Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Video's als links weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ik ben een gebruiker van Google Chrome en hoewel dit prima werkt, gaat'ie soms toch over z'n nek op een pagina met veel filmpjes, zoals Het Grote Filmpjes Topic! Deel 3. Hij laat wel de filmpjes zien, maar de filmpjes spelen soms maar voor een paar seconden af, en dit zelfs zonder geluid. Dit is een bekend probleem en komt niet altijd voor, en hoewel de fout niet bij Tweakers.net ligt, wil ik toch de volgende feat voorstellen: De mogelijkheid om met [video]url[/video] in plaats van direct het filmpje, alleen de url te laten zien, door middel van een pref in de voorkeuren. Niet alleen omzeil je dan eerstgenoemde bug (je leidt de gebruikers via de originele link naar de pagina van bijvoorbeeld YouTube waar het wel goed gaat), maar dit is ook handig voor mobiele gebruikers, waar snelheid niet altijd aanwezig is en mensen dus zelf de keus hebben om het filmpje te bekijken of niet.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je je flash al geüpdate naar versie 10?
meuk: Adobe Flash Player 10 final

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Ja, had ik gezien, maar ik heb berichten gelezen dat het toch nog voorkomt. Maar goed, mijn feat blijft staan, maar dan meer voor mobiele gebruikers. En voor gebruikers die liever links zien in plaats van filmpjes ;) :p

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

er bestaan toch plugins a la flashblock enzo die dit gedrag ongeveer hebben? Waarom zouden wij dan ook zoiets moeten programmeren? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
True.dat, maar dat werkt dus niet op mobiele browsers, ervan uitgaande dat de browser wel flash kan tonen. Met een link naar het filmpje kan de gebruiker zelf kiezen het filmpje te bekijken, zonder dat het teveel resources wegsnoept (zeker op mobieltjes kan dat veel schelen). Dan nog het punt of je wel YouTube enzo wilt kijken op je mobiel, maar gezien de steeds sneller gaande ontwikkelingen, denk ik dat het nog geeneens zo'n slecht idee zal zijn :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je geen filmpjes wilt zien op je mobile moet je gewoon de flash plugin uitschakelen of niet in dat soort topics komen imo, om daar serverside wat voor de maken is wel redelijk overbodig lijkt me? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zegt dat het probleem zich voordoet in Chrome, heb je het kunnen reproduceren in Firefox 3.0.3, IE 7, IE 8b, Opera of Safari?

Verder is het zo dat het overgrote deel van de mobiele browsers geen flash of joetjoep ondersteund, Safari op de iPhone/iPod touch is een uitzondering die van een linkje toch de video kan laten zien, maar dan krijg je de discussie die in Waarom gathering.tweakers.net niet op pda? gaande is, wat moet je op een mobiel apparaat wel en niet kunnen met GoT

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, ik merkte iets op, irriteerde me daaraan en bedacht er een [feat] voor :p Maar nu ik jullie argumenten hoor, kan ik me daarin vinden, bedankt!

offtopic:
@Wiethoofd: ik heb het in FF3 en FF2 ook gehad, maar dat is alweer een tijdje geleden dat ik die voor het laatst heb gebruikt. Ik heb de nieuwste Flashplugin geinstalleerd, even aankijken hoe het gaat :)

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op zich is een pref overbodig, maar een switch zou prettig zijn, zodat ik topics die ik nu niet kan bekijken, dan wel kan bekijken. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Pagina: 1