Toon posts:

Telfort modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een telfort internet abonnement nemen en hierbij wordt je de keus gegeven uit een basismodem of voor bijbetalen, een uitgebreidere modem. Nu wil ik waarschijnlijk de mogelijkheid hebben tot een draadloos netwerk, waardoor ik 70 euro zou moeten bijbetalen voor een geschikte modem.
Deze modem krijg ik vervolgens in bruikleen, iets waar ik bij planet slechte ervaringen heb.
Zou het voordeliger / makkelijker zijn om een eigen draadloze modem te kopen en die te gebruiken? Heeft iemand hier ervaringen mee bij telfort? kan iemand me een modem aanraden? O-)
Ik wil geen gebruik maken van internet+bellen.

Na-Fiann

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41

Onbekend

...

Je kan ook een router aanschaffen met een draadloze verbinding eraan.
Hierdoor zit je niet aan een bepaalde provider vast want een LAN aansluiting is overal het zelfde.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Een speedtouch 780 of een Zyxel all-in-one (die telfort gebruikt) koop je voor <70 eur op marktplaats. Dan is ie je eigendom, en goedkoper.....

Basismodem is gratis, dus dat is meteen reservemodem. Ben je voor 50 eur klaar ofzo,en heb je een modem als reserve (bij blikseminslag oid)

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Bij Telfort krijg je hem niet in bruikleen maar is hij jouw eigendom. Dat gezegd, een goede losse wifi router is waarschijnlijk goedkoper en beter dan die van Telfort.

• robertvantrijp
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05-2025
sinds 18 februari 2008 krijg je het modem in BRUIKLEEN.
http://klantenservice.int...n/modem.aspx#openfaq10833

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Let op: het basismodem is een router. Indien men er een draadloze router achter gezet gaat worden, kan dit problemen geven.
Ik spreek uit ervaring. Het is ook gewoon op te lossen.
Draadloze router een ip-adres 192.168.2.xxx geven, dhcp uit en en telfort modem op een lan poort aansluiten

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
AUijtdehaag schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:35:
Let op: het basismodem is een router. Indien men er een draadloze router achter gezet gaat worden, kan dit problemen geven.
Ik spreek uit ervaring. Het is ook gewoon op te lossen.
Draadloze router een ip-adres 192.168.2.xxx geven, dhcp uit en en telfort modem op een lan poort aansluiten
Het basis modem is ook als bridge in te stellen. Werkt perfect i.c.m. mijn Draytek 2910 :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 16:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je nu eerst voor de zekerheid telefort belt met de vraag hoe het met bijbetalen zit ?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een provider gezien waar je bij bijbetalen een modem in bruikleen krijgt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:58
Ik heb ook het standaard modem op bridge ingesteld en een Apple Airport erachter hangen zonder problemen.
Is nu net zo duur als dat modem waar jij het over hebt, en je kan aan die airport nog leuk je radio hangen en met Itunes je muziek afspelen. En je printer eraan hangen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Koffie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:04:
Als je nu eerst voor de zekerheid telefort belt met de vraag hoe het met bijbetalen zit ?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een provider gezien waar je bij bijbetalen een modem in bruikleen krijgt.
De helpdesk kost je 15 cent per minuut. ;) En daarnaast is het wel degelijk zo dat het modem in bruikleen is, ook al betaal je 70 euro bij. (Schandalig vind ik)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1