[XP SP3] Bestanden overzetten naar nieuwe HD geeft probleme

Pagina: 1
Acties:

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 15:48
Ter duidelijkheid maar even het hele verhaal:

Ik heb net een nieuwe 500gb HD (sata) gekregen ,naast de 250gig HD (ook stata) die ik nu al heb.

Nou wou ik alles (inc OS) van de 250 gig schijf naar mijn 500gig schijf overzetten: dit heb ik met Norton Ghost gedaan (Met de optie "copy my hard drive") vervolgens ging ik heropstarten met de nieuwe 500gig schijf als boot schijf (ook in bios)

Op wat driver problemen en meldingen na ging het allemaal goed, maar mijn nieuwe hd was niet de c schijf dus ik in veilige modus via regedit de 2 schijfen verandert, reboot: mijn nieuwe 500gig schijf was de C schijf geworden.

Maar hier komt het:
Ik ben nu van plan mijn 250 gig hd te formateren om daar een andere OS op te zetten, dus bedacht ik me om ter controle even de 250 gig los te koppelen om te checken of alles gewoon werkte zonder die schijf....
Dat deed ie dus niet: Windows start gewoon op maar blijft hangen net voor het inlogscherm: ik zie een bluaw scherm met daarop het windows teken en daar blijft het bij.

Kan iemand mij helpen?
Specs (wat van toepassing is):
Windows xp
2X WD schijven (1 250 gig en 1 500 gig)
EP35-DS3R

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan jezelf helpen door niet vanuit een draaiende Windows die disk te clonen maar dat offline te doen, bijvoorbeeld door een bootdisk/bootCD te gebruiken waar je je Ghost in draait.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• juulie19
alt-92 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Je kan jezelf helpen door niet vanuit een draaiende Windows die disk te clonen maar dat offline te doen, bijvoorbeeld door een bootdisk/bootCD te gebruiken waar je je Ghost in draait.
Met bijv. Bartpe ofzo?
en moet ik het programma (Norton Ghost) dan op de cd zetten of kan ik het programma via de bootdisk benaderen terwijl hij op mijn harde schijf staat geinstaleerd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

juulie19 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:35:
of kan ik het programma via de bootdisk benaderen terwijl hij op mijn harde schijf staat geinstaleerd
Als je je wat inleest over BartPE dan kun je zelf ook antwoord op die vraag geven ( het negatieve antwoord dan) ;)

Je imaging software wil je dan als plugin op je CD zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• juulie19
alt-92 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:42:
[...]

Als je je wat inleest over BartPE dan kun je zelf ook antwoord op die vraag geven ( het negatieve antwoord dan) ;)

Je imaging software wil je dan als plugin op je CD zetten.
maar ik heb het net met Acronis True Image geprobeert, en die vereist een reboot en cloned dan voor de windows boot alle bestanden, daarna ook de mbr en vervolgens boot ie in de nieuwe OS