 [ether] on eth1
vanaf S2: (arp -a)
(192.168.60.31) at 00:1E:C9:FE:71:5F [ether] on eth1
(192.168.60.32) at <incomplete> on eth1
Het lijkt er dus op dat dit op de een of andere manier geblokkeerd wordt, maar de grote vraag is, waarom en hoe zou ik het eventueel kunnen oplossen.
Ik heb op mijn S1 server een vmware server draaien, als ik vanuit die vmware-server (S1-VM) een ping/arp request uitstuur krijg ik helaas ook geen reply van S1, andere servers zijn wel goed bereikbaar.
Het lijkt er dus op dat IPMI het niet toestaat om door de lokale server aangesproken te worden.
Omdat ik mijn monitor server virtueel heb draaien is er ook geen mogenlijkheid om voor die server een request te sturen dat niet over het netwerk gaat.
- zijn er meer mensen die mijn verhaal kunnen bevestigen?
- heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt!