[iPod] Dockstation gebruiken als speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb dus nu al ongeveer 2 jaar zo'n mooie dockstation voor me iPod G5.5. Het betreft zich hier om de volgende dockstation... link

Nu geeft dit dingetje echt prima geluid imo. Maar nu zou ik deze graag willen gebruiken als speakertjes voor me laptop voor wanneer ik eens een filmpje kijk dat het geluid dan wordt afgespeeld door me docking station. De speakers van me laptop voldoen wel maar zijn bij lange na niet zo goed als de speakers in me docking station.

Nu heb ik al gezocht hier en op google. Maar ik kon hierover niets vinden of iemand anders die met ongeveer het gelijke euvel zat. Ik begon toen al te twijfelen of het wel mogelijk zou zijn. Maar als ik me redenatie volg dan zou ikzelf zeggen dat het wel mogelijk is.

Namelijk je hebt het iPod kabeltje om aan je ipod aan te sluiten die sluit je aan bij je docking station. Waarna vervolgens je iPod in de docking station gaat synchroniseren. De docking station heeft een gelijke aansluiting als het iPod kabeltje. Dus gaat de audio ook door de gelijke verbinding. Dus zou het in principe ook toch mogelijk moeten zijn om wanneer ik me iPod kabeltje aangesloten heb aan me laptop en aan me docking station. Dat de audio van me laptop afgespeeld zou kunnen worden door me docking station?

Nu vroeg ik me af zit/zat iemand met hetzelfde euvel? En heeft iemand enig idee of a) dit uberhaupt mogelijk is? b) hoe ik, wanneer het mogelijk zou zijn, het dan zou moeten aanpakken.

Ikzelf had ook wel al een idee, primitief misschien maar het zou kunnen werken ?denk? ik. Normaal wordt over usb geen audio verzonden alleen data. Maar wanneer ik m.b.v. een programma'tje me lukt om gewoon audio te laten afspelen via usb dat de docking station het meteen vanzelf al afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De vraag is denk ik of de 30pins onnector digitaal geluid levert dat door het docking station wordt omgezet naar de 3.5mm jack plug out of dat een dockingstation niet meer is dan een doorlus van 4 pinnen naar een 3.5mm stekker en de rest naar de achterkant doorlust . ( het standaard iPhone dock).

Als het gewoon een doorlus is zou je een een female 30 pins connector met een 3.5mm kunnen solderen en die in je laptop+ docking station pluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En waarom zou je de aux-in niet willen gebruiken die erop zit?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hahahaha wat gênant ;( dit is dus echt de eerste keer dat ik die ingang zie bij me docking station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Beste Tweakers,

Volgens mij past mijn vraag het beste in deze bestaande topic.

Ik heb al een paar jaar een Ipod Nano maar wil die graag gebruiken voor muziek in mijn appartement. Aangezien het een appartement is van 104m2 en je dus te maken hebt met buren heb ik besloten om geen dikke geluidsinstallatie te kopen. Zonde geld als je hem maar half kan gebruiken.

Dus nu ben ik aan het kijken voor een goede Ipod docking station. Er zijn natuurlijk verschillende modellen, ook van wat goedkoper tot echt flink dure apparaten. Ik ben niet van plan om veel geld te besteden, zo'n 150 max.

Eén van de kandidaten die ik tegenkwam is de Logic3 JiveBox (http://www.bol.com/nl/p/e...00000006435144/index.html). Mooi uiterlijk en schijnt een prima geluid te hebben.

Nu vroeg ik me echter af, kan je tegenwoordig ook je plasma scherm koppelen aan zo'n systeem zodat het geluid over die boxen gaat? Want voor mijn TV telt eigenlijk hetzelfde. Ik vind het niet de moeite waard om een dikke geluidsinstallatie te kopen omdat ik in een appartement woon, maar ik hoopte dat er uit een goede IPOD Docking net wat beter geluid zou komen als uit de boxen van de TV. Vooral iets betere bas en zuiver geluid.

Graag hoor ik jullie reacties en alvast bedankt!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Iemand?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De vraag uit de TS kan misschien opgelost worden met dit:
Dealextreme: 3.5mm Male to iPod/iPhone 2G/3G/3GS Female Adapter Cable - Black (95CM-Length)

Die iPhone connector doe je dan op je docking connector, en die 3.5mm in je laptop :)

Als we toch gaan kicken kan ik maar beter iets nuttigs toevoegen :+

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2010 00:11 ]

Pagina: 1