Verwijderd

Topicstarter
gisteren een nieuw sandisk CF kaartje gekocht , in mijn cam gedaan , geformarteerd en fotos maken. na 3 fotos crashte het kaartje compleet. :'(
geen nood dacht ik, heb recovery software op mijn pc zitten. die herkende niks meer op het kaartje :'(

Alleen daarna wordt mijn cardreader helemaal niet meer herkend als ik er wel een goed kaartje in stop.
drive is niet meer bereikbaar :? :? beetje vreemd, weet iemand wat hieraan te doen is ?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het alleen een CF cardreader of kan hij ook andere kaartjes aan?
If so, misschien moet je dat dan eens proberen.

Oh, en op een andere usbpoort/computer aansluiten is wellicht ook verstandig.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46

ThunderNet

Flits!

Titelfixje :)

Ik zou even je verhaal uitleggen aan sandisk, misschien hebben ze het vaker gehad, of is het gewoon een defect kaartje.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:01:

Ik zou even je verhaal uitleggen aan sandisk, misschien hebben ze het vaker gehad, of is het gewoon een defect kaartje.
Hij heeft er ook een goed kaartje in gedaan, waarbij hij dus ook niet meer werkt.

Trouwens, ik heb wel eens gelezen over een camera die kapoet was en standaard alle geheugenkaartjes corrupt maakte. Misschien is dit hier ook het geval?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:01:

yep het kaartje is zeker defect, alleen wel vreemd dat die dan zo'n invloed uitoefent op de reader zelf dat die niet meer functioneert :?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Is de kaartlezer ook niet meer benaderbaar als je de PC uit zet, kaartlezer er af haal en de kaartlezer er dan weer aan hangt?

Op mijn iMac had ik ook zoiets. OSX starte net meer fatsoenlijk op (duurde bijna 10 minuten). Pas nadat ik de kaartlezer verwijderd had en na een reboot weer bevestigde werkte alles weer normaal.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
hmmm hij doet het weer, maar het suffe was dat mijn goeie kaartje kenbaar beinvloed was door hem erin te stoppen en was daardoor ook corrupt geraakt. via recovery heb ik alles weer gelukkig terug kunnen halen :)

blijft jammer dat mijn nieuwe 8 gig die er na 3 fotos mee crashte niet meer was te recoveren :'(

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 17:18

hstoker

Yatta!

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:39:
hmmm hij doet het weer, maar het suffe was dat mijn goeie kaartje kenbaar beinvloed was door hem erin te stoppen en was daardoor ook corrupt geraakt. via recovery heb ik alles weer gelukkig terug kunnen halen :)

blijft jammer dat mijn nieuwe 8 gig die er na 3 fotos mee crashte niet meer was te recoveren :'(
Gelukkig was de schade "maar" 3 foto's, het zou je maar gebeuren als je hem net hebt volgeschoten...

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Pagina: 1